انواع چیدمان سنگ فرش

انواع طرح های مختلف برای چیدن سنگ های پلیمری کدامند ؟

بسیاری از اوقات باعث شده است که این سؤال به ذهن شما خطور کند که چگونه و بر اساس چه طرحی این سنگ ها در کنار یگ دیگر قرار گرفته اند. می توانید با مطالعه ی الگو ها و طرح هایی که در ادمه به آن خواهیم پرداخت نحوی چیدمان سنگ‌فرش را یاد بگیرید.  

 

۱- دایره ای

اساس کار در این روش ایجاد دایره هایی از سنگ‌فرش می باشد به همین خاطر این نوع از الگوی چیدمان سنگ یکی از رایج ترین طرح هایی می باشد که برای سنگ‌فرش کردن حیاط می تواند استفاده شود روش کار در این نوع چیدمان به این صورت خواهد بود که در ابتدا دایره ها ی کوچکی از سنگ شروع به شکل گرفتن می کنند و سپس و به تدریج به شعاع این دایره افزوده خواهد شد اما باید در این سبک از سنگ‌فرش کردن به این نکته توجه داشته باشید که فضا های به وجود آمده را با شن و یا با آهک و رس بپوشانید ، به همین دلیل این الگو از سنگ‌فرش برای منازلی که دارای حیاط به همراه آلاچیق هستند مناسب خواهد بود.

 

۲- دانه دار

یکی دیگر از الگو های قرار دادن سنگ های پلیمری در کنار هم به صورت شاخه ای می باشد ، در این روش از سنگ‌فرش کردن باید سنگ ها را با زاویه ی ۴۵ درجه و یا ۹۰ درجه از یک دیگر قرار دهید، به همین خاطر الگوی سنگ فرشی که به این صورت ایجاد می شود به شکل هفت خواهد بود، در نتیجه استفاده از این الگو می تواند به فضای شما درعین سادگی جلوه ی کلاسیکی نیز بدهد ، از این الگو می توانید در طراحی سنگ‌فرش برای حیاط منزلتان استفاده نمایید.

 

۳- سبد شکل

از روش ها و طرح های دیگر که برای چیدمان سنگ های پلیمری در جهت پوشش دادن و سنگ‌فرش کردن یک مکان مورد استفاده قرار می گیرد استفاده کردن از طرح سبد شکل است ، در این روش از سنگ‌فرش کردن سنگ ها را به صورت رج های عمودی و افقی از یک دیگر قرار می دهند به صورتی که به شکل بافت سبد در خواهد آمد ، این نوع از سنگ‌فرش به دلیل قوی بودن طرح برای طراحی محوطه ی باغ ها بسیار مناسب می باشد.

 

۴- پره ای

چیدن سنگ های پلیمری به صورت پره ای یکی دیگر از انواع طرح و نقشه ای است که شما می توانید برای سنگ‌فرش کردن یک مکان از آن استفاده کنید ، این نوع از چیدمان سنگ‌فرش که به پره اروپایی شهرت دارد ، به عنوان یکی از سخت‌ترین نوع طراحی سنگ‌فرش محسوب می شود ، به همین خاطر اگر بخواهید فضای حیاط خود را به صورت مدرن تری در آورید می توانید از این الگو برای چیدمان سنگ‌فرشاستفاده کنید. بنابراین در این روش از چیدمان سنگ های پلیمری شما باید بسیار دقت کنید چراکه سختی طراحی این نوع از الگوی چیدمان سنگ به این  دلیل  است که باید کمان هایی که ایجاد می شود به صورت دقیق طراحی شوند و همچنین نوع سنگ ها و اندازه و ابعاد آنها به صورت یک اندازه باید انتخاب شوند تا سنگ‌فرش به درستی ایجاد شود.

 

۵- راست چینی

یکی دیگر از روش ها و طراح هایی که برای چیدن سنگ پلیمری استفاده می شود طرح راست چینی می باشد ، در این الگو از طراحی سنگ‌فرش که ساده‌ترین نوع چیدمان می باشد ، به این صورت شکل می گیرد که سنگ ها در امتدا یک دیگر قرار خواهند گرفت ، به همین خاطر بهتر است از سنگ هایی با ابعاد و اندازه ی کوچکتر برای این کار استفاده کنید چرا که این کار باعث می شود فضای حیاط شما با این شکل از سنگ‌فرش بزرگتر نشان بدهد.

 

۶- شطرنجی

قرار دادن سنگ های پلیمری به صورت طرح شطرنجی یکی دیگر از روش ها و طرح هایی است که شما می توانید برای چیدن سنگ های پلیمری از آن استفاده کنید ، الگوی شطرنجی می باشد به این صورت که می توانید از دو نوع سنگ با رنگ های مختلف برای این کار استفاده کنید تا فضای حیاط شما حالت مدرن تری به خود بگیرد. به همین خاطر در این روش از چیدمان سنگ ها برای سنگ‌فرش کردن می توانید از قطعات بزرگ سنگ برای این کار استفاده کنید ، همچنین به کار بردن چمن در کنار سنگ ها می تواند جلوه ی زیباتری را به حیاط شما بدهد.

 

۷- منظم و نامنظم

می توانید شما سنگ های پلیمری را به صورت منظم و یا نامنظم در کنار یکدیگر قرار دهید به همین دلیل در این روش از سنگ‌فرش کردن شما می توانید هر گونه که می خواهید سنگ ها را در هر ابعادی که هست در کنار یک دیگر قرار دهید تا طرح سنگ‌فرش شما شکل بگیرد، در همین رابطه بسیاری از افراد برای این که محیط بیشتر به صورت طبیعی جلوه کند از این طرح و نقشه استفاده می کنند.

به کار بردن سنگ های پلیمری به صورت سنگ فرش چه مزیت هایی در پی خواهد داشت ؟

 

از چه مصالحی می توان در کنار سنگ پلیمری در جهت سنگ‌فرش محیط استفاده کرد؟

می توان در زمان استفاده از سنگ های پلیمری از مصالحی دیگری نیز برای زیباتر کردن محیط استفاده کرد ، این مصالح عبارتند از :

  از چه مصالحی می توان در کنار سنگ پلیمری در جهت سنگ فرش محیط استفاده کرد ؟
از چه مصالحی می توان در کنار سنگ پلیمری در جهت سنگ‌فرش محیط استفاده کرد؟

چمن

یکی از مصالح ای که می توانید برای سنگ‌فرش کردن از ان استفاده کنید چمن است ، شما می توانید در زمان سنگ‌فرش کردن از چمن برای زیبایی پوشش حیاط استفاده کنید ، این کار علاوه بر مقاومت سطح باعث زیباتر شدن دو جندان حیاط شما نیز می شود. اما باید در نظر داشته باشید که استفاده کردن از چمن طبیعی می تواند معایبی نیز در پی داشته باشد ، به این صورت که چمن طبیعی به صورت دوره ای نیاز به هرس کردن پیدا خواهد کرد ، در نتیجه شما می توانید از چمن مصنوعی در کنار سنگ برای سنگ‌فرش شدن حیاط استفاده کنید تا از بروز بسیاری از مشکلات جلوگیری کرده باشید.

 

شن و سنگ ریزه

یکی دیگر از مصالح ای که در کنار سنگ استفاده می شود سنگ ریزه می باشد ، این نوع از طراحی که بیشتر در شمال کشور دیده می شود از شن ها در کنار سنگ در زمان سنگ‌فرش کردن استفاده می کنند و به دلیل این که دارای هزینه های پایین‌تر در زمان نصب و همچنین زییاتر کردن بیشتر محیط می شود به همین خاطر از آن به عنوان یکی از مصالحی پر طرفداری نام برده می باشد که می تواند در کنار سنگ قرار بگیرد. برای بیشتر جلوه کردن شن ها می توانید آن ها را  رنگ کنید در این صورت در هنگام قرار گرفتن در کنار تکه های سنگ می تواند باعث زیباتر شدن فضای حیاط شما شود

 

چوب

می توان از چوب هم در کنار سنگ برای محوطه سازی حیاط استفاده کرد ، اما باید توجه داشته باشید که استفاده از چوب نمی تواند برای محوطه های باز مانند حیاط مناسب باشد ، چرا که چوب مدتی پس از قرار گرفتن در مقابل  شرایط آب و هوایی مختلف از جمله بارندگی دچار پوسیدگی خواهد شد به همین خاطر توصیه می شود از چوب برای محوطه سازی محیط تراس ها استفاده کنید نه برای فضا سازی در حیاط که به سرعت از بین می رود. یکی دیگر از معایبی که باعث کمتر استقبال کردن  افراد از چوب برای محوطه سازی می شود بالا بودن هزینه های نصب و نگهداری آن است ، به همین خاطر نمی توان به صورت همه گیر از آن برای پوشش دادن حیاط در کنار سنگ استفاده کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × پنج =

مقالات مرتبط

لیست کارخانه های موزاییک

برای دریافت لیست قیمت و گاتالوگ به روز محصولات رابین کفپوش می‌توانید با 02188243700 - 09123240232 تماس حاصل فرمایید و یا همین حالا این فرم را تکمیل نمایید موزاییک، در اصطلاح ساختمانی، به یک نوع کف‌ پوش متراکم اشاره دارد که از جمع آوری و ترکیب مواد مختلفی مانند ماسه، سیمان، سنگ‌ دانه، پودر سنگ و آب

ادامه مطلب »
هزینه نصب موزاییک

هزینه موزاییک کاری

برای دریافت لیست قیمت و گاتالوگ به روز محصولات رابین کفپوش می‌توانید با 02188243700 - 09123240232 تماس حاصل فرمایید و یا همین حالا این فرم را تکمیل نمایید موزاییک، یک نوع مصالح ساختمانی است که از ترکیب بتن و مواد معدنی مختلف ساخته می‌ شود. این مصالح به صورت پازلی تولید می‌ شوند و از طریق فشار

ادامه مطلب »
ابعاد موزاییک چقدر است

ابعاد موزاییک

برای دریافت لیست قیمت و گاتالوگ به روز محصولات رابین کفپوش می‌توانید با 02188243700 - 09123240232 تماس حاصل فرمایید و یا همین حالا این فرم را تکمیل نمایید موزاییک یک نوع مصالح ساختمانی است که از ترکیبات مختلف، مانند قطعات سنگی، شیشه‌ای یا مواد معدنی با مخلوط سیمانی یا رزینی تشکیل می‌ شود. موزاییک حاصل را معمولاً

ادامه مطلب »
قیمت هر متر مربع کفپوش بتنی

قیمت هر متر مربع کفپوش بتنی

برای دریافت لیست قیمت و گاتالوگ به روز محصولات رابین کفپوش می‌توانید با 02188243700 - 09123240232 تماس حاصل فرمایید و یا همین حالا این فرم را تکمیل نمایید کفپوش بتنی یک راه حل مطمئن و پایدار برای فضاهای پیاده‌ رو و معابر پر تردد است. با داشتن مقاومت سایشی بالا، این نوع کفپوش به عنوان گزینه‌ای ایده‌

ادامه مطلب »
اسکرول به بالا
Scroll to Top