روش های تمیز کاری و جرم گیری موزاییک

تمیز کاری و جرم گیری موزاییک

در این مقاله قرار است درباره روش های تمیز کاری و جرم گیری موزاییک صحبت کنیم. موزاییک یکی از پرکاربردترین مصالح ساختمانی است که برای پوشش دهی کف و دیواره ساختمان به کار گرفته می‌شود. با این وجود، پس از گذشت مدت زمان طولانی، به دلیل نشستن جرم و کثیفی بر روی موزاییک، این دسته از مصالح ساختمانی ممکن است زیبایی ظاهری اولیه خود را از دست بدهند. بسته به میزان جرمی که بر روی موزاییک وجود دارد، روش‌های مختلفی برای تمیز کاری و جرم گیری موزاییک وجود دارد که در ادامه به صورت کامل و دقیقی درباره آن‌ها صحبت خواهیم کرد.

بهترین جرم گیر قوی موزاییک

برای تمیز کاری و جرم گیری موزاییک می‌توان از مواد مختلفی استفاده کرد. ترکیب جوش شیرین و روغن اسطوخودوس یک ترکیب طبیعی است که جهت جرم گیری موزاییک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

همچنین استفاده از ترکیب بکینگ پودر و سرکه سیب نیز در تمیزی موزاییک نقش مهمی دارد. به علاوه، ترکیب لیمو ترش و سرکه و همچنین ترکیب جوش شیرین، نمک دریایی و خمیر دندان نیز برای تمیز کاری و جرم گیری موزاییک مناسب است. جوهر نمک، پودر ماشین لباسشویی، جرم گیرهای اسیدی، کلر و … نیز از جمله‌ی دیگر موادی هستند که برای جلادهی موزاییک به کار گرفته می‌شوند.

 

شستن موزاییک با جوهر نمک

 
تمیز کردن موزاییک و جرم گیری
تمیز کردن موزاییک و جرم گیری

یکی از مهمترین روش‌ها برای تمیز کاری و جرم گیری موزاییک استفاده از جوهر نمک است. در فرایند شست و شوی موزاییک با جوهر نمک، ابتدا با یک محلول ضعیف آب و سرکه سطح موزاییک را تمیز می‌کنند. این اتفاق باعث از بین رفتن گرد و غبار و جرم موجود بر روی موزاییک می‌شود. سپس از یک پاک کننده مخصوص موزاییک استفاده می‌کنند و با یک برس مناسب خطوط میانی موزاییک را جلا می‌دهند.

در مرحله بعدی از فرایند تمیز کاری و جرم گیری موزاییک با جوهر نمک، با آب تمیز، سطح را می‌شویند تا سایر لکه‌ها و ذرات ریز به طور کامل از روی سطح پاک شوند. در آخرین مرحله نیز سطح را با یک پارچه نرم و خشک پاک می‌کنند.

جرم گیری موزاییک حیاط

استفاده از موزاییک برای فرش کردن حیاط بسیار رایج است. با این وجود، موزاییک‌های حیاط پس از مدتی جرم می‌گیرند. روش‌های مختلفی برای جرم گیری موزاییک حیاط وجود دارد. اما این نکته را در نظر داشته باشید که به دلیل تردد بیش از حد و همچنین گرد و غبار و سایر آلودگی‌ها، برخی از روش‌ها برای تمیز کاری موزاییک حیاط کاربرد فراوانی ندارند.

یکی از بهترین روش‌ها برای جرم گیری موزاییک حیاط، استفاده از محلول‌های شوینده جرم و رسوب است. این محلول‌ها نسبت به جوهر نمک و سایر موادی که برای تمیز کاری حیاط ذکر شد، از قدرت بالاتری برخوردار هستند. فرایند استفاده از محلول‌های شوینده جرم و رسوب به این صورت است که ابتدا موزاییک را با آب خیس می‌کنند. سپس محلول را به صورت آهسته بر روی موزاییک می‌ریزند تا پخش نشود. پس از آن یک ربع به محلول زمان می‌دهند تا به خورد موزاییک رفته و سپس آن را فرچه می‌سابند. در آخر نیز حیاط را آب تمیز می‌کنند.

تمیز کردن موزاییک حیاط

در خصوص تمیز کردن موزاییک حیاط، لازم به ذکر است که استفاده از محلول‌های شوینده روش مناسبی برای جرم گیری موزاییک‌ها به حساب می‌آید. با این وجود، استفاده از دستگاه کفشویی نیز یکی دیگر از شیوه‌های مفید برای تمیز کاری موزاییک حیاط به شمار می‌آید.

دستگاه‌های کفشویی از لحاظ ظاهری به تی برقی شباهت دارند. این دستگاه‌ها یک مخزن خاصی برای نگهداری مایع تمیز کننده داشته و کار با آن‌ها بسیار ساده است. برای تمیز کاری و جرم گیری موزاییک با استفاده از دستگاه کفشویی کافی است که مخزن دستگاه را با استفاده از مایع مخصوص پر کرده و آن را بر روی موزاییک‌ها بکشید. در مرحله بعدی، مخزن دستگاه را با آب گرم پر کرده و با آن موزاییک‌ها را جلا دهید. پس از آن کافی‌ست موزاییک را خشک کنید.

برق انداختن موزاییک حیاط

تمیز کاری موزاییک با دستگاه کفشویی
تمیز کاری موزاییک با دستگاه کفشویی

یکی از سوالاتی که اشخاص در خصوص تمیز کاری و جرم گیری موزاییک دارند، این است که چرا با وجود اینکه موزاییک‌ها را مدام می‌شوییم، جلای اولیه خود را ندارد؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که موزاییک دارای سطحی متخلخل است. در نتیجه همین موضوع سبب می‌شود که جرم و کثیفی به داخل آن رسوب کند. لذا همین موضوع موجب کدری موزاییک می‌شود.

برای برق انداختن موزاییک، استفاده از ترکیب جوش شیرین، نمک دریایی و خمیر دندان بسیار رایج است. بدین منظور کافی‌ست این سه ماده را با یکدیگر ترکیب کرده و سپس با فرچه بر روی موزاییک خیس شده بکشید تا جرم و کثیفی سطح متخلخل موزاییک را تمیز کند. پس از آن موزاییک را با آب بشویید و تاثیر این مواد را مشاهده کنید.

پاک کننده قوی موزاییک

امروزه شرکت‌های تولید کننده مواد شوینده، محصولاتی را به صورت تخصصی به عنوان پاک کننده قوی موزاییک و سنگ عرضه کرده‌اند. این پاک کننده‌ها از قدرت بالایی برخوردار بوده و می‌توانند شفافیت و براقیت فوق العاده‌ای در سنگ و موزاییک ایجاد کنند.

قابلیت تمیز کاری رسوبات قدیمی، قیمت مناسب، عدم نیاز به تجهیزات خاص، فاقد بو و بخارات مضر بودن، عدم آسیب به پوست و دستگاه تنفسی و همچنین عدم خوردگی سطح و کف از جمله‌ی مهمترین مزایای پاک کننده‌های موزاییک به شمار می‌آید.

شستن موزاییک با کلر

کلر یک نوع شوینده قوی برای جرم گیری و حذف شوره موزاییک است. برای تمیز کاری موزاییک با استفاده از کلر، کافی‌ست ابتدا موزاییک را خیس کرده و سپس مقداری از کلر را بر روی سطح بپاشید. پس از آن با فرچه یا جاروی دستی کلر را بر تمامی سطح بکشید تا به خورد موزاییک برود. بعد از حدود ده دقیقه سطح را آبکشی کنید.

عرضه کننده انواع مختلف موزاییک

شرکت رابین کفپوش یکی از تولید کنندگان برتر کفپوش‌های ساختمانی از جمله موزاییک پلیمری، واش بتن و … است. لذا از همین طریق می‌توانید برای خرید موزاییک و سایر کفپوش‌های ساختمانی اقدام نمایید. اگر کفپوش حیاط یا فضای باز شما نیاز به تغییر و نوسازی دارد می توانید از جدیدترین محصولات رابین کفپوش استفاده کنید.

سفارش سریع تلفنی

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .
۳.۵/۵ - (۲ امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 4 =

مقالات مرتبط

عکس نمای بیرونی از ساختمان با سنگ مصنوعی

عکس نمای بیرونی ساختمان

برای دریافت لیست قیمت و گاتالوگ به روز محصولات رابین کفپوش می‌توانید با 02188243700 - 09123240232 تماس حاصل فرمایید و یا همین حالا این فرم را تکمیل نمایید با پیشرفت روزافزون صنعت ساختمانی و توسعه فناوری‌ های مرتبط، مصالح جدیدی به وجود آمده‌اند که در زمینه‌ی طراحی و اجرای نمای ساختمان تأثیر چشمگیری دارند. یکی از این

ادامه مطلب »
جدیدترین مصالح نمای ساختمان

جدیدترین مصالح نمای ساختمان

برای دریافت لیست قیمت و گاتالوگ به روز محصولات رابین کفپوش می‌توانید با 02188243700 - 09123240232 تماس حاصل فرمایید و یا همین حالا این فرم را تکمیل نمایید ساختمان‌ ها و سازه‌ ها با پیشرفت فناوری و تغییرات در نیازهای جامعه به بهبود مستمر نیاز دارند. مصالح نمای ساختمانی یکی از عناصر اساسی در زیبایی و کارایی

ادامه مطلب »

لیست کارخانه های موزاییک

برای دریافت لیست قیمت و گاتالوگ به روز محصولات رابین کفپوش می‌توانید با 02188243700 - 09123240232 تماس حاصل فرمایید و یا همین حالا این فرم را تکمیل نمایید موزاییک، در اصطلاح ساختمانی، به یک نوع کف‌ پوش متراکم اشاره دارد که از جمع آوری و ترکیب مواد مختلفی مانند ماسه، سیمان، سنگ‌ دانه، پودر سنگ و آب

ادامه مطلب »
هزینه نصب موزاییک

هزینه موزاییک کاری

برای دریافت لیست قیمت و گاتالوگ به روز محصولات رابین کفپوش می‌توانید با 02188243700 - 09123240232 تماس حاصل فرمایید و یا همین حالا این فرم را تکمیل نمایید موزاییک، یک نوع مصالح ساختمانی است که از ترکیب بتن و مواد معدنی مختلف ساخته می‌ شود. این مصالح به صورت پازلی تولید می‌ شوند و از طریق فشار

ادامه مطلب »
اسکرول به بالا
Scroll to Top