بررسی موزاییک واش بتن هشتگرد

بررسی واش بتن هشگرد

در این مقاله تصمیم داریم موزاییک واش بتن هشتگرد را مورد بررسی قرار دهیم.

موزاییک واش بتن هشتگرد
موزاییک واش بتن هشتگرد

در ادامه به سوالات ذیل پاسخ خواهیم داد.

موزاییک واش بتن چیست؟

موزاییک واش بتن، در چه رنگ هایی ساخته می شود؟

موزاییک واش بتن، در چه ابعاد و طرح هایی تولید می شود؟

تشخیص موزاییک واش بتن مرغوب به چه صورت می باشد؟

موزائیک های واش بتن، به چه روشی تولید می شوند؟

واردات و صادرات موزاییک واش بتن به چه صورتی می باشد؟

انواع موزاییک واش بتن کدام موارد هستند؟

مزایای واش بتن چیست؟

واش بتن در چه مکانهایی قابل استفاده است؟

نحوه نصب موزاییک واش بتن به چه صورتی می باشد؟

بازار فروش واش بتن به چه صورتی است؟

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد موزاییک واش بتن هشتگرد می توانید تا انتهای این پست ما را همراهی کنید.

موزاییک واش بتن

موزاییک جزء مصالحی است که در صنعت ساختمان سازی کاربرد زیادی دارد. بر این اساس در اندازه های متفاوت و با طرح های متنوعی، اقدام به تولید آن می کنند.اشخاصی که در صنعت ساختمان سازی فعالیت دارند و یا به گونه‌ای با ساختمان سازی مرتبط هستند، متوجه شده‌اند که موزاییک ها، در نقش های متنوع و اشکال متفاوت در بازار یافت می شوند.

هر کدام از این موزاییک ها، نیز با روش‌های متفاوتی تولید می‌شوند و کاربرد خاص خود را دارند. یک نمونه از این موزائیک ها، واش بتن یا بتن شسته می باشد. که کاربرد آن، در فضای داخلی ساختمان و کف پوش هایی که در محوطه به کار می‌رود و….می باشد.

ما با ارائه این مقاله سعی بر آن داریم،شما را با روش تولید واش بتن و تنوع آن در ابعاد و طرح‌های مختلف و چگونگی نصب و نگهداری آن آشنا کنیم.

تنوع پذیری و سلیقه های مختلف، باعث شده است که اشخاص به زیبایی و دکوراسیون منازل خود اهمیت بیشتری دهند. بر این اساس، در صنعت ساختمان سازی، پیدایش مصالح و امکانات جدیدتر، اشخاص را به سمت نوآوری و ساخت ساختمان هایی با دکوراسیون داخلی زیبا سوق می‌دهد.

در سال های قدیم، از زباله ها و مواد دور ریختنی برای پر کردن کف استفاده می کردند. بعدها از کاه و گل و در دوره بعد از آن از ماسه و شن استفاده شده است.

موزاییک واش بتن
موزاییک واش بتن

نکته

موزاییک ریگی، موزاییک های کوچک بند انگشتی بودند که از برش قطعات کوه‌ها درست می شد و جای تمام موارد را گرفت که البته فقط در ساخت خانه های افراد ثروتمند به کار می رفت.

کلمه موزاییک mosaic))،در اصل به معنای چیدمان مواد در کنارهم می باشد. در صنعت ساختمان سازی،سنگ هایی که در کنار هم قرار می‌گیرند و یک تصویر به وجود می‌آورند، موزاییک نامیده می شود.

مواد مختلفی از جمله سنگ دانه،ماسه، سیمان و آب در تولید این بتن به کار می رود. این مواد در بخش زیرین موزاییک به کار می‌روند و در قسمت رویه که دارای ضخامت کمتری است،لایه ای از رنگ به کار می رود و اصل همین قسمت است، که،باعث تنوع و زیبایی موزاییک می‌شود. (یعنی تشکیل شده از دو لایه، سطح رویه موزاییک واش بتن به صورت برجسته یا ساب خورده می باشد)

موزاییک، در قسمت های مختلف ساختمان، از جمله،کف حیاط،قسمت های کف داخل ساختمان، سنگ فرش های باغ در ساختمانهای ویلایی، قسمتهای پیاده‌روها… و مواردی این چنین کاربرد دارد.

موزاییک در کشورهای اروپایی نیز کاربرد زیادی دارد، اما در کشور ایران، تولید موزاییک در طرحها و رنگهای متنوع و با توجه به کاربرد آن صورت می‌گیرد. شهرهای اصفهان، میبد و یزد، سهم چشمگیری از تولید موزاییک را به خود اختصاص داده‌اند.

واما امروزه، موزاییک هایی با انواع طرح ها و شکل ها و رنگ های گوناگون ساخته و به بازار عرضه می شود. موزاییک های سنتی، موزاییک حیاطی، موزاییک پلیمری و موزاییک واش بتن یا همان بتن شسته، انواع مختلف موزاییک در بازار ایران می باشد.

مقاله موزاییک واش بتن هشتگرد شما را با موزاییک های واش بتن آشنا میکند. و متوجه میشوید که تنوع زیاد این محصول، در انتخاب مشتریان با سلیقه تاثیر بسزایی داشته است.

موزاییک واش بتن چیست؟

در محوطه ها و کف ساختمان ها، کفپوش های مختلفی به کار می‌روند. هر کدام از این کفپوش ها، ویژگی خاص خود را دارا هستند و به منظور استفاده در جاهای خاص، تولید و به بازار ارائه می‌شوند. موزاییک واش بتن (بتن شسته)، کفپوشی بتنی می باشد که از سنگ‌های معدنی (با تنوع رنگ‌های گوناگون)، ماسه،سیمان،چسب بتن و مواد روان کننده بتن به وجود آمده است.

طراحی واش بتن، به گونه‌ای است که در برابر تغییرات دمایی، از مقاومت بالایی برخوردار می باشد و همین ویژگی باعث شده است که این کفپوش در محوطه پارک ها و فضاهای سبز، پیاده روها و… استفاده شود. در قسمت‌های داخلی ساختمان نیزاز این کفپوش ها استفاده می شود. از ویژگی بارز این موزاییک ها، این است که دچار یخ زدگی و ترک خوردگی نمی شوند.

پس به طور کلی، کفپوشی بتنی که در برابر فشار و سرما و گرما،دارای استحکامی فوق العاده می باشد و مقاومت بالای آن، باعث شده است، که،در معابر شهری و پارک‌ها نیز از این موزاییک استفاده شود. این موزاییک،در ابعاد مختلف ساخته و در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد. سایز۶۰ *۳۰ آن رایج ترین سایز آن می باشد.

موزاییک واش بتن چیست؟
موزاییک واش بتن چیست؟

موزیک های واش بتن در رنگ های مختلف

واش بتن، در رنگ های متنوعی تولید می شود. واش بتن های رودخانه ای، سبز، مشکی سبز، سفید سبز، سفید، سفید قرمز،لیمویی، قرمز، مشکی، سفید و مشکی، آجیلی، از رایج ترین رنگ های موجود در بازار می باشند. که براساس رنگ ها و طرح های آن و متناسب با مکان های گوناگون، استفاده می شوند.

مثلاً موزاییک هایی با سنگ دانه های تیره، در معابر عمومی و واش بتن هایی که دارای سنگ دانه های روشن هستند، در قسمت‌های داخلی ساختمان ها به کار می‌روند، البته موزاییک های واش بتن، برای داخل ساختمان، طوری طراحی شده اند که باعث زیبایی و آراستگی فضا می شوند.

به طور کلی، ظاهر زیبا و جذاب موزاییک های واش بتن، باعث جذب مشتریان زیادی شده است. نکته قابل توجه این است که سنگهای رنگی که هنگام تولید این محصول، در این موزاییک ها به کار می روند، همان سنگ های شسته شده کف رودخانه‌ها می‌باشند و این رنگ‌های طبیعی، جذابیت بیشتری به این موزاییک ها داده است.

شما هم اکنون در حال مطالعه پست موزاییک واش بتن هشتگرد هستید.

اکنون که با رنگ های مختلف واش بتن آشنا شدید پیشنهاد می کنیم تا انتهای پست موزاییک واش بتن هشتگرد ما را همراهی کنید.

موزاییک های واش بتن، در چه ابعاد و طرح هایی تولید می شوند؟

موزیکهای واش بتن، دارای ابعاد و ضخامت مختلفی هستند. کارخانه های سازنده، با در نظر گرفتن موارد استفاده این موزائیک ها، این محصولات را در ابعاد گوناگون تولید می‌کنند.

به طور معمول، ضخامت واش بتن۵*۴ سانتی متر می باشد. و دارای یک لایه سطحی برجسته هستند.

نیاز بازار و سلیقه و درخواست مشتری، دو عامل موثر در ارائه این کفپوش، در طرحها و ابعاد گوناگون میباشد.

سازندگان با توجه به این دو عامل، موزاییک ها را در ابعاد،۳۰*۳۰، ۴۰*۴۰، ۵۰*۵۰، ۳۰*۶۰ تولید می کنند.

این موزائیک ها، دارای نقش ها و رنگ های متنوعی هستند که حتی می توان از تجهیزات جانبی گوناگونی، نظیر نورپردازی نیز برای اینکه، زیباتر جلوه کنند، استفاده کرد، البته در مواردی نیز چراغ های LED،در ساخت آنها به کار رفته است که در این صورت دیگر نیازی به نورپردازی در اطراف آنها نمی باشد. این نوع کفپوش ها،به سطوح جلوه ای زیبا و دلنشین می دهند.

موزاییک های واش بتن، در چه ابعاد و طرح هایی تولید می شوند؟
موزاییک های واش بتن، در چه ابعاد و طرح هایی تولید می شوند؟
ویژگی های واش بتن خوب چه کدام هستند؟

شما هم اکنون در حال مطالعه پست موزاییک واش بتن هشتگرد هستید.

واردات و صادرات موزاییک واش بتن

موقعیت جغرافیایی کشور ایران به گونه‌ای است که از راه مرزهای بسیاری با کشورهای همسایه ارتباط دارد. و در نتیجه به راحتی و با روش های مختلف این ارتباط ها برقرار می شود. یکی از این روشها، صادرات کالاها،در بین کشورها می‌باشد.

یکی از محصولات کشور عزیزمان ایران که دارای آمار بالایی در صادرات است، مصالح ساختمانی می باشد.

در این میان می توان، نگاهی ویژه به صادرات موزاییک، از بین تمامی مصالح ساختمانی دیگر (شیشه،سیمان، ماسه…) انداخت.

تقاضای خرید موزاییک، توسط کشورهای همسایه به خصوص کشورهای پاکستان و عراق و قطر از سایر مصالح ساختمانی بیشتر می باشد. این موضوع باعث شده که صادرات موزاییک از سوی کشور عزیزمان بسیار مورد توجه قرار گیرد.

در همه کشورها برای رشد و توسعه اقتصادی کشور، صادرات کالاها بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد. این امر باعث ارتباط کشورها با یکدیگر می شود و امری بسیار ضروری می باشد.

وجود یک محصول با کیفیت، لازمه صادرات می‌باشد. موزاییک های صادراتی، دارای بهترین کیفیت می باشند. شرکت‌های تولیدکننده این موزاییک ها در سراسر کشور، بخشی از صادرات را به عهده دارند.

موزاییک های واش بتن نیز از جمله موزاییک های صادراتی است که به اکثر کشورهای همسایه صادر می شود.

واردات و صادرات موزاییک واش بتن
واردات و صادرات موزاییک واش بتن

انواع موزاییک واش بتن:

موزاییک واش بتن در انواع طرح ها و رنگ های گوناگون تولید شده و در بازار عرضه می‌شود در زیر به معرفی برخی از موزاییک واش بتن می‌پردازیم:

انواع موزاییک واش بتن:

واش بتن درجا:

موزاییک واش بتن قبل از ورود ماشین‌آلات به صنعت و ساخت و ساز به صورت لحظه‌ای و آنی ساخته می‌شد.به منظور ساخت واش بتن آنی ابتدا مخلوطی از بتن آماده درون قالب های ساخت این موزائیک ریخته و سپس بعد از صاف کردن سطح قالب و شست و شوی آن با فشار زیاد آب، در اطراف سنگ دانه ها سیمان شسته شده و قسمتی از این سنگ دانه ها برجسته می گردد.

موزاییک واش بتن درجا طی مدت زمان کوتاهی کیفیت خود را از دست می دهد. این موزائیک ( واش بتن درجا) به علت داشتن فرمولاسیون دقیق ساخت، طی مدت زمان کوتاهی کیفیت ابتدایی خود را از دست داده و سنگ دانه های موزاییک از بتن آن جدا می‌شود. موزاییک واش بتن درجا هم اکنون جایگاهی در صنعت ساخت و ساز ندارد، زیرا طی مدت زمان کوتاهی سنگ دانه هایش را از دست داده و طرح اولیه اش از بین می‌رود.

واش بتون پرسی:

واش بتن پرسی نوعی موزاییک است که از مقاومت بالایی برخوردار است و دارای تراکم نسبتاً بالایی نیز می باشد. برای ساخت واش بتن پرسی ابتدا پنجاه درصد قالب را با مخلوطی که از قبل آماده کرده ایم و پنجاه درصد دیگر را با ماسه و سیمان و مقدار کمی آب پر می کنند، سپس به پرس اقدام می نمایند.

پس از اینکه عملیات پرس با موفقیت انجام شد، موزائیک مقاوم و با تراکم بالا از قالب خارج شده و پس از یک روز نگهداری در اتاق بخار، سطح آن را شست و شو می دهند. پرس نقش زیادی در میزان تراکم و و مقاوم بودن موزاییک دارد، پرس پرقدرت تر باعث مقاومت و تراکم بیشتر می‌شود.

واش بتن آنتیک ( واش بتن ماشینی نوین):

در فرآیند تولید موزاییک واش بتن آنتیک (واش بتن ماشینی نوین) مواد اولیه از حساسیت بالایی برخوردار است، به صورتی که تولید کنندگان این موزاییک باید زمان گزینش مواد اولیه دقت زیادی حاصل فرمایند

برای مثال سنگ دانه ها می بایست از استانداردهای لازم به خصوص در ضرایب ساییدن در برابر مواردی همچون سیمان، جذب آب، رنگ یکنواخت مقاومت فشاری و غیره برخوردار باشند. مواد اولیه موزاییک واش بتن آنتیک( واش بتن ماشینی نوین) شامل پیگمنت های رنگی، سیمان، آب، پودر میکرونیزه سنگ دانه ها و مابقی مواد افزودنی است.

واش بتن ویبره: به منظور تولید واش بتن ویبره مراحل زیر صورت می گیرد:

ریختن مخلوطی از سیمان، سنگ دانه، پودر سنگ و آب درون قالب

قرار دادن قالب روی میز ویبره: این عمل به منظور از بین رفتن حباب های درون مخلوط و افزایش تراکم و در نتیجه آن افزایش مقاومت موزاییک می‌باشد.

خارج کردن موزاییک از قالب پس از دست یافتن موزیک به مقاومت نسبی

برجسته کردن سطح موزاییک توسط فشار آب

امروزه بیشتر واش بتن پرسی و ویبره تولید می شود.

مزایای واش بتن:

واش بتن به دلیل نحوه تولید و نصب آن اغلب دارای مقاومت بالا در برابر سرما و نفوذ آب است، بنابراین کم دیده می‌شود که این کفپوش دچار ترک خوردگی و یخ زدگی شود.

۲.در تولید موزاییک و کف پوش، سیمان حرف اول را می‌زند( مهم ترین وسیله مورد نیاز در تولید کفپوش و موزاییک سیمان است) در موزائیک ها و کفپوش های واش بتن از سیمان پرتلند با عیار ۴۰۰ استفاده می شود.

موزیک های واش بتن اغلب دارای تراکم و مقاومت بالا هستند، همچنین واش بتن دارای مقاومت فشاری بسیار بالا نیز می‌باشد

امکان جدا شدگی سنگ دانه ها از بتن وجود ندارد، زیرا این سنگ دانه‌ها چسبندگی بالایی دارند

سنگ دانه های رنگی تراکم یکنواختی در سطح موزاییک ایجاد می کنند.

موزاییک واش بتن در طرح ها و رنگ های مختلف تولید و به مشتریان ارائه می شود و همین امر باعث شده که با سلیقه اکثر مشتریان سازگار باشد و نظر بسیاری از افراد را به خود جلب کند

موزیک های واش بتن اغلب قیمت زیادی ندارند و مقرون به صرف اند.

این موزائیک ها در هر مکانی قابل نصب هستند و می توان از آنها برای مصرف شخصی در ساختمان سازی یا در محوطه های باز مانند پارک ها حتی در محوطه ی کنار استخر و پشتبان ها استفاده کرد.

شما هم اکنون در حال مطالعه پست موزاییک واش بتن هشتگرد هستید.

نحوه ی نصب موزائیک واش بتن:
نحوه ی نصب موزائیک واش بتن:

نکات مهم قبل از خریدن موزاییک یا کفپوش:

نکات مهم قبل از خریدن موزاییک یا کفپوش:
نکات مهم قبل از خریدن موزاییک یا کفپوش:

پارامترهای فنی موزاییک:

زمان خرید موزاییک حتماً به مواردی همچون: مقاومت کششی، فشاری، مقاومت ساییدگی، دمایی، مقاومت در برابر انبساط و انقباض، قابلیت خود پاک شوندگی و غیره توجه نمایید. و برای این منظور با پیمانکار خود یا چند مصالح فروش مشورت نمایید.

طول عمر موزاییک:

پارامترهای فنی می‌توانند میزان کیفیت موزاییک را تایید کنند( نشان دهند). تعویض موزاییک و کفپوش های ساختمانی معمولا زمان بر و پر هزینه است؛، بنابراین هنگام خرید موزاییک، موزائیکی را انتخاب کنید که از طول عمر بالایی برخوردار باشد. به طور متوسط هر موزاییک در حیاط و محوطه خانه باید ده سال عمر کند و در مقابل با سرما و گرما مقاوم بوده و سطح آن سالم بماند.

سهولت کاربردی موزاییک:

شست و شوی راحت موزاییک و کفپوش ها از پارامترهای اساسی انتخاب موزاییک است، برای مثال موزاییک هایی با سطح شکسته و فرو رفته به دشواری پاک می شوند؛، چرا که گل و لای در حاشیه آنها قرار می‌گیرند و به سختی شسته می شوند.

اندازه موزاییک:

ابعاد کوچک موزائیک اگر چه زحمت نصب (زمان بیشتری برای نصب موزاییک لازم است) و هزینه بیشتری دارند، اما زیباتر اند.

استفاده از قطعات کوچک موزائیک یکی از عواملی است که در قیمت آن نیز اثر خواهد داشت، هر چند اندازه موزاییکها کوچک‌تر باشد، قیمت آن بیشتر است، استفاده قطعات کوچک موزاییک از شکستگی هنگام نصب قطعات جلوگیری می‌کند.

پشتیبانی تولید موزاییک:

هنگام خرید موزاییک باید به این فکر کنید که ممکن است، در آینده در اثر حوادث طبیعی یا مصنوعی یک یا چند موزاییک آسیب ببینند (پودر شوند، یا بشکنند) هنگام خرید باید توجه داشته باشید که قطعه ای که تهیه می کنید، در آینده نیز موجود باشد؛ (قالبی تهیه کنید که در نسل‌های بعدی دوباره تولید شود و در صورتی که موزائیک یا کفپوشی آسیب دید بتوانید آن را به راحتی تعویض کنید)

زیبایی موزاییک و کفپوش:

زیبایی موزائیک نیز در تهیه موزائیک مهم است، اما به سلیقه خود شخص مربوط می‌شود که تمایل به خرید چه نوع موزاییکی، در چه طرح و رنگی دارد، اما به طور کلی موزائیک ها از نظر زیبایی به دو حالت تولید می‌شوند؛ نقش مستقل و نقش وابسته.

نقش وابسته:

چند موزائیک کنار هم طرح و نقش خاصی را می سازند، در واقع قطعات این موزائیک مانند جورچینی هستند که با هم طرح و نقشی را می‌سازند و به تنهایی معنا ندارند.

نقش مستقل:

موزیک های زیادی در یک طرح و رنگ تولید می شوند، در واقع در این موزائیک، همه ی موزائیک ها شکل (طرح) متقارن و یکسانی دارند.

هزینه موزاییک:

مسلما هرچه کیفیت و طراحی و نوع مصالح در سطح بالاتری باشند، هزینه بیشتری نیز صرف می شود.

در خرید موزائیک واش بتن نیز به این نکات رعایت کنید تا خرید موفقی داشته باشید.

بازار مصرف واش بتن:

واش بتن به دلیل قابل استفاده بودن در موارد مختلفی همچون پارک‌ها و فضای باز و مصارف شخصی طرفداران زیادی دارد. محصولات واش بتن نه تنها در مصارف شخصی کاربرد دارند، بلکه برای شهرداری‌ها، پیمانکاران شهرداری و غیره مورد قرار میگیرند. به همین جهت( داشتن طرفداران و مشتریان زیاد) رنج قیمت این محصولات متفاوت است.

بازار مصرف واش بتن:
بازار مصرف واش بتن:

این شرکت( شرکت شایان موزاییک) یکی از حرفه ای ترین شرکت های تولید موزاییک در ایران است و این قضیه به محبوبیت واش بتن می‌افزاید. هزینه موزاییک واش بتن بسته به طرح رنگ و کیفیت موزاییک واش بتن متفاوت است که این نماد با تجربه در مراسم‌های گوناگون تخفیف هایی برای محصولات قائل می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم اگر مایل به خرید محصولات واش بتن هستید، در مناسک هایی همچون عید های گوناگون اقدام به خرید کنید.

تذکر: با خرید از خود شرکت شایان موزاییک می توانید، از اصل بودن محصولات اطمینان حاصل فرمایید.

از اینکه تا پایان پست موزاییک واش بتن هشتگرد ما را همراهی کردید متشکریم و امیدواریم با ارایه پست موزاییک واش بتن هشتگرد توانسته باشیم اطلاعاتی مفیدی را،جهت آشنایی شما با موزاییک واش بتن،داده باشیم.

۲.۹/۵ - (۷ امتیاز)

مقالات مرتبط

عکس نمای بیرونی از ساختمان با سنگ مصنوعی

عکس نمای بیرونی ساختمان

برای دریافت لیست قیمت و گاتالوگ به روز محصولات رابین کفپوش می‌توانید با 02188243700 - 09123240232 تماس حاصل فرمایید و یا همین حالا این فرم را تکمیل نمایید با پیشرفت روزافزون صنعت ساختمانی و توسعه فناوری‌ های مرتبط، مصالح جدیدی به وجود آمده‌اند که در زمینه‌ی طراحی و اجرای نمای ساختمان تأثیر چشمگیری دارند. یکی از این

ادامه مطلب »
جدیدترین مصالح نمای ساختمان

جدیدترین مصالح نمای ساختمان

برای دریافت لیست قیمت و گاتالوگ به روز محصولات رابین کفپوش می‌توانید با 02188243700 - 09123240232 تماس حاصل فرمایید و یا همین حالا این فرم را تکمیل نمایید ساختمان‌ ها و سازه‌ ها با پیشرفت فناوری و تغییرات در نیازهای جامعه به بهبود مستمر نیاز دارند. مصالح نمای ساختمانی یکی از عناصر اساسی در زیبایی و کارایی

ادامه مطلب »

لیست کارخانه های موزاییک

برای دریافت لیست قیمت و گاتالوگ به روز محصولات رابین کفپوش می‌توانید با 02188243700 - 09123240232 تماس حاصل فرمایید و یا همین حالا این فرم را تکمیل نمایید موزاییک، در اصطلاح ساختمانی، به یک نوع کف‌ پوش متراکم اشاره دارد که از جمع آوری و ترکیب مواد مختلفی مانند ماسه، سیمان، سنگ‌ دانه، پودر سنگ و آب

ادامه مطلب »
هزینه نصب موزاییک

هزینه موزاییک کاری

برای دریافت لیست قیمت و گاتالوگ به روز محصولات رابین کفپوش می‌توانید با 02188243700 - 09123240232 تماس حاصل فرمایید و یا همین حالا این فرم را تکمیل نمایید موزاییک، یک نوع مصالح ساختمانی است که از ترکیب بتن و مواد معدنی مختلف ساخته می‌ شود. این مصالح به صورت پازلی تولید می‌ شوند و از طریق فشار

ادامه مطلب »
اسکرول به بالا
Scroll to Top