ابعاد واش بتن

ابعاد واش بتن

فهرست مطالب:

امروز در این مقاله قصد داریم درباره موضوع ابعاد واش بتن مطالبی را برای شما عزیزان ارائه دهیم. واش بتن از مصالحی است که امروزه در صنعت ساختمان سازی کاربرد بسیاری دارد . واش بتن از مصالح نوین و جدید می باشد که از محبوبیت خاصی بین استفاده کنندگان برخوردار می باشد. از واش بتن یا در اصطلاح بتن شسته شده در محوطه های بزرگ اجرا و به کار برده می شود . در این مقاله سعی شده است مطالبی را در مورد انواع واش بتن , ابعاد آن، نحوه اجرا و به کارگیری و … را توضیح دهیم.
ابعاد واش بتن
ابعاد واش بتن

در ادامه به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

  1. واش بتن چه نوع بتنی می باشد و دارای چه ویژگی هایی می باشد؟
  2. واش بتنی در چه ابعادی ساخته می شود؟
  3. آیا از انواع واش بتنی آگاهی دارید؟
  1. روش تولید واش بتن به چه صورت می باشد؟
  2. روش های شستن سطح واش بتن به چه صورت است؟
  3. واش بتن مرغوب باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟
  4. نحوه اجرای موزاییک واش بتن به چه صورت می باشد؟
  5. واش بتن در چه مواردی استفاده می شود ؟
  6. واش بتن چه مزایا و معایبی دارد؟
  7. در نگهداری و مراقبت از واش بتن به چه نکاتی باید توجه کرد؟
  8. چگونه واش بتن اصل را شناسایی و خریداری کنیم؟
  1. واش بتن مناسب برای مناطق سردسیر چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

واش بتن چیست؟

واش بتن که نام دیگر آن بتن شسته شده می باشد عموماً در اجرای کف محوطه پارک ها، محدوده پیاده روها، حیاط، باغ استفاده می شود. به بیان دیگر جهت ایجاد محوطه زیبا و شیک در محیط های بزرگ استفاده می شود، استفاده از واش بتن حالت طبیعی و زیبایی را برای محوطه به وجود می آورد. واش بتن نوعی کف پوش بتنی محسوب می شود که در از ترکیبات زیر ساخته شده است: سیمان، سنگ ریزه های معدنی که دارای رنگ طبیعی می باشند، چسب بتن و دیگر موادی که به بتن اضافه می گردند مثل فوق روان کننده های معدنی که رنگ طبیعی دارند. این نوع مصالح ساختمانی در طرح های مختلف و رنگ های طبیعی که در طبیعت استفاده شده است، طراحی و ساخته می شوند. همانطور که بیان کردیم واش بتن نوعی کف پوش بتنی می باشد که در برابر سردی و گرمی هوا و همچنین در مقابل فشار بسیار مقاوم هستند. این نوع مصالح ساختمانی به دلیل داشتن اصطکاک بالا قابل استفاده در پیاده رو ها و پارک های موجود در سطح شهر می باشند. واش بتن با توجه به رویه آن در دو نوع ساخته شده است: برجسته و ساب خورده. واش بتن چه نوع بتنی می باشد و دارای چه ویژگی هایی می باشد؟

 واش بتنی در چه ابعادی ساخته می شود؟

واش بتن در ابعاد مختلف ساخته و عرضه می شود. تعیین کردن این ابعاد به شرکت عرضه کننده آن بستگی دارد اما در حالت کلی ضخامت واش بتن ۴ تا ۵/۴ سانتی متر می باشد و ابعاد آن در معمولی ترین حالت ۶۰*۳۰ سانتی متر می باشد. سطح رویه واش بتنی به صورت برجسته است که یکنواخت و یک دست می باشد. کف پوش های بتنی در ابعاد متفاوت ساخته می شود. عموماً ابعاد واش بتنی ۳۰*۳۰، ۵۰*۵۰، ۴۰*۴۰، ۶۰*۳۰ سانتی متر می باشد. بنا به درخواست مشتریان، واش بتنی در طرح ها و ابعاد متفاوت تولید می شد. واش بتنی را در ترکیب با دیگر تجهیزات به کار می برند. مثلاً برای زیباتر جلوه دادن واش بتنی از نورپردازی در محوطه استفاده می شود. در بعضی مکان ها در داخل واش بتنی از چراغ های LED استفاده می شود که در این صورت به چراغ های کناری نیازی نداریم.
 واش بتنی در چه ابعادی ساخته می شود؟
واش بتنی در چه ابعادی ساخته می شود؟
قابل ذکر است که واش بتنی جز محصولات لوکس و مدرن به حساب می آید و بیشتر جنبه تزئینی دارد. هرچند انتخاب رنگ بنا به سلیقه مشتری می باشد و با توجه به درخواست مشتری رنگ آن قابل تغییر است اما بیشتر رنگ های زیر در بازار موجود است.
  • سفید و قرمز معمولی
  • سفید و قرمز (رنگ سفید بیشتر به کار رفته)
  • سفید قرمز (رنگ قرمز بیشتر به کار رفته)
  • سفید و مشکی
  • سفید و سبز
  • آجیلی
  • قرمز مشکی سبز
  • سفید و زرد(لیمویی)
  • سفید چینی
  • سفید قرمز و زمینه قرمز
با توجه به کاربرد واش بتنی و محلی که می خواهیم از آن استفاده کنیم، ابعاد، طرح و رنگ محصول را انتخاب می کنیم. هر رنگ کاربرد مخصوص خود را دارد. معمولاً رنگی که برای استخر خصوص به کار می رود، در پیاده روها به کار برده نمی شود. برای نمونه رنگ های تیره برای مکان های شلوغ و پر رفت و آمد مناسب تر هستند و در رنگ های روشن تر برای محل سکونت بیشتر استفاده می شود.  

روش های شستن سطح واش بتن به چه صورت است؟

همانطور که بیان کردیم در روند تولید و ساخت واش بتن سطح آن باید شسته شود. این کار جهت نمایان شدن سنگدانه های داخل آن می باشد. در ادامه روش های شست وشو سطح بتن را توضیح داده ایم:
روش های شستن سطح واش بتن به چه صورت است؟
روش های شستن سطح واش بتن به چه صورت است؟

کندگیر سطح:

این روش با استفاده از ماده شیمیایی کندگیر کننده انجام می شود که به صورت اسپری روی بتن قرار می گیرد. این ماده زمان گیرش بتن را به میزان یک تا سه ساعت و نیم عقب می اندازد. در طی این زمان می توانیم لایه سیمان را از بین ببریم تا سنگدانه های موجود در واش بتن مشاهده شود.

شستن و برس کشیدن:

دراین روش جهت شست و شو از آبیاری استفاده می شود که در نهایت لایه روبی خواهد شد. مزیت این روش این است که در به کارگیری این روش تا جایی که بخواهیم در عمق واش بتن می توانیم نفوذ کنیم .اما باید دقت کنید که بیش از حد به داخل واش بتن نفوذ نکنید زیرا باید آسیب دیدن سنگدانه ها می شود.

سمباده کشی:

در به کارگیری این روش با شن ریزی لایه رویی بتن کوبیده می شود ، دراین صورت سنگدانه ها قابل مشاهده هستند. این روش ممکن است به سنگدانه ها آسیب بزند لذا استفاده از این روش توصیه نمی شود.

واش بتن مرغوب باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

  1. از نکات مهم در تولید واش بتن بررسی عیار سیمان و مواد افزودنی بتن از جمله چسب بتن می باشد، روان کننده و ژل میکروسیلیس باید مرغوب باشد، بخار دادن و دوره کیورینگ باید به درستی انجام شود. با رعایت این نکات واش بتن مرغوبی را در نهایت خواهیم داشت.
واش بتن مرغوب باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟
واش بتن مرغوب باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟
  1. بعد از اینکه واش بتن برش عرضی داده شد و یا در طی شکستن آن، سنگدانه ها باید منظم و یکنواخت در تمام طول بتن قرار گرفته باشد. سنگدانه ها باید با مش بندی یکسان قرار  گرفته باشند. برای نمونه در صورتی که میزان ضخامت کفپوش ۳۵ میلی متر باشد، در تمام طول ۳۵ میلی متر باید سنگدانه های رنگی دیده شود.
  2. در داخل بعدهای قطعه و در طی برش عرضی نباید حباب هوا باشد و سطح موزاییک باید یک دست و یکنواخت باشد.
  3. گوشه های قطعات حتماً باید ۹۰ درجه باشد و ابعاد محصول طبق ابعاد خواسته شده باید دربیاید.
  4. میزان مقاومت فشاری واش بتن باید متناسب باشد . عموماً این میزان بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ کیلوگرم بر سانتی متر مربع می باشد.
  5. سیمان استفاده شده بهتر است، سیمان پرتلند با مقدار عیار ۴۰۰ باشد.
  6. یکی دیگر از ویژگی های مهم مقاومت بالا در برابر شرایط جوی است و دارای بافت فشرده می باشد از این رو در برابر نفوذ آب مقاوم می باشد و میزان جذب آب در آن بسیار کم می باشد.
در صورتی که واش بتن این ویژگی ها را نداشته باشد، مقاومت مکانیکی خوبی را نخواهد داشت و با قرار گرفتن در معرض سرما و یخبندان، سنگ و سیمان آن از هم گسسته می شود.
واش بتن مرغوب باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟
واش بتن مرغوب باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

واش بتن در چه مواردی استفاده می شود ؟  بیشترین استفاده واش بتن در اماکن عمومی، فضاها های بزرگ بیرونی مانند حیاط، پیاده رو، پارکینگ، پارک و … می باشد. دیگر استفاده ها فضاهای خالی بین آپارتمان ها، کناره های استخر، پمپ بنزین و معابر پیاده، … می باشد. از واش بتن در راهروهای فضاهای بسته به عنوان کف پوش استفاده می شود. استفاده از واش بتن در هر مورد رنگ و ابعاد و طرح خاص خود را دارا می باشد. در انتخاب نوع واش بتن باید منطقه جغرافیایی و شرایط هوا را هم در نظر داشت. این محصول را می توان در ترکیب با دیگر مصالح استفاده کرد تا جلوه و نمای زیباتری را داشته باشد. امروزه واش بتن در بین مشتریان محبوبیت زیادی پیدا کرده و در اماکن مختلف استفاده می شود. شهرداری ها، انبوه سازان و پیمانکاران و مردم عادی از مشتریان و استفاده کنندگان این محصول می باشند. از این رو واش بتن  در قیمت های مختلفی عرضه می شود. سنگ های رنگی که در واش بتن موجود است موجب منحصر به فردی و زیبایی این محصول شده است از این جهت طیف مشتریان آن افزایش پیدا کرده است. بیشتر مشتریان این محصول را به موزاییک و پیورس ترجیح می دهند و هر روزه میزان استفاده از آن بیشتر می شود. همانطور که اشاره کردیم استفاده از این محصول در معابر عمومی، لبه های استخر و پارک ها بیشتر استفاده می شود . به طور کلی واش بتن در طراحی نما و دکوراسیون جایگاه ویژه ای را به دست آورده است. حال می خواهیم این نکته را بررسی کنیم که چه عاملی باعث طراحی زیبا و تنوع این محصول شده است. از این جهت قصد بررسی سنگدانه های به کار رفته در ساخت واش بتن را داریم . در ادامه توضیحاتی را در این باره ارائه داده ایم:

سنگدانه گرانیتی:

از این سنگدانه ها در تولید بتن های با کیفیت استفاده می شود. ترکیبات گرانیت کانی، کوارتز، کریستال های میکا می باشد. به جهت داشتن رنگ بندی زیبا و متنوع استفاده از آن در بخش های دکوراتیو بسیار افزایش پیدا کرده است.

سنگدانه سنگ آهک:

از شکسته شدن صخره های رسوبی، سنگ آهک ایجاد می شود . بیشترین استفاده این نوع سنگ در ساخت جاده ها می باشد.

سنگدانه شن:

سنگدانه شنی ترکیبی از سنگ های معدنی الک شده و سنگ های طبیعی خرد شده می باشد. این نوع سنگدانه ها از سنگدانه های گرانیتی ضعیف تر هستند. اما قیمت پایین تری دارند و در پی ریزی ها و ساختن بتن کاربرد دارند.

سنگدانه های دسته دوم :

سنگدانه های دسته دوم از ترکیب دور ریز ساخت و ساز مثل آجر و بتن و آسفالت به دست می آیند و بسیار ارزان تر از سنگدانه های گرانیتی می باشند اما نسبتاً ضعیف تر از آنها هستند. کاربرد این سنگدانه ها بیشتر است و شامل موارد زیر می باشد: جاده سازی، تقویت کننده خاک و نگهدارنده جاده ها و معابر پیاده رو،توانایی پر کردن بتن های دارای قدرت ۵ تا ۲۰ MPa را دارند.
  • ماسه: کاربرد ماسه، تقویت و حجیم کردن موادی مانند آسفالت و بتن می باشد. در بعضی موارد در کوراسیون نیز استفاده می شود.
مشاهده کردید که در ساخت واش بتن ها از سنگدانه های مختلفی استفاده شده است که هرکدام ظاهر و مشخصات خاص خود را دارند. این تفاوت بیانگر قیمت و کارایی آنها در صنعت ساختمان سازی می باشد.

واش بتن چه مزایا و معایبی دارد؟

سطوح بتنی نباید بی رنگ و خسته کننده باشند. واش بتن ها با وجود داشتن سنگدانه های رنگی توجه شما را به خودشان جلب می کنند. در ادامه برخی از مزایای واش بتن ها را توضیح خواهیم داد:
  1. سطوح واش بتن ها بسیار مقاوم هستند. واش بتن ها در مقابل شرایط آب و هوایی، سرما و گرما و بارندگی دارای مقاومت بالایی هستند.
  2. در رنگ ها و طرح های متنوع و زیبا عرضه شده اند.
  3. نگهداری و مراقبت از آنها بسیار کار آسانی است و تنها کاری که باید انجام دهیم نظافت آنها می باشد. قابل ذکر است که هر پنج سال یک بار باید آب بندی شوند.
  4. نصب و اجرای واش بتن بسیار آسان است و هزینه ی تولید آنها پایین می باشد.
  5. چون سطح واش بتن ناهموار می باشد در هنگام بارندگی دچار لغزندگی نمی شوند.
با وجود داشتن این مزایا ، واش بتن معایبی نیز دارد . در ادامه شما را از این معایب آگاه خواهیم کرد:
  1. سنگدانه های موجود در سطح واش بتن در اثر برخورد با چرخ های خودرو ها ممکن است دچار آسیب دیدگی شوند.
  2. نظافت این محصول هم کمی مشکل است. واش بتن دارای سطحی ناهموار می باشد لذا جهت تمیز کردن آن باید آب با فشار زیاد استفاده کرد تا کاملاً فضاهای خالی را پاکسازی کند.
  3. اگر واش بتن آسیب ببیند و دچار ترک خوردگی شود، ترمیم آن از ترمیم بتن معمولی دشوارتر می باشد.
واش بتن چه مزایا و معایبی دارد؟
واش بتن چه مزایا و معایبی دارد؟

چگونه واش بتن اصل را شناسایی و خریداری کنیم؟

در خرید واش بتن به نکات زیر توجه نمایید تا بتوانید یک محصول مرغوب را تهیه نمایید:
چگونه واش بتن اصل را شناسایی و خریداری کنیم؟
چگونه واش بتن اصل را شناسایی و خریداری کنیم؟

۱. سعی کنید از نمایندگی و فروشگاه های معتبر خرید خود را انجام دهید. از افراد واسط و دلال خرید نکنید.

افراد واسط هیچ گاه به شما یک واش بتن اصل را تحویل نخواهند داد زیرا برای سود بیشتر همیشه جنس ارزان را می فروشند تا بتوانند بیشتر سود کنند.

۲. جهت خرید و تهیه واش بتن رزومه کاری شرکتی را که انتخاب کرده اید را بررسی نمایید.

ابتدا سعی کنید صحت رزومه کاری آنها را تشخیص دهید. در این راستا حتماً تصاویر پروژه های انجام شده را بررسی کنید، با تحقیق و بررسی از میزان رضایت مشتریان آگاه شوید. شبکه های اجتماعی شرکت را چک کنید. متاسفانه برخی از شرکت ها عکس ها و مطالبشان را از روی سایت های معتبر کپی می کنند. که دراین صورت قدری کار شما مشکل خواهد شد.
۲. جهت خرید و تهیه واش بتن رزومه کاری شرکتی را که انتخاب کرده اید را بررسی نمایید.

۳. واش بتن اصل یک سری ویژگی ها دارد که شما را از آنها آگاه خواهیم کرد. در هنگام خرید حتماً به این نکات دقت کنید:

در ساخت آن باید از سنگدانه های با کیفیت استفاده شده باشد. برای تولید واش بتن باید از سنگدانه هایی استفاده کرد که میزان جذب آب آن کم باشد و در برابر شرایط آب و هوایی مقاومت خوبی را داشته باشد. برای نمونه برای داشتن سنگدانه های سفید از سنگ جوشقان و یا سوپر قزوین استفاده می شود این نوع سنگ ها مقاومت پایینی دارند اما دارای جذب آب بالایی هستند. سنگ سفید چینی ازنا و یا سنگ الیگودرز بسیار مقاوم تر هستند و جذب آب آنها نیز پایین تر است. واش بتنی که با این سنگ ها تولید می شود در زمان سرما و یخبندان و در هنگام سایش و همینطور در برابر رطوبت مقاومت بالایی از خود نشان می دهند. به علاوه ظاهر زیباتری دارند و جلوه بهتری به محیط می دهند.

میزان سیمانی که در تولید واش بتن استفاده می شود

میزان سیمانی که در تولید واش بتن استفاده می شود و نوع آن بسیار مهم است. برخی از سازندگان این محصولات برای کم کردن هزینه های ساخت از سیمان کمتری در تولید واش بتن بهره می گیرند و به جای سیمان از پودر سنگ استفاده می کنند که روند تولید را ساده تر می کند. در تولید واش بتن بهتر است از سیمان تیپ ۲ استفاده شود . در صورتی که استفاده از محصول در مناطقی است که آلودگی گوگردی آن زیاد است و یا دارای یون کلر بیشتری می باشد ، برای مثال در اسکله ها و پارکهای ساحلی، توصیه می شود از سیمان تیپ ۵ و مواد افزودنی که مقاوم در برابر خوردگی هستند ، استفاده کرد. سنگدانه های عرض واش بتن باید به شکل یکنواخت باشند، این بدین معناست که در تمام ضخامتش باید سنگدانه موجود باشد. برخی از سازندگان این محصول جهت پایین آوردن هزینه ها فقط در لایه رویی از سنگدانه های رنگی استفاده می کنند و لایه های پایین تر را با شن و ماسه پر می کنند که این کار موجب پایین آمدن مقاومت واش بتن می شود. در تولید واش بتن باید از افزودنی های بتن استفاده شود. این کار باعث مقاوم تر شدن و کم شدن جذب آب می شود. اما متاسفانه چون هزینه بر است و همچنین روند تولید را مشکل می کند ، معمولاً از آن استفاده نمی شود.
میزان سیمانی که در تولید واش بتن استفاده می شود
میزان سیمانی که در تولید واش بتن استفاده می شود

چند نکته دیگر در مورد شناخت واش بتن اصل وجود دارد، که در ادامه آنها را مطرح خواهیم کرد:

واش بتن اصل و مرغوب باید دوره کیورینگ بیست و هشت را گذارنده باشد و نکاتی که در بالا بیان کردیم در آن رعایت شده باشد. واش بتن مرغوب دارای نشانه هایی می باشد. جهت تست محصول باید آن را بشکنید: اگر واش بتن مرغوب و اصل باشد، شکستن آن به سختی انجام خواهد شد . جدا شدن سنگ و دیگر اجزای داخل بتن در هنگام شکستن نشانه مقاومت پایین واش بتن می باشد. دانه های سنگ در طی شکستن باید بشکنند که این موضوع بیانگر کیفیت و مقاومت بالای بتن می باشد.

وجود سنگدانه های رنگی به طور یکنواخت از بالاترین لایه تا پایین تر لایه باید وجود داشته باشد.

ملات باید طوسی رنگ باشد و رنگش از سیمان باید مقداری روشن تر باشد، اگر ملات استفاده شده سفید رنگ باشد، یعنی در ساخت واش بتن از سیمان کمتری استفاده شده است و بیشتر آن را پودر سنگ تشکیل داده است. باید حباب کمتری در فواصل بین سنگدانه ها و ملات موجود باشد و حباب ها باید بیشتر در لایه های پایین تر وجود داشته باشند. این مسئله نشان دهنده این است که در ساخت واش بتن از فوق روان کننده ها و افزودنی ها بیشتر بهره گرفته شده است.

واش بتن مناسب برای مناطق سردسیر چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

در مناطق سردسیر و جاهایی که بارندگی زیاد است احتمال لغزندگی سطح موزاییک بیشتر می باشد، از این جهت باید از کفپوشی استفاده کرد که سطح آن به طور کامل صاف و صیقلی نباشد و استفاده از واش بتنی در این مناطق بسیار توصیه می شود. زیرا این نوع کف پوش دارای سطح ناهمواری می باشد که لغزندگی سطح را تا میزان زیادی کم می کند و برای استفاده در این گونه مناطق بسیار مناسب می باشد. نکته دیگر که در کف سازی معابر در این مناطق باید به آن توجه داشت درصد جذب آب است که میزان آن می بایست ۵ درصد باشد. زیرا جذب آب بیشتر از این مقدار ، موجب یخ زدگی در هنگام سرما می شود و باعث افزایش حجم موزاییک می شود در نتیجه ممکن است از داخل خرد شود. رعایت این مورد برای پارکنیگ و یا انباری ضرورتی ندارد. در این مناطق نکته قابل اهمیت توان تحمل فشار بالا می باشد.
واش بتن مناسب برای مناطق سردسیر چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟
واش بتن مناسب برای مناطق سردسیر چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟
از توجه و صبر شما کمال تشکر را داریم، امیدواریم مطالعه این مقاله برای شما مفید و سودمند واقع شود.
۲/۵ - (۳ امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × چهار =

مقالات مرتبط

عکس نمای بیرونی از ساختمان با سنگ مصنوعی

عکس نمای بیرونی ساختمان

برای دریافت لیست قیمت و گاتالوگ به روز محصولات رابین کفپوش می‌توانید با 02188243700 - 09123240232 تماس حاصل فرمایید و یا همین حالا این فرم را تکمیل نمایید با پیشرفت روزافزون صنعت ساختمانی و توسعه فناوری‌ های مرتبط، مصالح جدیدی به وجود آمده‌اند که در زمینه‌ی طراحی و اجرای نمای ساختمان تأثیر چشمگیری دارند. یکی از این

ادامه مطلب »
جدیدترین مصالح نمای ساختمان

جدیدترین مصالح نمای ساختمان

برای دریافت لیست قیمت و گاتالوگ به روز محصولات رابین کفپوش می‌توانید با 02188243700 - 09123240232 تماس حاصل فرمایید و یا همین حالا این فرم را تکمیل نمایید ساختمان‌ ها و سازه‌ ها با پیشرفت فناوری و تغییرات در نیازهای جامعه به بهبود مستمر نیاز دارند. مصالح نمای ساختمانی یکی از عناصر اساسی در زیبایی و کارایی

ادامه مطلب »

لیست کارخانه های موزاییک

برای دریافت لیست قیمت و گاتالوگ به روز محصولات رابین کفپوش می‌توانید با 02188243700 - 09123240232 تماس حاصل فرمایید و یا همین حالا این فرم را تکمیل نمایید موزاییک، در اصطلاح ساختمانی، به یک نوع کف‌ پوش متراکم اشاره دارد که از جمع آوری و ترکیب مواد مختلفی مانند ماسه، سیمان، سنگ‌ دانه، پودر سنگ و آب

ادامه مطلب »
هزینه نصب موزاییک

هزینه موزاییک کاری

برای دریافت لیست قیمت و گاتالوگ به روز محصولات رابین کفپوش می‌توانید با 02188243700 - 09123240232 تماس حاصل فرمایید و یا همین حالا این فرم را تکمیل نمایید موزاییک، یک نوع مصالح ساختمانی است که از ترکیب بتن و مواد معدنی مختلف ساخته می‌ شود. این مصالح به صورت پازلی تولید می‌ شوند و از طریق فشار

ادامه مطلب »
اسکرول به بالا
Scroll to Top