محوطه سازی باغ

کفپوش باغ

مقدمه

افزایش تراکم جمعیت در شهرها، شلوغی و سر و صدای محیط و آلودگی هوا سبب شده تا مردم با محوطه سازی باغ‌های خودشان به دنبال ایجاد یک فضای مرفه و شاداب جهت اوقات فراغتشان باشند. محوطه سازی به صاحبان باغ کمک می‌کند فضایی سرسبز و جذاب ایجاد کنند که در برابر شلوغی و آلودگی هوای شهرها برای خانواده آن‌ها یک فضای بازیابی روحی باشد. در محوطه سازی هیچ محدودیتی وجود ندارد و هر کسی می‌تواند بر اساس سبک و علاقه خود از ایده‌های جذاب و جدید استفاده کند. همچنین در استفاده از متریال هم شما این آزادی را دارید که مواد اولیه مورد علاقه خودتان را مورد استفاده قرار دهید. مهم این است که شما بتوانید فضایی ایجاد کنید که حس زندگی و تازگی در آن نسبت به دیگر باغ‌ها بیشتر باشد.

بهترین المان‌ها محوطه سازی باغ

در محوطه سازی باغ، المان‌ها اهمیت بسیار زیادی دارند. در واقع بخش عمده محوطه سازی مربوط به همان‌ها می‌شود و تنوع زیادی هم در انتخاب المان وجود دارد. المان‌های پیشنهادی ما برای استفاده در محوطه سازی عبارتند از:

  • استخر: بعید است باغی پیدا کنید و طراحی جذابی در آن ببینید اما خبری از استخر نباشد. متناسب با ابعاد باغ، استخر‌های کوچک و بزرگ می‌توانند در محوطه سازی آن مورد استفاده قرار بگیرند و جذابیت باغ را چند برابر کند. وجود استخر هم از لحاظ زیبایی برای باغ مفید است و هم تاثیرات درمانی دارد.
  • دیوار گیاهی: دیوار سبز یا گیاهی یکی از زیباترین و مدرن‌ترین المان‌های پیشنهادی ما برای استفاده در محوطه سازی است. شما در این دیوار می‌توانید از گل و گیاهان مختلف استفاده کنید و با ایجاد آن یک راهروی طبیعی و بی‌نظیر در محوطه خودتان به وجود آورید.
  • باربیکیو: یکی از مهمترین المان‌هایی که برای هرکسی وجود آن لذت بخش است، باربیکیو می‌باشد. عمده جذابیت باغ برای افرادی که وارد آن می‌شوند، غذایی است که قرار است در آن میل نمایند. بعید است کسی فرصت کباب درست کردن در باغ را از دست دهد و باربیکیو می‌تواند جذابیت این کار را برای شما چند برابر کند.
  • آلاچیق: در مقایسه با دیگر المان‌هایی که خدمت شما بیان کردیم، آلاچیق سابقه بیشتری دارد و البته در حال حاضر نمونه‌های مدرن آن در باغ‌ها قابل مشاهده است. مهمترین کاربرد این المان در ماه‌های گرم سال و برای همنشینی افراد در فضای باز می‌باشد.

آیا می‌توانیم در محوطه سازی از موزاییک استفاده کنیم؟

یکی از متریال‌های پرکاربرد در محوطه سازی باغ، موزاییک است. موزاییک از مقاومت بسیار خوبی برخوردار می‌باشد و به دلیل تنوعی که در طرح و رنگ آن وجود دارد، می‌توان آن را با دیگر اجزای محوطه هماهنگ کرد. استفاده از موزاییک در سالیان اخیر بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. به نوعی می‌توان گفت در معماری مدرن، برخی موزاییک‌ها ارزش و اهمیت بیشتری نسبت به دیگر مواد اولیه برای پیاده سازی در محوطه دارند. شما می‌توانید با ترکیب موزاییک و دیگر متریال‌ها مثل چمن مصنوعی فضای بی‌نظیری را در باغ خودتان ایجاد کنید.

کفپوش باغ و ویلا
کفپوش باغ و ویلا

بهترین انواع موزاییک برای محوطه سازی باغ

در میان انواع مختلف موزاییک‌های موجود در بازار، موزاییک‌های شیاردار، پلاکی و پلیمری برای استفاده در محوطه سازی باغ بهتر هستند. با این موزاییک‌ها بیشتر آشنا می‌شویم:

  • شیاردار: این مدل موزاییک در طراحی خود از برجستگی‌ها و در عین حال فرورفتگی‌هایی برخوردار است که سبب شده آن را شیاردار بنامند. بهتر است از این نوع موزاییک برای پیاده روها در باغ خودتان استفاده کنید.
  • پلاکی: موزیک‌های پلاکی در محوطه سازی کاربردهای زیادی دارند و به دلیل مقاومت نسبتاً خوبی که از آن برخوردار هستند، در محیط‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. البته این موزاییک‌ها سطح صاف و صیقلی دارند و ضد یخ می‌باشند.
  • پلیمری: موزاییک پلیمری شباهت زیادی به سنگ دارد. در واقع این موزاییک نوعی سنگ مصنوعی است که با کمک روش ویبره فشرده شده و تبدیل به موزاییک شده است. شما می‌توانید در اطراف فضای سبز موجود در باغ خودتان از این موزاییک‌ها کمک بگیرید. از جمله موزاییک‌هایی که قابلیت ترکیب شدن با دیگر مواد را دارند، همین موزاییک پلیمری است.

چگونه بهترین موزاییک را برای باغ خریداری کنیم؟

موزاییک‌ها همانگونه که گفتیم در محوطه سازی باغ کاربردهای وسیعی دارند. با این حال در خرید موزاییک شما باید دقت زیادی داشته باشید و بهترین محصولات را برای باغ خریداری کنید. یکی از نکات مهمی ‌که هنگام خرید باید به آن توجه داشته باشید رنگ و مدل موزاییک است. شما باید رنگ و طرحی را انتخاب کنید که با دیگر اجزای محوطه همخوانی داشته باشد. بر اساس نوع نصب موزاییک‌ها در محوطه، شما باید آنها را در اندازه‌های صحیح خریداری کنید. قیمت موزاییک را هم نباید فراموش کنید. بهتر است سراغ محصولاتی بروید که با وجود کیفیت مناسب، قیمت زیادی نداشته باشند. به طور کلی بهتر است از یک مجموعه معتبر که در زمینه اجرای موزاییک فعالیت دارد در خرید این محصولات راهنمایی دریافت کنید. قطعاً افرادی که در زمینه نصب موزاییک فعالیت دارند، می‌توانند مشاور خوبی برای شما باشند.

سفارش سریع تلفنی

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .
۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 5 =

مقالات مرتبط

عکس نمای بیرونی از ساختمان با سنگ مصنوعی

عکس نمای بیرونی ساختمان

برای دریافت لیست قیمت و گاتالوگ به روز محصولات رابین کفپوش می‌توانید با 02188243700 - 09123240232 تماس حاصل فرمایید و یا همین حالا این فرم را تکمیل نمایید با پیشرفت روزافزون صنعت ساختمانی و توسعه فناوری‌ های مرتبط، مصالح جدیدی به وجود آمده‌اند که در زمینه‌ی طراحی و اجرای نمای ساختمان تأثیر چشمگیری دارند. یکی از این

ادامه مطلب »
جدیدترین مصالح نمای ساختمان

جدیدترین مصالح نمای ساختمان

برای دریافت لیست قیمت و گاتالوگ به روز محصولات رابین کفپوش می‌توانید با 02188243700 - 09123240232 تماس حاصل فرمایید و یا همین حالا این فرم را تکمیل نمایید ساختمان‌ ها و سازه‌ ها با پیشرفت فناوری و تغییرات در نیازهای جامعه به بهبود مستمر نیاز دارند. مصالح نمای ساختمانی یکی از عناصر اساسی در زیبایی و کارایی

ادامه مطلب »

لیست کارخانه های موزاییک

برای دریافت لیست قیمت و گاتالوگ به روز محصولات رابین کفپوش می‌توانید با 02188243700 - 09123240232 تماس حاصل فرمایید و یا همین حالا این فرم را تکمیل نمایید موزاییک، در اصطلاح ساختمانی، به یک نوع کف‌ پوش متراکم اشاره دارد که از جمع آوری و ترکیب مواد مختلفی مانند ماسه، سیمان، سنگ‌ دانه، پودر سنگ و آب

ادامه مطلب »
هزینه نصب موزاییک

هزینه موزاییک کاری

برای دریافت لیست قیمت و گاتالوگ به روز محصولات رابین کفپوش می‌توانید با 02188243700 - 09123240232 تماس حاصل فرمایید و یا همین حالا این فرم را تکمیل نمایید موزاییک، یک نوع مصالح ساختمانی است که از ترکیب بتن و مواد معدنی مختلف ساخته می‌ شود. این مصالح به صورت پازلی تولید می‌ شوند و از طریق فشار

ادامه مطلب »
اسکرول به بالا
Scroll to Top