تفاوت موزاییک و سرامیک

تفاوت موزاییک و سرامیک.

مقدمه ای کوتاه درباره تفاوت موزاییک و سرامیک

در این مقاله قرار است به صورت مختصر درباره تفاوت موزاییک و سرامیک صحبت کنیم. موزاییک و سرامیک هر دو از جمله‌ی مهمترین مصالح ساختمانی هستند که برای پوشش کف و نمای ساختمان به کار گرفته می‌شوند.

تفاوت موزاییک و سرامیک از نظر مواد اولیه یکی از مهمترین تفاوت‌های آن‌ها به شمار می‌آید. موزاییک بر پایه بتن است و از موادی مانند آب، سیمان، ماسه و گاهی پلیمر تشکیل می‌شود و این در حالی است که سرامیک عمدتاً از خاک رس، کائولن، فلدسپات و سیلیس تولید می‌گردد. همچنین تفاوت از نظر شیوه تولید نیز یکی دیگر از مهمترین تفاوت‌های موزاییک و سرامیک است. فرایند تولید موزاییک به این شکل است که مواد پایه اولیه را با یکدیگر ترکیب کرده و سپس آن‌ها را با استفاده از قالب های مختلف به تولید می‌نمایند و مصالح پرمقاومت مختلفی را ایجاد می کنند . در مقابل، سرامیک با استفاده از روش پرس‌کاری تولید می‌شود. در نتیجه، سرامیک شکل صاف و یکنواخت‌تری دارد.

تفاوت موزاییک و سرامیک از نظر شکل و اندازه نیز یکی دیگر از تفاوت‌های مهم سرامیک و موزاییک به حساب می‌آید. موزاییک سایز کوچک‌تری دارد و از نظر اشکال و ابعاد نیز بسیار متنوع است. این در حالی است که سرامیک اغلب به شکل مربع و دارای ابعاد یکسان تولید می‌شود.

همچنین از نظر استحکام و خصوصیات کلیدی نیز تفاوت‌هایی میان موزاییک و سرامیک وجود دارد. اولا از نظر مقاومت به خراش، موزاییک نسبت به سرامیک قابلیت خراشیده شدن بیشتری دارد زیرا از مصالح مقاومی تشکیل شده اند. با این وجود، سرامیک نیز مقاومت سایشی نسبتا خوبی دارد.

از طرفی تفاوت موزاییک و سرامیک از نظر مقاومت در برابر آب و رطوبت نیز یکی دیگر از تفاوت‌های مهم این دو دسته از مصالح ساختمانی به حساب می‌آید. موزاییک ها مقاومت در برابر رطوبت و حرارت خوبی دارند و به همین خاطر پنانسیل بالاتری برای استفاده در محیط های با فضای باز دارند. نگهداری از موزاییک ها نیز ساده است و میتوانید به راحتی تمیزکاری و جرم گیری موزاییک را انجام دهید.

آنچه باید درباره سرامیک بدانیم

سرامیک
سرامیک

سرامیک یکی از مهمترین مصالح ساختمانی است که در دسته‌ی کاشی‌ها جای می‌گیرد. سرامیک به دلیل مقاومت بالا در برابر جذب آب کاربرد زیادی در کف و دیواره‌های ساختمان دارد. همانگونه که ذکر شد، سرامیک از مواد خامی مثل خاک رس، اکسید آلومینیوم، کاربید سیلیکون، کائولینیت و … تولید می‌شود. فرایند تولید به این شکل است که این مواد خام را با آب مخلوط کرده و سپس آن را در قالب‌های مخصوص ریخته و پرس می‌کنند. سپس این مواد در کوره حرارت می‌بینند تا خشک شوند.

در خصوص انواع سرامیک لازم به ذکر است که سرامیک‌ها را از نظر ظاهر، جنس و دیگر پارامترها می‌توان به انواع مختلفی تقسیم بندی کرد. یکی از مهمترین تقسیم بندی‌های سرامیک، تقسیم بندی بر اساس جنس است. از نظر جنس سرامیک به دو دسته سرامیک پرسلان و غیرپرسلان تقسیم بندی می‌شود.

سرامیک پرسلان از ترکیب آب، ماسه بسیار ریز و نرم به همراه خاک رس تصفیه شدن تولید می‌شود. در فرایند تولید سرامیک پرسلان از فشار بسیار بالایی جهت تولید سرامیک استفاده می‌گردد. در نتیجه سرامیک کیفیت بالایی دارد.

سرامیک غیرپرسلان اما از خاک رس تصفیه نشده و آب و یکسری مواد دیگر تولید می‌شود. در فرایند تولید این سرامیک‌ها، فشار و دما بسیار کمتر از سرامیک‌های پرسلان است. در نتیجه همین موضوع سبب می‌شود که سرامیک از کیفیت پایین‌تری برخوردار باشد. با این وجود، سرامیک‌های غیرپرسلان نسبت به سرامیک‌های پرسلان قیمت پایین‌تری دارند.

از نظر شکل ظاهری نیز می‌توان سرامیک‌ها را به دو دسته مات و براق تقسیم بندی کرد که در این بین سرامیک براق طرفداران بیشتری دارد. دسته بندی از نظر درجه سختی و کیفیت نیز یکی دیگر از تقسیم بندی‌های مهم سرامیک است. سرامیک‌ها را از نظر میزان فشاری که به خاک رس و دیگر مواد اولیه در هنگام تولید وارد می‌شود می‌توان به پنج دسته تقسیم بندی کرد. هر چقدر درجه سختی سرامیک بالاتر باشد، سرامیک از استحکام، مقاومت و طول عمر بالاتری برخوردار است.

اطلاعاتی کوتاه درباره موزاییک

موزاییک
موزاییک

یکی دیگر از مهمترین انواع کفپوش ساختمانی، موزاییک است. موزاییک‌ها بر پایه بتن فشرده تولید شده و از استحکام و مقاومت بسیار بالایی برخوردارند. از جمله‌ی مهمترین مواد اولیه استفاده شده در تولید موزاییک می‌توان به سیمان، آب، سنگ ریزه، ماسه و شن، ماسه بادی، رنگ‌های شیمیایی و چسب اشاره کرد.

در خصوص انواع موزاییک لازم به ذکر است که موزاییک‌ها از نظر شیوه تولید به دو دسته موزاییک پرسی و موزاییک ویبره ‌ای تقسیم بندی می‌شوند. همانگونه که از نامشان پیداست، موزاییک پرسی با پرس و فشار مواد اولیه تولید می‌شود. در نتیجه پس از تولید، به ساب خوردن و جلادهی نیاز دارد. از طرفی، موزاییک ویبره ای که از آن با نام موزاییک لرزشی هم یاد می‌شود، از طریق لرزش و بدون اعمال فشار تولید می‌شود. در نتیجه این موزاییک‌ها به جلادهی نیاز ندارند.

همچنین از نظر نوع مواد اولیه استفاده شده در فرایند تولید، موزاییک را می‌توان به انواع مختلفی تقسیم بندی کرد. موزاییک پلیمری، موزاییک شسته، موزاییک سیمانی و موزاییک سنگ دار از جمله‌ی مهمترین انواع موزاییک به حساب می‌آیند.

خرید مستقیم موزاییک با قیمت مناسب از رابین کفپوش

شرکت رابین کفپوش یکی از معتبرترین تولید کنندگان انواع مختلف کفپوش ساختمانی از جمله موزاییک، واش بتن، بتن اکسپوز و … است. لذا در صورتی که به دنبال خرید موزاییک هستید، می‌توانید از طریق همین سایت اقدام نمایید.

همچنین از طریق شماره تلفن‌های موجود در سایت می‌توانید با مشاورین ما ارتباط گرفته و اطلاعات کامل‌تری در خصوص موزاییک، تفاوت‌ها و مزایا و معایب هر کدام به دست بیاورید.

 

سفارش سریع تلفنی

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + 9 =

مقالات مرتبط

عکس نمای بیرونی از ساختمان با سنگ مصنوعی

عکس نمای بیرونی ساختمان

برای دریافت لیست قیمت و گاتالوگ به روز محصولات رابین کفپوش می‌توانید با 02188243700 - 09123240232 تماس حاصل فرمایید و یا همین حالا این فرم را تکمیل نمایید با پیشرفت روزافزون صنعت ساختمانی و توسعه فناوری‌ های مرتبط، مصالح جدیدی به وجود آمده‌اند که در زمینه‌ی طراحی و اجرای نمای ساختمان تأثیر چشمگیری دارند. یکی از این

ادامه مطلب »
جدیدترین مصالح نمای ساختمان

جدیدترین مصالح نمای ساختمان

برای دریافت لیست قیمت و گاتالوگ به روز محصولات رابین کفپوش می‌توانید با 02188243700 - 09123240232 تماس حاصل فرمایید و یا همین حالا این فرم را تکمیل نمایید ساختمان‌ ها و سازه‌ ها با پیشرفت فناوری و تغییرات در نیازهای جامعه به بهبود مستمر نیاز دارند. مصالح نمای ساختمانی یکی از عناصر اساسی در زیبایی و کارایی

ادامه مطلب »

لیست کارخانه های موزاییک

برای دریافت لیست قیمت و گاتالوگ به روز محصولات رابین کفپوش می‌توانید با 02188243700 - 09123240232 تماس حاصل فرمایید و یا همین حالا این فرم را تکمیل نمایید موزاییک، در اصطلاح ساختمانی، به یک نوع کف‌ پوش متراکم اشاره دارد که از جمع آوری و ترکیب مواد مختلفی مانند ماسه، سیمان، سنگ‌ دانه، پودر سنگ و آب

ادامه مطلب »
هزینه نصب موزاییک

هزینه موزاییک کاری

برای دریافت لیست قیمت و گاتالوگ به روز محصولات رابین کفپوش می‌توانید با 02188243700 - 09123240232 تماس حاصل فرمایید و یا همین حالا این فرم را تکمیل نمایید موزاییک، یک نوع مصالح ساختمانی است که از ترکیب بتن و مواد معدنی مختلف ساخته می‌ شود. این مصالح به صورت پازلی تولید می‌ شوند و از طریق فشار

ادامه مطلب »
اسکرول به بالا
Scroll to Top