نحوه تولید موزاییک های پلیمری

نحوه تولید موزاییک هاي پلیمری
یکی از انواع سنگ مصنوعی که ساخته و تولید می شود موزاییک پلیمری است. با تغییر دادن ساختار مولکولی سیمان و همچنین به وسیله انجام دادن جریان پلیمریزاسیون و پدید آمدن شبکه زنجیره ای بسیار مقاوم و با استحکام در سیمان تشکیل می گردد. این جریان سبب کریستاله شدن سیمان و شکل گرفتن شبکه ی بلوری در آن می شود و در پایان نیز استحکام و مقاومت موزاییک ساخته شده ۲ برابر بیشتر از بتن است. در این حالت موزاییک ساخته شده از لحاظ مقاومت با بسیاری از سنگ های طبیعی برابر می باشد. این نوع از موزاییک یا همان سنگ های مصنوعی رنگ های ترکیبی بسیار جذاب و مشابهی با سنگ های طبیعی دارند و همچنین نحوه ساخت آن نیز به گونه ای است که این نوع موزاییک ها ترکیبی از بتن و پلیمر می باشند. به علت بالا بودن مقاومت این نوع از موزاییک ها در برابر شرایط آب و هوایی و یا وضعیت غیر طبیعی مانند به وجود آمدن وضعیت ۵۰ درجه زیر صفر در برخی از اوقات، این موزاییک ها با گذشت زمان بسیار کوتاهی می توانند نظر مصرف کنندگان بسیاری را به خود جلب کنند و به یک جایگزین بسیار مناسب برای سنگ های مصنوعی یا طبیعی تبدیل شوند. در رابطه با این محصول نکته ای که باید به آن توجه شود این است که رنگ های به کار رفته در این موزاییک ها از انواع معدنی می باشد، همچنین این موزاییک های تولید شده می توانند در برابر نور و تابش مستقیم خورشید و تغییرات آب و هوایی نیز مقاومت بسیاری خوبی داشته باشند.

خطوط تولید موزاییک پلیمری

در این قسمت از مقاله در باره ۴ خط تولید موزاییک پلیمری توضیح می دهیم.

خط تولید مکانیزه نوع A

این نوع از خط تولید که به صورت مکانیزه کار می کند، توانایی تولید و ساخت ۲۰۰ متر مربع از این محصول را در یک شیفت کاری دارد. همچنین در رابطه با این نوع خط تولید می توان این چنین بیان کرد که قابلیت پیشرفت و تبدیل شدن به سیستم اتوماسیون را دارا می باشد. این خط تولید می تواند بیشتر از ۳۰۰ نوع سنگ مصنوعی را تولید کند و برای تولید کردن ۲۰۰ متر مربع سنگ مصنوعی نیازمند کار ۶ نفر کارگر ساده در یک شیفت کاری می باشد. همچنین حداقل محیطی که برای تولید کردن این مقدار باید در نظر گرفته شود، ۳۰۰ متر مربع می باشد که به حداقل ۳۲ آمپر برق ۳ فاز برای مصرف نیاز دارد، آب مصرفی مورد نیاز برای یک شیفت کاری به میزان حداقل ۱۰۰۰ لیتر است و باید به مصرف گاز یا گازوییل نیز برای گرم کردن فضا در زمستان توجه شود.

خط تولید نیمه اتوماتیک نوع B

یکی از تفاوت های اساسی که این خط تولید با خط تولید نوع A دارد این است که ظرفیت تولید در این دو نوع با هم کاملا متفاوت می باشد، این خط تولید نیمه اتوماتیک توانایی تولید و ساخت ۳۵۰ متر مربع موزاییک پلیمری را در یک شیفت کاری دارد. تمامی فعالیت های انجام شده از قبیل ریختن مواد داخل میکسر، خالی کردن و خروج مواد داخل قالب ها به وسیله ماشین انجام می شود و میکسر هایی که برای این خط استفاده می شوند به حسگر های بسیار قوی و دقیق بارگذاری مجهز می باشند که می تواند وزن دقیق مواد داخل میکسر را گزارش دهد. کنترل کردن این سیستم نیز به وسیله مانیتور۷ اینچ که مجهز به سیستم plc می باشد، انجام می شود. این خط تولید نیمه اتوماتیک توانایی تولید و ساخت بیشتر از ۳۰۰ نوع موزاییک پلیمری را دارد.علاوه بر آن انواع گوناگون چسب های ساختمانی را نیز تولید می کند. حداقل محیطی که برای این خط تولید نیمه اتوماتیک با در نظر گرفتن انبار مواد اولیه و تولید نهایی این محصول باید در نظر گرفته شود، ۴۰۰ متر مربع می باشد و میزان برق مصرفی نیز ۵۰ آمپر ۳ فاز است.

خط تولید اتوماتیک نوع C

این خط تولید اتوماتیک توانایی ساخت و ارائه ۴۰۰ الی ۵۰۰ مربع از این محصول را دارد. همچنین این قابلیت را هم دارد که بتواند محصولات خود را مشابه با سنگ مرمریت و گرانیت در هر شیفت کاری تولید کند. ریختن ماسه، سیمان سفید و خاکستری، رنگ ها، رزین و آب درون میکسر با دستگاه هایی با وزن ثابت و معین و همچنین به وسیله سیستمی که مجهز به PLC از پیش فرموله شده می باشد، انجام می گیرد. در این نوع از خط تولید اتوماتیک، محاسبه کردن میزان مصرفی مواد ابتدایی به وسیله اپراتور انجام می شود و پس از تعیین کردن میزان مواد اولیه به روش دستی، وزن ها را در سیستم وارد می کنند و به وسیله دکمه شروع، تولید محصول به طور اتوماتیک آغاز می شود. بنابراین تخلیه کردن مواد داخل قالب ها نیز با دستگاه مشخص و تحت کنترل اپراتور صورت می گیرد. در خط تولید هایی که به صورت اتوماتیک فعالیت می کنند، هفت جلسه آموزش در رابطه با دانش و فناوری های گوناگون در صنعت ساختمان که شامل فناوری و فرمول ساخت چسب بتن، تولید چسب های کاشی و چسب ساختمانی، افزودنی های مربوط به بتن و افزودنی های شیمی ساختمان، آموزش داده می شود و بعد از آموزش دادن این موارد تولید محصول شروع می شود. حداقل محیطی که برای خط تولید اتوماتیک نیاز است با در نظر گرفتن انبار مواد اولیه و محصول نهایی، باید به مساحت ۵۰۰ مترمربع باشد و همچنین برق مصرفی که برای این فضا لازم می باشد حداقل ۵۰ آمپر سه فاز است.

خط تولید تمام اتوماتیک نوع D 

خط های تولیدی که به صورت تمام اتوماتیک برای ساخت این محصول در نظر گرفته شده اند، توانایی ساخت و تولید ۵۰۰ مترمربع موزاییک پلیمری، تولید کردن ۲ تن چسب و صنایع شیمیایی ساختمان و همچنین قابلیت تولید وساخت ۱۰۰ متر مربع FRC و انواع سنگ های مهندسی، سنگ کابینت، سینک یکپارچه و … را در هر شیفت کاری دارا می باشد. این خط تولید تمام اتوماتیک توانایی ساخت انواع موزایک های پلیمری، سنگ مصنوعی برای نمای ساختمان وهمچنین دکوراسیون داخل منزل، انواع سنگ پله و زیر پله، سنگ های قرنیز، انواع کف پوش ها، قابلیت تولید و ساخت انواع مختلف چسب های کاشی خمیری و پودری، چسب های بتن، مکمل بتن و … چسب های ساختمانی و افزودنی های بتن و مواد شیمی مربوط به ساختمان، تولید سنگ کابینت، سینک یکپارچه و … را دارا می باشد.

روش های تولید موزاییک پلیمری

تولید به روش پرسی

در این روش که  به کمک تجهیزات و دستگاه ­های مخصوصی فشار را بر روی موزاییک وارد می کنند که انجام دادن این کار سبب می شود که فرآیند فشرده سازی در محصول ایجاد شود و در پایان نیز باعث متراکم شدن آن خواهد شد و اگر اشتباهی در زمان کار اتفاق بیفتد، به وسیله این روش از بین می رود. مقدار فشاری که با استفاده از این دستگاه ها بر روی موزاییک وارد می شود، به عواملی از قبیل ابعاد، اندازه و نوع سنگ­ دانه ­هایی که در آن وجود دارد، متغیر است. بنابراین در رابطه با این روش باید به این نکته توجه شود که موزاییک ­هایی که با این روش ساخته می شوند باید فرآیند های پرداخت و صیقل دادن بر روی آن ها اعمال شود. در حقیقت به این نوع از موزاییک ­ها در اصطلاح موزاییک های دو قشری می گویند.

تولید به روش ویبره ­ای

در این روش برای اینکه خلل وارد شده در موزاییک خام از بین برود، از میز ویبره کمک می گیرند و در واقع هیچ گونه فشاری بر روی آن وارد نمی شود و همچنین فرآیند فشرده سازی به وسیله تجهیزات لرزاننده صورت خواهد گرفت. این نوع از موزاییک­ ها در پایان دارای سطح صافی می باشند و به صیقل دادن و صاف کردن نیازی ندارند.

ماشین آلاتی که برای خط تولید کارخانه کفپوش پلیمری استفاده می شوند، چه امکاناتی دارند؟

ماشین آلاتی که برای خط تولید کارخانه کفپوش پلیمری استفاده می شوند، چه امکاناتی دارند؟
ماشین آلاتی که برای خط تولید کارخانه کفپوش پلیمری استفاده می شوند، چه امکاناتی دارند؟
  • توانایی بارگذاری مواد اولیه به صورت تمام اتوماتیک همچنین تشخیص کیفیت مواد به کار رفته در تولید محصولات.
  • توانایی انتخاب فرمول هایی که برای مخلوط کردن مواد به کار می رود به وسیله کامپیوتر مرکزی که با صفحه ۱۰ اینچ لمسی می باشد.
  • توانایی انتخاب فرمول های مختلف رنگ و ثبت مقدار های مصرف متفاوت برای تولیدات.
  • توانایی گزارش دهی به صورت منظم از جریان های تولیدی، توانایی لینک شدن به کامپیوتر، اینترنت و گوشی های اندروید در پایان درج کردن اطلاعات در تاریخچه دستگاه
  • توانایی تغییر دادن و تنظیم نمودن دستورات دستگاه به صورت آنلاین.
  • اسکن کردن به صورت اتوماتیک، به منظور تشخیص دادن واکنش های شیمیایی و پلیمری، همچنین تعیین کردن و بارگذاری مقدار مصرف مواد اولیه
  • در زمان آماده شدن مخلوط، دستگاه هشدار داده و به صورت اتوماتیک به دریچه های خروج مواد گزارش می دهد.
  • تزریق کردن اتوماتیک مخلوط داخل قالب در یک زمان معین به وسیله دو دریچه پنوماتیکی با رخ دادن کمترین درصد خطا به کمک کامپیوتر ۷ اینچ لمسی
  • شستشو دادن به صورت اتوماتیک با استفاده از تصفیه اولیه خروجی

دستگاه هایی که برای ساخت محصولات بتنی به کار می رود چه تفاوتی با موزاییک های پلیمری دارد؟

برای به وجود آوردن تعدادی از ویژگی های فیزیکی و ظاهری در فناوری ساخت موزاییک های پلیمری محدودیت زمانی وجود دارد. به همین دلیل برای این کار به ویبریشن هایی نیاز می باشد که در زمان بسیار محدودی بتوانند مشخصاتی که برای این مورد نیاز است را انجام دهند. در حالیکه در ساخت محصولات بتنی و موزاییک هایی که ویبره ای می باشند، محدودیت زمانی وجود ندارد و به این دلیل باید میز های ویبریشن با عرض کم و طول زیاد تولید شود. مدت زمانی که برای ویبریشن در بتن وجود دارد زمان مشخص و محدودی نمی باشد و به همین سبب میزهای ویبره ضربه های حمل کننده و افقی را وارد می کند. منتقل کردن قالب های لاستیکی با مواد مورد نیاز در زمانی بین ۳ الی ۵ دقیقه به آخر ویبریشن انجام می شود و بعد از آن نیز فرآیند جمع آوری اعمال خواهد شد.

خط تولید دستی و اتوماتیک چه تفاوتی با هم دارند؟

در خط تولید دستی، مشخص کردن مقدار مصرف مواد توسط اپراتور انجام می شود، بارگذاری مواد به وسیله کارگران به صورت دستی صورت می گیرد. مشاهده کردن چگونگی واکنش های شیمیایی و پلیمری به کمک حواس پنج گانه و به وسیله اپراتور انجام خواهد شد. بعد از طی کردن واکنش های مربوطه مواد در آن بارگذاری می شود. در مرحله بعدی نیز آماده سازی و محیا کردن این مواد داخل دامپر صورت گرفته و به طرف میز ویبره حمل می شود. پس از حمل کردن مواد به طرف ورتیکال ویبریشن، مواد درون قالب مخصوص ریخته می شود و وزن آن تعیین می گردد، پس از طی کردن این مراحل مواد ویبریشن و جمع آوری شده و در مکانی که مورد نظر می باشد، دپو خواهد شد. به این دلیل که در روش دستی نیروی انسانی دخالت دارد، میزان کیفیت و حجم مواد تولید شده به اپراتور و نیروی انسانی بستگی دارد و همچنین این موارد رابطه مستقیم با این عامل دارد. برای تولید و ساخت ۱۵۰ متر مربع، به ۸ نفر نیروی کار نیاز خواهد بود در حالیکه خط تولیدی که به صورت تمام اتوماتیک می باشد برای تولید ۶۰۰ مترمربع به ۵ نفر نیرو نیازمند می باشد.

عملکرد ماشین آلات اتوماتیک به چه صورتی می باشد؟

عملکرد ماشین آلات اتوماتیک به چه صورتی می باشد؟
عملکرد ماشین آلات اتوماتیک به چه صورتی می باشد؟
در طی فرآیند تولید کفپوش پلیمری یا سنگ مصنوعی انتخاب کردن یک فرمول درست برای تهیه مواد ( اینکه چه نوع محصولی و چه نوع رنگی و همچنین با چه نوع فرآیندی تولید گردد.) به وسیله اپراتور صورت می گیرد، همچنین مشخص کردن مقدار مصرف مواد توسط کامپیوتر انجام می شود. مواد اولیه ای که مورد نیاز است، بارگذاری می شود و به کمک یک سنسور پیشرفته این جریان ۲۵ تا ۳۰ بار در ثانیه اسکن خواهد شد و در زمانی که واکنش های شیمیایی و پلیمری صورت می گیرد، مواد دیگر به مخلوط اضافه می شود. بعد از طی شدن این مراحل و آماده شدن آن، مواد داخل دستگاه منتقل کننده ریخته شده و تا کنار دریچه هایی که برای قالب گیری مواد می باشد، حمل می شوند. در بخش قالب گیری مواد با توجه به نوع محصول و قالب مورد نظر، میزان وزن معین مواد به طور خودکار داخل قالب ها ریخته و بر روی ویبریشن، در تایم مشخصی عملیات ویبره شدن صورت می گیرد و بعد از انجام دادن این مراحل مواد جمع آوری خواهد شد. به دلیل انجام شدن اسکن دقیق، بارگذاری مواد به طور اتوماتیک، شناسایی واکنش ها به وسیله دستگاه و … کیفیت محصولات تولید شده در ماشین آلات اتوماتیک به صورت یکسان می باشد. همچنین برای تولید کردن تقریبا ۵۰۰ متر مربع به تعداد ۴ تا ۵ نفر نیرو در هر شیفت کاری نیاز می باشد و برای انجام دادن عملیات بسته بندی و بارگیری محصولات نیز ۲ تا ۳ نیرو لازم است.

کیفیت محصولات تولید شده به چه عواملی بستگی خواهد داشت؟

کیفیت محصولات تولید شده تنها به یک ماده معدنی ویژه و یا اینکه یک دستگاه یا ترکیب های پلیمری و نانو بستگی نخواهد داشت، بلکه باید به این نکته توجه شود که برای تولید یک محصول با کیفیت تمام عواملی که در تولید نقشی را برعهده دارند، موثر خواهند بود که در متن پایین به برخی از این عوامل اشاره خواهیم کرد: نوع خاک و یا نوع مواد معدنی که برای تولید محصولات مورد استفاده قرار می گیرد، نتیجه آزمایش های صورت گرفته و رعایت استاندارد های لازم در این حیطه، نوع و مقدار ارتعاش های ویبریشن، نوع و ویژگی میکسر و همچنین تونایی مخلوط کردن مواد، ترکیب های پلیمری و نانو، قالب هایی که برای این کار مناسب می باشد. به این دلیل که عوامل تاثیر گذار در میزان کیفیت زنجیره ای می باشند، اگر به هر دلیلی یکی از عوامل موجود در این زنجیره (مواد اولیه، ماشین آلات، رزین، قالب ها و…) به خوبی رعایت نشود، کیفیت محصول تولید شده پایین می آید و در نهایت یک محصول بی کفیت وارد بازار می شود که می تواند به سابقه کارخانه و عوامل اجرایی در آن ضرر جدی وارد می کند. به عنوان نمونه: قالب هایی که در یک کارخانه تولید می گردد، از موادی که ۱۰۰% نو پلیمری هستند، تهیه می شود. در حالیکه اگر مواد بازیافتی درون قالب ها مورد استفاده قرار بگیرد، بنابراین کیفیت محصول تولید شده از نظر اینکه براق و یا مات باشد، تغییر خواهد کرد و همچنین این عوامل در تعیین کیفیت مواد اولیه، فناوری و ساخت محصول نیز تاثیر گذار می باشد.

به چه علت برای ساخت موزاییک های پلیمری دانش فنی و تکنولوژی را انتقال می دهند؟

به چه علت برای ساخت موزاییک های پلیمری دانش فنی و تکنولوژی را انتقال می دهند؟
به چه علت برای ساخت موزاییک های پلیمری دانش فنی و تکنولوژی را انتقال می دهند؟
هدفی که کارخانه موزاییک پلیمری و یا سنگ های مصنوعی از انتقال دادن تکنولوژی دارد، به شرح زیر می باشد: ۱-  بالا بردن حجم تولید روزانه محصولات با توجه به میزان ظرفیتی که در منطقه های گوناگون کشور وجود دارد و همچنین با پیش بینی توسعه واحد های تولیدی به وسیله افرادی که می خواهند این فناوری را یاد بگیرند و آن را اجرایی کنند. ۲- با زیر مجموعه هایی که در زمینه تهیه کردن و ارائه نمودن محصولات فعالیت می کنند و قصد دارند که محصولات را در زمان کمتری به مشتریانی که به صورت عمده و یا خرده در سراسر کشور و همچنین کشور های همسایه تحویل دهند، نهایت همکاری را داشته باشند. ۳-  با ایجاد کردن یک سیستم یکسان برای فروش محصولات در سراسر کشور، قیمت محصولات را به یک میزان تک نرخی تبدیل کنند. ۴- طراحی کردن قالب های مورد نظر و همچنین گسترش و توسعه محصولات گوناگون و متنوع ۵- تامین کردن نیاز هموطنان به وسیله نزدیک ترین واحد های تولیدی فعال در مناطق مختلف کشور ۶-  ایجاد زمینه هایی برای جایگزین کردن محصولات سنگ مصنوعی به جای سنگ طبیعی ۸- جایگزین کردن موزاییک های پلیمری و سنگ فرش های با کیفیت به جای موزاییک های قدیمی و بی کیفیت ۹- فرهنگ سازی برای اجرایی کردن دکوراسیون های داخلی و خارجی جهت زیبا کردن نمای شهر

تولید موزاییک های پلیمری در چند مرحله انجام می شود؟

تولید کردن این محصول در مراحل مختلفی صورت می گیرد که در این مقاله به توضیح این مطالب می پرازیم و به هر کدام از این مراحل به ترتیب اشاره خواهیم کرد:

مر حله اول:

در ابتدای کار باید به توضیح این موضوع بپردازیم که شیوه مخلوط کردن مواد اولیه برای تولید انواع موزاییک های پلیمری یا سنگ های مصنوعی به چه صورتی انجام می شود. در ابتدا شن و ماسه ای که برای تولید مورد نیاز می باشد را به به صورت کاملا خشک و به میزان ۳ به ۱ درون میکسر می ریزیم و در مدت زمان ۲ دقیقه با یکدیگر مخلوط می شوند. بعد از انجام دادن این کار آب را به دفعات مشخصی به مخلوط اضافه می کنیم تا به کمک این روش ملات تهیه شده گلوله ای شکل نشود و مقدار کمی آب در ملات بماند، همچنین اصطلاحی که برای این روش به کار می برند این است که ملات باید دو نم شود. بعد از طی شدن این مراحل رزین را به میزان یک درصد از وزنی که سیمان دارد (البته اضافه کردن این ماده می تواند به توصیه فروشنده نیز بستگی داشته باشد.) به ملاتی که از قبل تهیه شده است، اضافه خواهیم کرد و بعد از اضافه کردن این ماده بعد از گذشت چند ثانیه ملات شل می گردد. بعد از این مرحله به مدت ۴ تا ۵ دقیقه به میکس کردن مواد ادامه خواهیم داد، تا با این کار ملات تهیه شده از دیواره میکسر جدا شده و کف میکسر به راحتی مشاهده شود.

مرحله دوم:

در این مرحله ملات تهیه شده درون قالب ها ریخته می شود و برای اینکه ضخامت تمامی موزاییک های تولید شده مساوی باشد، قبل از ریختن مواد درون قالب تمام ملات را وزن کرده و سپس داخل تمامی قالب ها به طور یکسان ملات ریخته می شود.

مرحله سوم:

در این مرحله تمامی قالب هایی که از ملات پر شده است را بر روی میز ویبره قرار می دهیم و به مدت ۳۰ تا ۴۰ ثانیه آن را ویبره می کنیم.

مرحله چهارم:

قالب هایی که ویبره شده اند را به گرم خانه انتقال می دهیم و درون قفسه ها می گذاریم و بر سطح آن ها نایلون قرار داده تا یک شبانه روز به همان حالت بماند و اگر درون این قالب ها موزاییک باشد میان آنها سرامیک و یا شیشه قرار می دهیم تا بخاری که در ملات ها وجود دارد، خارج نشود. نکته مهمی که در رابطه با این موضوع وجود دارد و باید به آن توجه شود این است که: باید دمای محیط گرم خانه را بین ۲۵ الی ۳۰ درجه تنظیم کنیم و اگر چنانچه دمای محیط بیشتر باشد سنگ ها و موزاییک های تولید شده به حالت شکننده ای در می آیند.

مرحله پنجم:

در مرحله پایانی بعد از اینکه ملات به مدت دو شبانه روز در قالب و در فضای گرم خانه قرار گرفت، قالب ها را از درون گرم خانه بیرون می آورند و آن را از قالب ها جدا می کنند و بعد از طی شدن این مراحل سنگ مصنوعی یا کفپوش پلیمری آماده می شود. نکته ای که در رابطه با این موضوع وجود دارد این است که در برخی از موارد این چنین گزارش شده است که بر روی سطح سنگ های مصنوعی لکه های سفیدی دیده می شود که دلیل وجود این لکه ها وجود آهک آزاد درون سیمان و یا در خاک است که در رابطه با این مسئله پیشنهاد می گردد که نوع سیمان یا شن و ماسه را تغییر دهند. باید شن و ماسه دو بار به وسیله آب شیرین شسته شود و اگر چنانچه از این کار نتیجه ای به دست نیاوردید باید از مواد پوزولانی از قبیل میکروسیلیکا و یا ژل میکروسیلیس استفاده نمایید، البته استفاده از پوزولانی های دیگر نیز برای این کار توصیه می شود.

تنوع محصولات موزاییک پلیمری 

تنوع محصولات در کارخانه موزاییک پلیمری به چه صورتی می باشد؟
تنوع محصولات در کارخانه موزاییک پلیمری به چه صورتی می باشد؟
موزاییک های پلیمری برای هر مکان سلیقه ای مناسب است. زیرا طرح های متنوع بسیاری دارد. همچنین قیمت موزاییک های پلیمری نسبت به سایز و طرح های آن متغیر است. طرح های آن عبارت اند از:
    • طرح چرمی
    • طرح ونوس
    • طرح مینیاتوری
    • طرح نامنظم
    • طرح باران
    • طرح مالون
  • طرح پارسه
  • طرح خورشیدی
  • طرح لاشه ای
  • طرح کوبیک
  • طرح آجری
  • جدول های بتنی شیار دار
  • جدول های بتنی نرده ای
  • جدول های بتنی پرده ای

چه نکاتی در رابطه با تولید موزاییک های پلیمری وجود دارد؟

۱- توجه نمایید که در هنگام ویبره کردن، برای ساخت سنگ مصنوعی یا موزایک پلیمری باید نیم دقیقه تا ۴۰ ثانیه به ملات زمان دهید. اگر این زمان بیشتر شود، آب و سیمان از ملات جدا خواهد شد و مقاومت موزاییک از بین می رود و بعد از نصب کردن آنها پس از چند سال سطح موزاییک ها خراب می شود. هنگامی که زمان ویبره بیشتر شود آب در پشت ملات جمع می شود و پس از خشک شدن موزاییک ها مانند پفک ریخته می شود که همین دلیل سبب می شود که ملات به زیرسازی موزاییک چسبیده نشود و بعد از مدتی موزاییک از جا کنده شود. ۲- میزان آبی که برای تولید موزاییک های پلیمری استفاده می شود، باید کم باشد و اگر این مقدار بیشتر شود، مشکلاتی که در پاراگراف بالا به آن اشاره شد، اتفاق می افتد. ۳- مقدار روان کننده ای که برای تولید موزاییک استفاده می شود باید به میزان مشخصی باشد. بنابراین برای این کار باید روان کنندها را از شرکت هایی که معتبر هستند، تهیه نمایید و نکاتی که در رابطه با مصرف آنها وجود دارد را رعایت کنید. در رابطه با روان کننده های موزاییک پلیمری یا سنگ مصنوعی نکاتی وجود دارد که باید به آن توجه شود و این روان کننده ها تنها با مخلوط شدن در سیمان نتیجه درستی می دهند. ۴- باید به این نکته نیز توجه کنید که در آغاز فصل زمستان و سرد شدن هوا مشکلات زیادی از قبیل چسبیدن ملات تهیه شده به قالب موزاییک و یا شکستن و ترک برداشتن محصول در زمان خارج کردن آن از قالب موزاییک وجود دارد. که تمامی این مشکلات پیش آمده مربوط به وضعیت آب و هوایی می باشد.
۴.۲/۵ - (۸ امتیاز)

2 در مورد “نحوه تولید موزاییک های پلیمری”

  1. سلام
    از گزارش جامع و بسیار حرفه ای شما بی نهایت متشکرم.
    خواهشا هزینه یک کارگاه با مقیاس محلی در یک شهرستان با جمعیت 40 هزار نفر را نیز توضیح دهید.
    اینکه آیا سود آوری متناسبی با دیگر کارگاه‌های تولید اقلام بتنی به مانند بلوک‌های سیمانی و تیرچه بلوک و… دارد؟
    مشاوره شما تا چه حد و مرزی میباشد؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 1 =

مقالات مرتبط

لیست کارخانه های موزاییک

برای دریافت لیست قیمت و گاتالوگ به روز محصولات رابین کفپوش می‌توانید با 02188243700 - 09123240232 تماس حاصل فرمایید و یا همین حالا این فرم را تکمیل نمایید موزاییک، در اصطلاح ساختمانی، به یک نوع کف‌ پوش متراکم اشاره دارد که از جمع آوری و ترکیب مواد مختلفی مانند ماسه، سیمان، سنگ‌ دانه، پودر سنگ و آب

ادامه مطلب »
هزینه نصب موزاییک

هزینه موزاییک کاری

برای دریافت لیست قیمت و گاتالوگ به روز محصولات رابین کفپوش می‌توانید با 02188243700 - 09123240232 تماس حاصل فرمایید و یا همین حالا این فرم را تکمیل نمایید موزاییک، یک نوع مصالح ساختمانی است که از ترکیب بتن و مواد معدنی مختلف ساخته می‌ شود. این مصالح به صورت پازلی تولید می‌ شوند و از طریق فشار

ادامه مطلب »
ابعاد موزاییک چقدر است

ابعاد موزاییک

برای دریافت لیست قیمت و گاتالوگ به روز محصولات رابین کفپوش می‌توانید با 02188243700 - 09123240232 تماس حاصل فرمایید و یا همین حالا این فرم را تکمیل نمایید موزاییک یک نوع مصالح ساختمانی است که از ترکیبات مختلف، مانند قطعات سنگی، شیشه‌ای یا مواد معدنی با مخلوط سیمانی یا رزینی تشکیل می‌ شود. موزاییک حاصل را معمولاً

ادامه مطلب »
قیمت هر متر مربع کفپوش بتنی

قیمت هر متر مربع کفپوش بتنی

برای دریافت لیست قیمت و گاتالوگ به روز محصولات رابین کفپوش می‌توانید با 02188243700 - 09123240232 تماس حاصل فرمایید و یا همین حالا این فرم را تکمیل نمایید کفپوش بتنی یک راه حل مطمئن و پایدار برای فضاهای پیاده‌ رو و معابر پر تردد است. با داشتن مقاومت سایشی بالا، این نوع کفپوش به عنوان گزینه‌ای ایده‌

ادامه مطلب »
اسکرول به بالا
Scroll to Top