تفاوت موزاییک پلیمری با سنگ طبیعی

مزایای سنگ طبیعی

در گذشته، سنگ‌های طبیعی بیشتر مورد استفاده افراد قرار می‌گرفتند. اما امروزه با روی کار آمدن روش‌های نوین، کمتر کسی سراغ سنگ طبیعی را می‌گیرد. در این مقاله قصد داریم شما را با تفاوت موزاییک پلیمری و سنگ طبیعی آشنا کنیم. قطعا مطالب زیر می تواند شما را از شک بین انتخاب و موزاییک پلیمری و سنگ طبیعی نجات دهد.

مزایای سنگ طبیعی

زیبایی و تنوع زیاد در طرح و رنگ

سنگ طبیعی به دلیل عدم استفاده از ترکیبات شیمیایی، محدودیتی در تنوع رنگی ندارد. همچنین به دلیل طبیعی بودن آن، زیبایی خاص و منحصر به فردی دارد.

دارای عایق صوت و حرارت

در سنگ‌های تراورتن که نوعی سنگ  طبیعی هستند، ویژگی عایق صوت و حرارت بودن آن‌ها اهمیت بالایی دارد.

دوام بسیار زیاد

اکثر سنگ‌ها در صورت استفاده درست، با دوام خواهند بود. اما سنگ‌های طبیعی از گذشته تا به امروز به سخت جان بودن معروف هستند.

مقاوم در برابر آتش‌سوزی

مقاومت سایشی بالای سنگ طبیعی از ویژگی‌های بارز آن است.

انعطاف‌پذیر

سنگ طبیعی از انعطاف پذیری بالایی برخوردار است و نسبت به همه سطوح فرم پذیر می‌باشد.

مناسب برای محیط‌های صنعتی

به دلیل قوام زیاد سنگ طبیعی، اغلب از آن در محیط‌های صنعتی استفاده می‌شود. چرا که در مقابل ضربه و یا هر آسیب دیگر، به راحتی تخریب نمی‌شود.

 

معایب سنگ طبیعی

معایب سنگ طبیعی
معایب سنگ طبیعی

جذب جرم و آلودگی

سنگ طبیعی به دلیل جنس متفاوتی که دارد، سریعا ذرات معلق در هوا را به خود جذب کرده و به مروز زمان این قضیه  سبب کدر شدن و در نهایت از بین رفتن زیبایی این سنگ‌ها می‌شود.

قیمت بالا

در صورتی که صرفا برای زیبایی سنگی را بخواهید، سنگ‌های طبیعی در مقابل زیبایی‌شان قیمت مناسبی دارند. اما اگر همه جوانب را در نظر داشته باشید، این سنگ از لحاظ هزینه چندان به صرفه نیستند.

آسیب پذیر نسبت به نور آفتاب

سنگ طبیعی از آن دسته سنگ‌هایی است که اگر در مقابل نور آفتاب قرار بگیرد، طی مدت زمان کمی رنگ و زیبایی اولیه خود را از دست می‌دهد.

زمان بر بودن نصب

سنگ‌های طبیعی با توجه به وزن زیادی که دارند، در نصب بسیار روند کندتری خواهند داشت. همچنین برای نصب این سنگ‌ها به نیروی کار ماهری نیاز است، که به سختی پیدا می‌شود.

مناسب برای محیط‌های بسته

به دلیل وجود خاصیت رادیواکتیو در سنگ طبیعی، استفاده از آن در محیط‌های بسته پیشنهاد می‌شود.

نیاز به دمای خاص

سنگ طبیعی در هر دمایی قابل اجرا نیست؛ مگر در دمای زیر ۵ درجه سیلسیوس.

چسبندگی ضعیف

سنگ طبیعی پس از چسبیدن به وسیله ملات و دوغاب، باید به روش پیچ کردن محکم شود؛ چرا که امکان ریزش بالایی دارد. البته پیچ کردن نمای ساختمان ظاهر زیبایی ندارد و کار پردردسری است که مقدار زیادی زمان و هزینه باید صرف آن شود.

البته که شما می‌توانید با توجه به نیاز و سلیقه خود، هر سنگ و موزاییکی را خریداری و از آن استفاده کنید. و رابین کفپوش برای انتخاب سریع و آسان شما، تمام گزینه‌ها را برایتان شرح می‌دهد.

 

سخن آخر

اگر به دنبال انتخابی ایده‌آل برای نمای ساختمان، فضای داخلی ساختمان و یا حتی موزاییک دکوراتیو هستید؛ خرید موزاییک پلیمری و موزاییک‌های سمنت پلاست بهترین گزینه برای شما است.

اگرچه این روزها تنوع زیادی در بازار سنگ و موزاییک وجود دارد؛ اما موزاییک‌هایی که در خانواده سنگ‌های مصنوعی هستند، درکنار زیبایی خود، قیمت مناسب‌تری  دارند.

شما کدام گزینه را ترجیح می‌دهید؟ سنگ طبیعی یا سنگ مصنوعی؟

۳.۳/۵ - (۳ امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × دو =

مقالات مرتبط

لیست کارخانه های موزاییک

برای دریافت لیست قیمت و گاتالوگ به روز محصولات رابین کفپوش می‌توانید با 02188243700 - 09123240232 تماس حاصل فرمایید و یا همین حالا این فرم را تکمیل نمایید موزاییک، در اصطلاح ساختمانی، به یک نوع کف‌ پوش متراکم اشاره دارد که از جمع آوری و ترکیب مواد مختلفی مانند ماسه، سیمان، سنگ‌ دانه، پودر سنگ و آب

ادامه مطلب »
هزینه نصب موزاییک

هزینه موزاییک کاری

برای دریافت لیست قیمت و گاتالوگ به روز محصولات رابین کفپوش می‌توانید با 02188243700 - 09123240232 تماس حاصل فرمایید و یا همین حالا این فرم را تکمیل نمایید موزاییک، یک نوع مصالح ساختمانی است که از ترکیب بتن و مواد معدنی مختلف ساخته می‌ شود. این مصالح به صورت پازلی تولید می‌ شوند و از طریق فشار

ادامه مطلب »
ابعاد موزاییک چقدر است

ابعاد موزاییک

برای دریافت لیست قیمت و گاتالوگ به روز محصولات رابین کفپوش می‌توانید با 02188243700 - 09123240232 تماس حاصل فرمایید و یا همین حالا این فرم را تکمیل نمایید موزاییک یک نوع مصالح ساختمانی است که از ترکیبات مختلف، مانند قطعات سنگی، شیشه‌ای یا مواد معدنی با مخلوط سیمانی یا رزینی تشکیل می‌ شود. موزاییک حاصل را معمولاً

ادامه مطلب »
قیمت هر متر مربع کفپوش بتنی

قیمت هر متر مربع کفپوش بتنی

برای دریافت لیست قیمت و گاتالوگ به روز محصولات رابین کفپوش می‌توانید با 02188243700 - 09123240232 تماس حاصل فرمایید و یا همین حالا این فرم را تکمیل نمایید کفپوش بتنی یک راه حل مطمئن و پایدار برای فضاهای پیاده‌ رو و معابر پر تردد است. با داشتن مقاومت سایشی بالا، این نوع کفپوش به عنوان گزینه‌ای ایده‌

ادامه مطلب »
اسکرول به بالا
Scroll to Top