برای کف حیاط سرامیک بهتر است یا موزاییک؟

برای کف حیاط سرامیک بهتر است یا موزاییک

مقدمه

موضوع این مقاله درباره انتخاب بهترین کفپوش حیاط است. همچنین در این مقاله قرار است به این سوال که برای کف حیاط سرامیک بهتر است یا موزاییک؟ به صورت کامل پاسخ دهیم.

قبل از اینکه بخواهیم به این سوال که برای کف حیاط سرامیک بهتر است یا موزاییک؟ پاسخ بدهیم، بد نیست ابتدا درباره موزاییک و سرامیک و تفاوت‌های آن‌ها صحبت کنیم.

سرامیک و موزاییک هر دو از مصالح ساختمانی هستند که برای پوشش نما و کف استفاده می‌شوند. موزاییک و سرامیک از نظر طرح، سایز، اندازه و دیگر خصوصیات با یکدیگر متفاوتند. یکی از اصلی‌ترین تفاوت‌ها در سایز سرامیک و موزاییک است. سرامیک سایز بزرگتری دارد. با این وجود، سرامیک‌ها از طرح خاصی برخوردار نبوده و بیشتر در رنگ‌های یکدست و زمینه ساده عرضه می‌شود. موزاییک‌ها اما دارای سایز کوچکتری هستند اما از طرح‌های خاص و جذابی برخوردارند.

حال پس از آشنا شدن با خصوصیات سرامیک و موزاییک، نوبت به پاسخ دهی به این سوال که برای کف حیاط سرامیک بهتر است یا موزاییک؟ می‌رسد.

برای پاسخ به این سوال باید چند پارامتر کلیدی را مد نظر قرار داد. اولین پارامتر، ماندگاری و طول عمر کفپوش حیاط است. در بین سرامیک و موزاییک، سرامیک از مواد مصنوعی تولید شده اما موزاییک ها بسته به نوع موزاییک از مصالح طبیعی همچون سیمان و شن و ماسه تولید می شود و در نتیجه طول عمر ماندگاری بیشتری دارد. استحکام و مقاومت به سایش این دو کفپوش حیاط هم یکی دیگر از پارامترهای مهم در هنگام انتخاب آن‌هاست. موزاییک نسبت به سرامیک از استحکام و مقاومت بیشتری برخوردار بوده و در نتیجه گزینه‌ی مناسبی برای فضاهایی با تردد زیاد به شمار می‌آید.

از نظر قابلیت نصب، موزاییک‌ها کوچکتر از سرامیک هستند و بنابراین برای سطوح مختلف با اندازه گوناگون مناسب هستند. با این وجود، سرامیک برای سطوح بزرگتر مناسب‌تر است. هرچند استفاده از موزاییک ها در سطوح بزرگ مثل فضای حیاط و یا باغ های با فضای باز دارای جذابیت فراوانی است و جلوه خاصی را به آن اضافه می کند. از طرفی، تفاوت قیمت سرامیک و موزاییک نیز یکی دیگر از مهمترین تفاوت‌های این دو است. بسته به کیفیت مصالح استفاده شده ممکن است قیمت هر یک از این محصولات متفاوت باشد بخاطر همین نباید صرفا به واسطه قیمت ارزان تر بین موزاییک و سرامیک انتخاب کنید و باید پارامتر های بیشتری را در این موضوع در نظر بگیرید . برای مطالعه بیشتر در خصوص تفاوت موزاییک و سرامیک روی لینک کلیک کنید.

در نتیجه جهت یافتن پاسخی جامع برای این سوال که برای کف حیاط سرامیک بهتر است یا موزاییک؟ باید تمامی این عوامل را مد نظر قرار داد و بسته به هزینه‌ای که برای کفپوش حیاط در نظر گرفتید، سایز حیاط، نمای حیاط و طرح و شکل آن و دیگر پارامترهای کلیدی، بهترین گزینه را انتخاب نمایید. با این وجود، موزاییک‌ها از کارایی و کاربردهای بیشتری برخوردار هستند.

سرامیک بهتر است یا موزاییک؟
سرامیک بهتر است یا موزاییک؟

آشنایی با مهمترین انواع موزاییک

یکی از قدیمی‌ترین و در عین حال پرکاربردترین انواع کفپوش حیاط، موزاییک است. از نظر شیوه تولید، موزاییک دارای انواع مختلفی است که مهمترین آن‌ها موزاییک پرسی، موزاییک ویبره‌ای، موزاییک پلیمری و … هستند.

همانطور که از نامشان مشخص است، موزاییک پرسی از فرایند پرس مواد اولیه موزاییک از جمله سنگدانه، سیمان، ماسه، آب و … به دست می‌آید. این موزاییک‌ها از تراکم، استحکام و فشردگی بالایی برخوردار هستند. موزاییک ویبره‌ای اما با فرایند لرزش به دست می‌آید. فرایند تولید این موزاییک‌ها سبب شده تا این موزاییک‌ها از کمترین میزان تخلخل برخوردار باشند.

موزاییک پلیمری هم یکی از جدیدترین انواع موزاییک‌ها به شمار می‌آید. مواد پلیمری یکی از مهمترین مواد اولیه‌ی به کار گرفته شد در این موزاییک‌ها است. استفاده از مواد پلیمری در تولید این موزاییک‌ها سبب شده تا این کفپوش‌ها نسبت به موزاییک‌های معمولی از استحکام بالاتری در برابر ضربه برخوردار باشند.

برای کف حیاط سرامیک بهتر است یا موزاییک؟
برای کف حیاط سرامیک بهتر است یا موزاییک؟

مزایا و معایب انتخاب موزاییک برای کفپوش حیاط

از جمله‌ی مهمترین مزایای موزاییک می‌توان به عدم لغزندگی، دوام و عمر بالا، تنوع طرح و نقش، مقاومت عالی در برابر رطوبت و انجماد، استحکام عالی، مقاومت در برابر ضربه و عوامل شیمیایی و … اشاره کرد.

با این وجود، موزاییک یک مشکل کلی دارد. اول اینکه نصب موزاییک نسبت به سرامیک کمی سخت تر است هرچند این موضوع باعث بهبود کفسازی و زیر سازی محلی که قصد نصب آن ها را دارید نیز می شود.

نکات مهم در هنگام انتخاب کفپوش حیاط

در هنگام انتخاب کفپوش حیاط یکسری نکات کلیدی وجود دارند که حتما باید مد نظر قرار داده شوند که مهمترین آن‌ها عبارتند از:

  • نوع فضا: باید این نکته را در نظر داشته باشید که حیاط به عنوان پارکینگ خودرو، فضای بازی کودکان و یا فضایی برای باغبانی و … استفاده می‌شود. بنابراین، نوع کفپوش باید با توجه به نیاز و کاربرد مورد نظر انتخاب شود.
  • مقاومت در برابر عوامل طبیعی: عوامل طبیعی و نوع آب و هوا یکی دیگر از پارامترهای کلیدی در هنگام انتخاب کفپوش حیاط است. به عنوان مثال برای مناطق سرد و پربارش، استفاده از کفپوش‌های چوبی مناسب نیست.
  • جذابیت ظاهری: کفپوش‌ها تاثیر بسیار زیادی بر روی زیبایی محیط دارند. لذا باید در هنگام انتخاب کفپوش، دیگر اجزا و المان‌های سازه را در نظر گرفت و سپس کفپوش را به نحوی انتخاب کرد که به حیاط جلوه‌ی خاصی ببخشد.
  • هزینه: بدون شک یکی از مهمترین پارامترها در انتخاب کفپوش حیاط، قیمت آن است. قیمت کفپوش به نوع کفپوش، متراژ حیاط، هزینه زیر سازی و تجهیزات و عواملی از این دست بستگی دارد.

علاوه بر این، زیرسازی مورد نیاز برای نصب کفپوش، شیوه نصب آن و سختی یا آسانی نصب و عواملی از این دست نیز از جمله‌ی دیگر نکات مهمی هستند که در هنگام خرید کفپوش باید مد نظر قرار دهید.

خرید انواع کفپوش به صورت عمده

رابین کفپوش یکی از معتبرترین تولید کنندگان انواع مختلف کفپوش‌های ساختمانی از جمله انواع موزاییک مانند موزاییک پلیمری، پرسی، حیاطی، ویبره‌ای، واش بتن، بتن اکسپوز و … است. لذا از طریق همین سایت می‌توانید جهت خرید این کفپوش‌ها اقدام نمایید و با ما در تماس باشید.

سفارش سریع تلفنی

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

۲/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + چهارده =

مقالات مرتبط

عکس نمای بیرونی از ساختمان با سنگ مصنوعی

عکس نمای بیرونی ساختمان

برای دریافت لیست قیمت و گاتالوگ به روز محصولات رابین کفپوش می‌توانید با 02188243700 - 09123240232 تماس حاصل فرمایید و یا همین حالا این فرم را تکمیل نمایید با پیشرفت روزافزون صنعت ساختمانی و توسعه فناوری‌ های مرتبط، مصالح جدیدی به وجود آمده‌اند که در زمینه‌ی طراحی و اجرای نمای ساختمان تأثیر چشمگیری دارند. یکی از این

ادامه مطلب »
جدیدترین مصالح نمای ساختمان

جدیدترین مصالح نمای ساختمان

برای دریافت لیست قیمت و گاتالوگ به روز محصولات رابین کفپوش می‌توانید با 02188243700 - 09123240232 تماس حاصل فرمایید و یا همین حالا این فرم را تکمیل نمایید ساختمان‌ ها و سازه‌ ها با پیشرفت فناوری و تغییرات در نیازهای جامعه به بهبود مستمر نیاز دارند. مصالح نمای ساختمانی یکی از عناصر اساسی در زیبایی و کارایی

ادامه مطلب »

لیست کارخانه های موزاییک

برای دریافت لیست قیمت و گاتالوگ به روز محصولات رابین کفپوش می‌توانید با 02188243700 - 09123240232 تماس حاصل فرمایید و یا همین حالا این فرم را تکمیل نمایید موزاییک، در اصطلاح ساختمانی، به یک نوع کف‌ پوش متراکم اشاره دارد که از جمع آوری و ترکیب مواد مختلفی مانند ماسه، سیمان، سنگ‌ دانه، پودر سنگ و آب

ادامه مطلب »
هزینه نصب موزاییک

هزینه موزاییک کاری

برای دریافت لیست قیمت و گاتالوگ به روز محصولات رابین کفپوش می‌توانید با 02188243700 - 09123240232 تماس حاصل فرمایید و یا همین حالا این فرم را تکمیل نمایید موزاییک، یک نوع مصالح ساختمانی است که از ترکیب بتن و مواد معدنی مختلف ساخته می‌ شود. این مصالح به صورت پازلی تولید می‌ شوند و از طریق فشار

ادامه مطلب »
اسکرول به بالا
Scroll to Top