کفپوش بتنی ویبره ای (موزاییک ویبره ای)

در شرکت کفپوش گستر رابین، تولید موزاییک ویبره ای به روش سنتی  و به‌صورت تک لایه تولید شده و از دیرباز با توجه به طرحهای مناسب و قیمت کفپوش ویبره‌ای نسبتا پایین مورد توجه شرکتها و ارگانهای دولتی بوده و در بسیاری از محیطهای عمومی شامل پارکها، پیاده روها و معابر عمومی مورد استفاده قرار گرفته است.

کفپوش ویبره ای در چندین طرح و سایز و رنگ مختلف تولید می‌گردد که اختلاط مواد و رنگ در تمام قطعه به صورت همگن و همسان صورت می‌پذیرد که باعث می‌گردد تمام قطعه ویژگی و رنگ مشابه داشته باشند.

از این موزاییک می توانید برای محیط هایی مانند پیاده روها، معابر و کف باغ ها و حیاط که به عنوان مسیرهای پرتردد استفاده می شوند، استفاده کنید.

ابعاد و طرح های موزاییک ویبره‌ای رابین

مزایای موزاییک ویبره ای

کفپوش ویبره ای دارای ساختار بسیار مقاوم و با ماندگار و طول عمر بالایی بوده و ضمن داشتن زیبایی و طرح های متنوع و امروزی، از رده قیمتی مناسبی نیز برخوردار هستند.

مقاومت سایشی و خمشی بالا

موزاییک های ویبره ای دارای مقاومت سایشی بالایی بوده و بر اثر عبور و مرور افراد، خودرو، موتورسیکلت یا موارد مشابه، آسیبی به ساختار آن ها وارد نمی شود. همین طور این کف پوش ها در برابر حرارت و تابش مستقیم و تند نور خورشید نیز ساختاری محکم و غیرقابل نفوذ دارند.

قیمت مناسب موزاییک ویبره‌ای

در یک قیاس میان قیمت موزاییک ویبره ای و سایر انواع کفپوش های رایج، متوجه رده قیمتی بسیار مناسب این کفپوش ها، با وجود کیفیت بالای آن ها خواهید شد. این مورد باعث شده است که در چند سال اخیر، شاهد گرایش بیشتر سازنده ها و مشتری ها به سمت استفاده از این کفپوش باشیم.

تنوع طرح بالا

چیزی که در طراحی ساختمان ها و محوطه های امروزی می خواهیم، تنوع طرح و رنگ بندی قابل توجه است که این مورد در خصوص موزاییک ویبره ای به شکلی قابل توجه برآورده شده است.

گزیده‌ای از مشتریان ما که به رابین اعتماد کردند

کفپوش ویبره ای

یکی از کفپوش های پرکاربرد در صنعت ساختمان و زیباسازی شهری، موزاییک می باشد. موزاییک ها به جهت تنوعی که در سال های اخیر پیدا کرده اند، بسیار پرطرفدار و رایج شده اند. یکی از انواع موزاییک ها، موزاییک ویبره ای است. در این مقاله به بررسی دقیق موزایک های ویبره ای از جهت کاربرد، مزایا و معایب، انواع و اجرا و نگهداری خواهیم پرداخت.

موزاییک ویبره ای

موزاییک ویبره ای چیست؟

همانطور که خواندیم موزاییک ها به انواع مختلفی تقسیم شده اند. این دسته بندی در موزاییک ها از نحوه ساخت و مواد تشکیل دهنده آنها نشات میگیرد. مواد اولیه پایه(آب، سیمان و سنگدانه) در همه انواع موزاییک های بتنی یکسان است.

موزاییک های ویبره ای دسته ای از کفپوش های بتنی هستند که برای از بین بردن فضای خالی در بین ذرات تشکیل دهنده، از دستگاه ویبره استفاده میکنند. همین تراکم و از بین رفتن فضای خالی بین ذرات، باعث همگن و یکدست شدن سطح موزاییک های ویبره ای می شود.

موزاییک های ویبره ای به جهت ترکیبات استفاده شده در آن، خود به انواع مختلفی تقسیم می شود.

  • موزاییک ویبره ای پلیمری
  • موزاییک ویبره ای واش بتن

البته در بازارها معمولا با نام موزاییک های پلیمری و واش بتن شناخته می شوند. در اینجا توضیح مختصری راجع به هرکدام آورده شده است. اگر تمایل به شناخت و مطالعه بیشتر راجع به هرکدام دارید، به مقالات سایت مراجعه کنید.

موزاییک پلیمری 

برای تراکم در موزاییک های پلیمری از روش ویبره استفاده میشود. در مواد اولیه این موزاییک ها از ترکیب بتن با مواد پلیمری برای ایجاد یک شبکه بلور بسیار قوی در بین ذرات موزاییک بهره میگیرند. این شبکه بلور، مقاومت بسیار بالا در برابر شرایط جوی و ضربه و فشار را سبب می شود.

تنوع رنگ و طرح در موزاییک های پلیمری بسیار زیاد است. سنگ های مصنوعی زیر مجموعه موزاییک های پلیمری قرار میگیرند.

موزاییک رزینی، سنگ پلیمری و سنگ مصنوعی هم د رواقع همین موزاییک های پلیمری هستند.

موزاییک واش بتن

تفاوت واش بتن با کفپوش های پلیمری، نبود مواد پلیمری و وجود سنگدانه های درشت رنگی بر روی موزاییک ها است. موزاییک واش بتن از ترکیب بتن و سنگدانه های رنگی و همچنین افزودنی های بتن تولید می شوند. به جهت زیبایی و استحکام زیاد در موزاییک های واش بتن، همچنین سایش مناسب در سطح آن، در فضاهای باز مانند حیاط پیاده‌رو و محوطه سازی، بسیار مورد استفاده قرار میگیرند.

بررسی ویژگی ها و معایب موزاییک ویبره ای

به طور کلی مزایای موزاییک های ویبره ای:

  • مقاومت مناسب برابر ضربه و فشار
  • مقاوم در برابر رنگ پریدگی و کدری
  • تنوع در رنگ، طرح و ابعاد
  • اجرای ساده و سریع
  • قیمت به صرفه در برابر سایر کفپوش ها

هستند، راجع به معایب آنها هم باید بگوییم که؛ بعد از استفاده طولانی مدت هم اعتراضی از مصرف کنندگان راجع به عیب آنها دیده نمیشود اما در مناطق سردسیر، مناطقی که دما در آنها به شدت افت میکند، مقاومت خوبی ندارد و استفاده در این مناطق توصیه نمیشود.

موزاییک های ویبره ای مناسب کدام محیط هستند؟

انواع موزاییک ویبره ای

برای استفاده از هر متریال در هر محیطی، باید ویژگی های متناسب با آن محیط در متریال مورد نیاز وجود داشته باشد. با توجه به ویژگی های کفپوش های ویبره ای، آنهارا تبدیل به یک مصالح مناسب برای معابر و پیاده‌رو های شهری، پارک ها، پارکینگ ها، حیاط و ویلاها، محوطه سازی در روف گاردن ها و… کرده است. به طور کلی هر محیطی که نیاز به یک کفپوش با ظاهری زیبا و مقاومت مناسب مقابل رطوبت و گرما دارد را شامل میشوند.

طرح های محبوب و پر خرید موزاییک ویبره ای

تنوع طرح و رنگ این موزاییک ها بسیار زیاد است.

مدل های پرطرفدار موزاییک ویبره ای:

نکات مهم در اجرا موزاییک های ویبره ای

اجرای موزاییک ویبرهای فرآیند ساده ایست اما نکات مهمی دارد که رعایت آنها ضروری و لازم الاجرا هستند.

اگر مصرف کننده هستید دانستن این نکات برای نظارت بر اجرای کفپوش به شما کمک بزرگی خواهد کرد.

نکته اول زیر سازی:

زیر سازی معمولا به جهت ایجاد یک سطح تراز و از آن مهم تر یک سطح محکم و قابل اعتماد برای موزاییک کاری (یکی از دلایل اصلی مشاهده موزاییک های جداشده همین نرمی خاک زیر است)انجام می شود. این کار شامل از بین بردن گیاهان زائد و خاک نرم سطح زمین است. حتی برخی افراد سطح زیرین را میکوبند تا به مقاومت مورد نیاز برسند.

نکته دوم تهیه ملات مناسب:

کاربرد ملات سیمان برای همه آشکار است. نکته ای که باید به آن دقت کنید، غلظت مناسب ملات و ترکیب درست سیمان و سنگدانه ها با یکدیگر است. و توجه شود که مدت زیادی از درست کردن ملات نگذشته باشد، چون از بین رفتن آب ملات چسبندگی را کاهش میدهد.

نکته سوم بندکشی و پر کردن فضای خالی بین قطعات موزاییک:

قبل از چینش حتما توجه شود که بندکشی برای چینش صاف قطعات رعایت گردد. بعد از اتمام کار فضای خالی بین موزاییک ها با دوغاب مناسب پر شود. این کار مانع از نفوذ بیش از اندازه رطوبت به سطح زیرین آن میشود.

مراقبت از موزاییک ها

نصب موزاییک ویبره ای

نگهداری موزاییک معمولا در بین مصرف کننده ها مسئله ای است که توجه زیادی به آن نمی شود. شاید به دلیل مقاومت و طول عمر بالای آنها است که هنگام استفاده و شست و شوی موزاییک دقت زیادی به موزاییک ها نمیکنند و به چشم یک متریال جاودان به آن نگاه می شود. اما برای افزایش طول عمر آنها بد نیست که برخی نکات را رعایت کنیم.

سعی کنید از ریخته شدن مواد شیمیایی و اسیدی روی آنها جلوگیری کنید تا از فرسایش موزاییک ها جلوگیری شود. مواظب افتادن اشیا بسیار سنگین روی آنها باشید، در برخی موارد شاید با برخورد ضربه شکستگی ایجاد نشود (این امر معمولا به دلیل زیرسازی اصولی است)، اما تکرار این اتفاق قطعا باعث از بین رفتن موزاییک ها خواهد شد.

روش تولید موزاییک ویبره ای

پیش از هر چیزی باید به طور کلی به این موضوع اشاره کنیم که در فرآیند تولید موزاییک ویبره ای، بر سطح مقطع و سطح رویی موزاییک، فشار زیادی وارد نمی شود و به جای آن از دستگاه هایی با خاصیت لرزانندگی یا همان ویبره جهت یکنواخت کردن موزاییک استفاده خواهد شد. به علاوه ویبره خوردن سطح رویی موزاییک ها، تولیدکننده را از ساب زدن این محصولات فارغ می سازد. در حقیقت تنها چیزی که برای ابعادبندی نیاز خواهد بود، قالب موزاییک پلیمری یا ویبره ای است و هیچ گونه ساب زدن یا فشار مضاعفی نخواهیم داشت.

تولید موزاییک ویبره ای

برای ساخت و تولید موزاییک های ویبره ای، لازم است که مواد اولیه تولید کننده آن ها با یکدیگر مخلوط شده و در قالب های موزاییک که پیشتر به آن ها اشاره کردیم، ریخته شود. در نظر داشته باشید که پیش از آن میزان مواد لازم برای ترکیب کردن با یکدیگر، در دستگاه اندازه گیری پیمانه شده، سپس در قالب های پلاستیکی ریخته خواهند شد. پس از آن این مواد ریخته شده در قالب های پلاستیکی بر نوار نقاله قرار خواهند گرفت. در این مسیر نوار نقاله، به عنوان ویبره و لرزاننده عمل خواهد کرد.

در گام بعدی لازم است که موزاییک ها برای چیزی در حدود 5 ساعت در جایی مناسب نگه داری شده و خشک شوند. با خشک شدن موزاییک های ویبره ای، می توان آن ها را از قالب خارج کرده و برای عرضه آماده ساخت.

دقت داشته باشید که خرید موزاییک به سادگی نیست و حتما قبل از خرید تحقیقات کافی انجام دهید، چراکه ممکن است با راهنمایی اشتباه یا خرید جنس بی کیفیت، دچار زیان گردید.

شما میتوانید برای راهنمایی بهتر و یا درخواست پیش فاکتور رایگان از طریق باکس استعلام قیمت یا شماره تماس درج شده در انتهای صفحه تماس بگیرید.

سوالات متداول

این سوالها ممکن است سوالهای شما هم باشد....

می توان در محیط هایی با رفت و آمد بالا و پارکینگها و محل عبور خوردوهای سواری و باری سبک استفاده کرد و سطح مقاومت قابل توجهی دارند.

موزاییک های ویبره ای در 3 رنگ طوسی ،قرمز و زرد تولید میشوند در 3 سایز 30*60 ،40*40 ،و40*60

بله. امکان استفاده در پارکینگ ها نیز وجود دارد.

بله. امکان ترمیم این کفپوش ها وجود دارد

اسکرول به بالا
Scroll to Top