واش بتن ۴۰*۴۰

قیمت واش بتن 40*40
در این مقاله با توضیح واش بتن ۴۰*۴۰ در خدمت شما مخاطبین و خوانندگان گرامی هستیم. اگر شما در هنگام پیاده ‌روی به سطوحی که بر روی آن راه می ‌روید، دقت بسیاری داشته باشید، متوجه می شوید که مصالح، طرح‌ ها، رنگ ‌های متنوعی از کف پوش ‌ها در زیر پای شما قرار دارند.
قیمت واش بتن 40*40
واش بتن ۴۰*۴۰
این عوامل در ساختمان ‌سازی و کف ‌سازی کاربرد بسیاری دارند و شامل موزائیک، سنگ ‌فرش، آسفالت و مصالح دیگر می شوند. یکی از مواردی که در ادامه قصد داریم برای شما در رابطه با آن بیشتر توضیح دهیم، واش بتن (washed concrete) می باشد. ممکن است در نگاه اول این کلمه مقدار کمی عجیب و غریب به نظر برسد، ولی برای درک بهتر آن بهتر است، بدانید که washed concrete به معنی بتن می ‌باشد، اما اکثراً به نام واش بتن شناخته می شود. درحقیقت واش بتن ها برای نما، استفاده و کاربرد زیادی دارند و می ‌توانند بر روی سطوح مورد نظر، قرار بگیرند. در چند سال اخیر برای پوشش ‌دهی کف حیاط از موزاییک استفاده‌ های زیادی می ‌شد. در آن زمان موزائیک یکی از ابزارهای بسیار مهم برای کف ‌پوش بود و اما با روی کار آمدن کف پوشهای متفاوت، توانستند جایگزین مناسبی برای موزاییک باشند. هنگامی که واش بتن ساخته شد، توانست کارایی‌ ها و مزایای بسیاری نسبت به موزاییک و دیگر موارد داشته باشد و از این جهت توانست بسیار متمایز باشد.

کاربردی ترین محصولات در ساختمان ‌سازی

امروزه یکی از کاربردی ‌ترین محصولاتی که در ساختمان ‌سازی کاربرد دارد و می ‌تواند فضای شهری را جلوه خاصی ببخشد، واش بتن می باشد. ممکن است، بدانید که در صنعت ساختمان ‌سازی برای پوشش‌ دهی کف ساختمان‌ ها و انواع محوطه، کف ‌پوش های متفاوتی کاربرد دارند و از آن‌ ها استفاده می ‌شود، اما هر گونه کف‌ پوش، مزایا و کاربردهای منحصر به ‌فردی برای خود دارد و برای یک مکان خاص در نظر گرفته می ‌شود. به دلیل این‌که برخی از این کف‌ پوش ها مقاومت بسیار بالایی در برابر گرما و سرما دارند، می ‌توانند گزینه مناسبی برای محیط ‌های بیرون که بیشتر در معرض گرما و سرما هستند، باشند.
کاربردی ترین محصولات در ساختمان ‌سازی
کاربردی ترین محصولات در ساختمان ‌سازی
یکی از این کف‌پوش ها موزاییک واش بتن می باشد که به دلیل مقاومت بالا می ‌تواند کاربرد بسیاری برای محوطه‌ های متفاوت داشته باشد. در این مقاله قصد داریم در رابطه با موزاییک واش بتن ۴۰*۴۰ برای شما صحبت کنیم و به واسطه آن اطلاعاتی در مورد قیمت موزاییک واش بتن ۴۰*۴۰ در اختیار شما قرار دهیم. اگر قصد دارید، در رابطه با این موضوع اطلاعات بیشتری کسب کنید، پیشنهاد می دهیم، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

عنوان هایی که در ادامه این مطلب درباره آنها می خوانید، عبارتند از:

واش بتن چیست؟ کاربرد واش بتن چیست؟ واش بتن ها در کجا استفاده می شوند؟ روش ساخت واش ‌بتن چگونه است؟ انواع واش بتن کدام موارد هستند؟ مقاومت واس بتن چقدر است؟ روش اجرای واش ‌بتن به چه صورت می باشد؟ ویژگی‌ های واش بتن کدام موارد می باشند؟ مزیت مهم واش بتن چیست؟ نگهداری و مراقبت از واش بتن به چه صورت انجام می شود؟ بازار فروش واش بتن به چه صورت می باشد؟ واش بتن در کدام مناطق آب و هوایی استفاده می شود؟ واش بتن ۴۰*۴۰ به چه صورت می باشد؟ جمع بندی مطالب  

واش بتن چیست؟

در واقع برای درک بهتر این موضوع باید بگوییم که واش بتن همان بتن شکسته شده می باشد. به همین جهت موزاییک واش بتن نوعی کف‌پوش بتنی است که در تنوع و رنگ ‌بندی متفاوت وجود دارد. این واش بتن از ترکیب موادی مانند سنگدانه ‌های معدنی، مواد روان ‌کننده بتن و چسب بتن تشکیل می ‌شود. واش بتن وظیفه محوطه ‌سازی در مکان‌ های متفاوت را دارد و از این جهت می ‌تواند برای کف‌ سازی پارک‌ ها، حیاط، پیاده ‌رو، باغ، بام یا روف گاردن مناسب باشد و از این جهت کاربرد بسیاری برای زیبا سازی سطح زمین داشته باشد. واش بتن می ‌تواند به ۲ روش ویبره و پرسی تولید شود. ممکن است، سوال اغلب افراد این باشد که دلایل استفاده از واش بتن چیست و چرا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می باشد؟ برای این‌که بتوانیم پاسخ این سوال را به خوبی دهیم، باید بگوییم واش بتن ویژگی ‌های منحصر به‌ فردی مانند مقاومت دارد. از همین جهت توانسته است، بسیار کاربردی و مفید باشد. همان طور که ذکر کردیم، مقاومت واش بتن بسیار است و می ‌تواند در برابر تغییرات آب ‌و هوایی استحکام بسیاری داشته باشد.
واش بتن چیست؟
واش بتن چیست؟

مانع از سر خوردن

علی ‌الخصوص در فصل‌ های سرد و یخ ‌بندان می ‌تواند مانع سر خوردن افراد شود. به دلیل ویژگی‌ های متمایزی که واش بتن دارد، توانسته است اهمیت به سزایی در صنعت ساختمان ‌سازی داشته باشد و به عنوان یکی از مواد پرکاربرد آن در نظر گرفته شود. به‌ طورکلی واش بتن یک نمونه مفیدتر از موزائیک می باشد و به همین جهت بسته به نیاز افراد مراجعه‌کننده و مشتری در ابعاد متفاوتی تولید می‌ شود، اما مهم ‌ترین سایز آن که کاربرد بسیاری در اغلب مکان ها دارد، سایز ۴۰ در ۴۰ می باشد. تولید کننده هایی که واش بتن را می ‌سازند، توانایی این‌که در همه ابعاد آن را تولید کنند، دارند و از این نظر واش بتن ها می‌ توانند متنوع به نظر برسند. در حالت کلی ضخامت واش بتن ها حدوداً بین ۴ سانتی ‌متر تا ۵/۴ سانتی ‌متر می باشد. واش بتن‌ ها ممکن است، در اشکال مستطیل و مربع دیده شوند.

کاربرد واش بتن چیست؟

همان طور که ذکر کردیم، واش بتن می ‌تواند در صنعت ساختمان ‌سازی بسیار مفید واقع شود و از آن به ‌‌عنوان کف پوش ‌های بسیار متنوع در کف انواع ساختمان ‌ها و محوطه ‌های متفاوت استفاده بهینه ای می شود. همان‌ طورکه می ‌دانید، هر کف‌ پوش دارای ویژگی ‌ها و مزایای منحصر به‌ فرد خود می باشد و لازم است که در مکان هایی که برای آن تعبیه شده ‌اند، مورد استفاده قرار بگیرد. واش بتن‌ ها به دلیل این‌که مقاومت زیادی در برابر سرما و گرما دارند، مناسب استفاده محیط‌ های بیرونی ساختمان هستند و از این جهت می ‌توانند بسیار مقاوم و کاربردی باشد. این نوع کف‌ پوش ها کاربرد بسیاری در زیبایی فضای بیرون ساختمان دارند و از این جهت می ‌توانند جلوه بسیار زیبایی به آن دهند. اگر واش بتن مرغوب و خوب باشد، از مقاومت و کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و در برابر سرما، یخ‌بندان و برف می ‌تواند مستحکم باشد و ظاهر خود را به زیبایی حفظ کند.
کاربرد واش بتن چیست؟
کاربرد واش بتن چیست؟

واش بتن ها در کجا استفاده می شوند؟

از کاربردها و موارد استفاده واش بتن ‌ها می‌‌ توان به فضاهای داخلی و بیرونی مانند: حیاط ها، شیب جلوی خانه ‌ها که به ‌اصطلاح به آن ‌ها رمپ می‌گویند، پارکینگ‌ ها، محوطه بلوک ‌ها، پیاده ‌روها، آبگیر، استخر، پمپ بنزین، فضای سبز، بوستان‌ ها و مکان‌ های متفاوت دیگر اشاره کرد. در رابطه با طرح‌ ها و رنگ ‌بندی واش بتن بستگی به سلیقه سفارش دهنده و مکانی که برای استفاده آن در نظر دارد، ممکن است، تغییر کند و با توجه به مکان مد نظر از تنوع خوبی برخوردار می باشد.

روش ساخت واش ‌بتن چگونه است؟

برای این‌که بتوان واش بتن را تولید کرد، باید از موادی مانند: آب، سیمان دانه ‌بندی طبیعی، سنگ ‌ها و تجهیزات جانبی مانند LED و غیره استفاده شود. واش بتن باید یک وزن مخصوص و بافت داخلی بسیار فشرده‌ای داشته باشد تا از این جهت بتواند قابلیت جذب داشته باشد و آب نتواند به سطح آن نفوذ کند. واش بتن به ۲ روش پرسی و ویبره ساخته می‌ شود، در ادامه برای شما بیشتر از انواع واش بتن ها می گوییم. برای ساخت واش بتن در قالب‌ های موجود با ضخامت و ابعاد در نظر گرفته ‌شده، موادی که در بالا برایتان ذکر کردیم، را می ‌توانید به ‌صورت مسطح پخش کنید و سپس با استفاده از ویبره و یا پرس نیاز است که حباب ‌های موجود از ترکیب به وجود آمده خارج شوند. محصولاتی که با استفاده از روش پرسی تولید می شوند، عموماً مقاومت بهتری نسبت به محصولات دیگر واش بتن دارند. به دلیل این‌که در ساخت این نوع محصولات از سیمان ‌های پرتلند تیپ ‌های متفاوت طبیعی، معدنی و شکسته شده استفاده می شود. بعد از آن لازم است که به مدت ۲۴ ساعت قالب ها در دمای مناسب باشند، سپس آن ‌ها را از قالب خارج می‌کنند و واش بتن به دست می آید.
روش ساخت واش ‌بتن چگونه است؟
روش ساخت واش ‌بتن چگونه است؟

انواع واش بتن

واش بتن درجا

قبل از این‌که ماشین آلاتی برای تولید موزاییک و واش بتن به صنعت ساخت ‌و ساز کشور اضافه شود، واش بتن به صورت درجا ساخته می‌ شد. این روش به گونه ‌ای بود که مخلوط بتن تهیه شده، داخل قالب‌ های مربوطه برای ساخت واش بتن ریخته می ‌شد، سپس بعد از صاف شدن سطوح آن و شستشوی آن با فشار آب، سیمان اطراف و کناره‌ های آن سنگدانه ها شسته شده و باعث برجسته شدن قسمتی از سطح سنگ ‌ها می ‌شد. این نوع موزائیک به دلیل این‌که فرمالیسیون دقیقی در ساخت آن اجرا نمی ‌شد، در کمترین زمان ممکن کیفیت خود را از دست می‌داد و از مقاومت و استحکام خوبی برخوردار نبود و به سرعت سنگدانه‌ های آن ها از بتن جدا می‌ شدند. به همین دلیل می باشد که اجرای این روش اکنون دیگر در صنعت ساخت ‌و ساز جایگاهی ندارد.

واش بتن پرسی

قطر واش بتن پرسی از لحاظ ظاهری می ‌تواند بین ۳ تا ۴ سانتی ‌متر در نظر گرفته شود. یکی از مهم ‌ترین مشخصه‌ های ظاهری واش بتن پرسی دو لایه بودن آن می باشد. به این‌گونه که در لایه بالایی آن ۱ الی ۲ سانتی‌ متر سنگ به کار برده می‌ شود و سپس در لایه‌ های زیرین آن از سیمان استفاده می شود. واش بتن پرسی به دلیل این‌که یکنواختی ندارد و پخش سنگ آن در تمامی سطح کم و زیاد می باشد، به سرعت تولید می شود و می ‌تواند هزینه کمی شامل شود. بهتر است، بدانید واش بتن پرسی نسبت به واش بتن ویبره ای از کیفیت کمتری برخوردار است. به همین دلیل واش بتن پرسی نمی ‌تواند در مقابل ضربات فشار، تغییر دما و غیره استحکام بیشتری از خود نشان دهد و امکان دارد که حدوداً تا ۱۲ ماه سنگ ‌ها از بدنه واش بتن جدا شوند و ظاهر آن به طور کل از هم بپاشد. موارد کاربرد واش بتن پرسی در ساختمان‌ های ارزان ‌قیمت می‌باشد، همچنین از واش بتن پلاستیک می‌‌ توان در مناطقی که تردد کمتری دارد و از لحاظ سرمایش دمای مناسب ‌تری دارد، استفاده شود. واش بتن پرسی می ‌تواند در مناطقی که رفت ‌و آمد و تردد خودرو بسیار کم باشد، مفید واقع شود. شما در حال خواندن مطلب واش بتن ۴۰*۴۰ هستید. توجه داشته باشید برای ساخت واش بتن پرسی نیاز است که حدوداً ۵۰ درصد قالب را با ۱ مخلوط آماده و مابقی آن را با ماسه و سیمان و مقداری کمی آب پر کرد، سپس این مواد پرس می شوند. بعد از این‌که عملیات پرس بر روی آن صورت گرفت، مواد متراکم می‌ شوند و از قالب خارج می شوند و برای این‌که مقاومت بیشتری داشته باشد، به مدت ۱ روز در اتاق بخار نگه داشته می‌ شوند، سپس سطح آن ‌ها شسته می شود. هر چقدر میزان پرس پر قدرت ‌تر باشد، باعث زیاد شدن تراکم و مقاومت واش بتن پرسی می گردد و از این جهت می‌ تواند کاربرد بسیار بالایی برای آن داشته باشد.

واش بتن ویبره ای

مواد اولیه‌ ای که برای ساختن واش بتن ویبره ای مورد نیاز می ‌باشد،شامل مخلوط کردن سنگ ‌های رودخانه، سیمان روان کننده‌ ها، چسب بتن می باشد. با استفاده از بهترین مواد و باکیفیت‌ترین آن می ‌‌توان برای ساخت واش بتن ویبره ای اقدام نمود. مواد اولیه‌ای که برایتان ذکر کردیم، باید با هم ترکیب شوند، سپس به درون قالب ریخته شوند و بر روی میز ویبره قرار بگیرند تا به واسطه لرزش، حباب ‌هایی که در داخل مخلوط ایجاد شده است، از بین برود و کم‌کم تراکم آن افزایش بیابد. بعد از این‌که به واسطه میز ویبره تراکم واش بتن بسیار زیاد شد و به مقاومت نسبی دست پیدا کرد، وقت آن است که آن را از قالب خارج کنیم، سپس فشار آب می ‌تواند سطح واش بتن را به حالت برجسته درآورد، سپس در مرحله بعد لازم است که واش بتن ساخته شده به اتاق بخار منتقل شود تا به واسطه بخار بتواند مقاومت بیشتری داشته باشد و از این جهت استحکام آن تثبیت گردد.
واش بتن ویبره ای
واش بتن ویبره ای
بعد از این‌که واش بتن ویبره ای از اتاق بخار خارج شد، لازم است که با استفاده از فرچه های فلزی سطح آن صیقل داده شود و مواد اضافی که بر روی سطح آن وجود دارند، از آن جدا شوند. اگر واش بتن ویبره ای با استفاده از مواد مرغوب ساخته شود، می ‌تواند استحکام و مقاومت بسیار بالایی داشته باشد. از واش بتن ویبره ای که استحکام و مقاومت بسیار بالایی دارد، می ‌‌توان در همه مناطق آب ‌و هوایی و حتی در پالایشگاه هایی که محل رفت ‌و آمد خودروهای سنگین و بزرگ می باشد، استفاده کرد. با توجه به در نظر گرفتن مواد مرغوب، واش بتن ویبره ای از استحکام و مقاومت بسیاری برخوردار است.

واش بتن آنتیک

برای به وجود آوردن و تولید واش بتن آنتیک نیاز است که ماشین نوین و انتخاب مواد اولیه آن بسیار با دقت انجام شود تا از این جهت بتوان واش بتن آنتیک را تولید کرد. در واش بتن آنتیک نیاز است که سنگدانه ‌ها از استانداردهای لازم در رابطه با ضریب سایش در برابر سیمان، مقاومت فشاری جذب آب و رنگ یکنواخت برخوردار باشند. به دلیل این‌که این واش بتن آنتیک هست و در موارد خاصی از آن استفاده می شود، نیاز است که از حساسیت ویژه‌ای در تولید برخوردار باشد. برای تولید واش بتن آنتیک نیاز است که از مواد اولیه‌ای مانند پودر میکرونیزه، سیمان رنگی،آب، سنگدانه ها و سایر مواد افزودنی دیگر استفاده شود.  

مقاومت واش بتن چقدر است؟

اغلب افراد در رابطه با مقاومت واش بتن نیاز دارند که اطلاعاتی کسب کنند. به دلیل این‌که واش بتن محصولی است که مواد اولیه آن از معادن متفاوت و شرکت‌ های متنوعی تولید می شود و سپس با یکدیگر ترکیب می‌ شوند، نمی‌ توان یک مقاومت مشخص برای آن در نظر گرفت اما با توجه به مشخصه ‌هایی مثل رزومه‌ی شرکت مد نظر، استفاده مناسب از سیمان درجه یک، استفاده به اندازه از سیمان و کم نکردن آن در محصول، استفاده مفید و کاربردی از چسب بتن، روان کننده ‌ها و همین‌ طور استفاده مناسب از سنگ رودخانه و معادن مرغوب ممکن است، درجه مقاومت واش بتن را تعیین کند. اگر جذب آن نزدیک صفر باشد، می ‌‌توان بهترین مقاومت را برای واش بتن در نظر گرفت و از این جهت گفته می شود که واش بتن ارائه شده یک محصول بسیار مقاوم می باشد. مهم ‌ترین نکته‌ ای که باید برای مقاومت واش بتن در نظر گرفت، استفاده از مواد باکیفیت و مرغوب می باشد.
مقاومت واش بتن چقدر است؟
مقاومت واش بتن چقدر است؟
 

روش اجرای واش ‌بتن

برای اجرای واش بتن در سطوح مختلف نیاز است که آشنایی کاملی از اصول محوطه ‌سازی و روش اجرای آن داشته باشید. از همین جهت برای این‌که بتوان نصب واش بتن را به ‌راحتی انجام داد، نیاز است که سطح و محوطه‌ای که قصد استفاده از واش بتن برای آن را دارید، شیب بندی و تصحیح کنید، سپس به واسطه استفاده از ملات ماسه و سیمان باید کف محیط را آماده سازی کنید و در انتها لازم است که صفحات برش داده واش بتن را بر روی سطح ملات قرار دهیم. به ‌طورکلی نحوه اصلی اجرای واش بتن این است که صفحاتی که از قالب خارج می‌ شوند، را در محل مورد نظر اجرا کرده و بعد از نصب آن لازم است که سطح آن را با واتر جت و ساب پرداخت کنید تا بتواند جلای بهتری داشته باشد.
روش اجرای واش ‌بتن
روش اجرای واش ‌بتن
برای اجرای واش بتن لازم است، به نکات و جزئیات دقت کنید. در ادامه برای شما در رابطه با جزئیات اجرای قطعات واش بتن نکاتی ذکر می‌کنیم تا از این جهت بتوانید اطلاعات بهتری در رابطه با اجرای واش بتن داشته باشید. لازم است، سطح زیر کار واش بتن، به خوبی متراکم و کوبیده شود.
  • می ‌‌توان واش بتن را هنگامی که ملات آن خیس است، به محوطه اضافه کرد.
  • برای اجرا و نصب واش بتن لازم است که ۱ تا ۵ سانتی‌ متر به عنوان بند در نظر گرفته شود.
  • برای این‌که بتوان بند هایی بین واش بتن ها را پر کرد، از سیمان‌ های متنوع خاکستری، سفید و رنگی استفاده می‌کنند، البته در برخی موارد مشاهده شده که برای پر کردن بندها از چمن و سنگ استفاده شده است.
  • به دلیل این‌که سطح واش بتن برجسته می شود، باید توجه کرد که از ریختن دوغ آب سیمان و گچ به شدت پرهیز کرد.

ویژگی‌ های واش بتن

همان طور که ذکر کردیم، واش بتن یک محصول ساختمانی می باشد که می ‌تواند نمای بسیار زیبایی به همراه داشته باشد. از همین جهت دارای تنوع طرح و رنگ بسیار زیادی می باشد و با توجه به در نظر گرفتن محیط ‌های متفاوت می‌ تواند، مورد استفاده قرار بگیرد و با سلایق افراد مطابقت داشته باشد. یکی از نکات مهمی که در رابطه با خرید واش بتن باید در نظر داشت، این است که در حالت کلی برای محوطه ‌هایی که شلوغ هستند و رفت ‌و آمد بسیاری در آن‌جا صورت می‌گیرد، لازم است که واش بتن هایی که طرح‌ هایی سنگ ریزه و تیره دارند، مناسب می باشد، اما برای منزل‌ های مسکونی و حیاط ها از سنگ ‌ریزه‌ های روشن استفاده می ‌شود.
ویژگی‌ های واش بتن
ویژگی‌ های واش بتن

زیبایی طرح ‌ها

یکی از مهم ‌ترین دلایلی که اغلب افراد استفاده از واش بتن را ترجیح می دهند و توانسته مورد استقبال مشتریان قرار بگیرد، زیبایی طرح ‌ها و تنوع آن می باشد، همچنین شما می‌ توانید برای این‌که زیبایی واش بتن را چند برابر کنید، از نورهای LED استفاده لازم را به عمل بیاورید تا از این جهت جلوه زیبایی آن دو چندان شود. به همین دلیل می باشد که به واسطه ویژگی‌ های منحصر به ‌فردی که واش بتن دارد، یک محصول لوکس به حساب می ‌آید و اکثر افراد ترجیح می ‌دهند در ساختمان خود از واش بتن استفاده کنند. همان‌ طورکه ذکر کردیم، واش بتن در طرح ‌ها و رنگ ‌های متنوعی در بازار ارائه می ‌شود اما از رایج‌ ترین رنگ‌ های موجود آن می توان به رنگ ‌های سفید و قرمز (، البته بهتر است، به نسبت استفاده مناسب شما تناژهای مختلفی از این دو رنگ در نظر گرفته شود)،سفید و مشکی،سفید و سبز، آجیلی، لیمویی، سفید، استخوانی، قرمز و مشکی از رنگ های متنوع واش بتن می باشند، البته بهتر است، بدانید که این رنگ‌بندی در هرکدام از محیط کارایی منحصر به ‌فردی دارد و می ‌تواند جلوه خاصی به آن دهد.

واش بتن خوب باید دارای ویژگی های زیر باشد:

برای تشخیص این که واش بتن خوب چه ویژگی ‌هایی دارد، مواردی در ادامه برای شما عنوان می کنیم.
  • باید دقت داشته باشید که بعد از این‌که واش بتن قطعه قطعه می‌ شود و شکسته می شود،سنگدانه‌ های ریز باید در تمامی سطح ضخامت آن قطعه وجود داشته باشند. به‌‌ عنوان نمونه اگر ضخامت آن کف‌پوش ۳۵ میلی ‌متر می باشد، سنگدانه های رنگی باید در تمام ۳۵ میلی ‌متر دیده شوند. این یکی از ویژگی‌ های منحصر به ‌فرد واش بتن مرغوب می ‌باشد.
  • برای این‌که تشخیص دهید واش بتن از کیفیت بالایی برخوردار است، نیاز است که عیار بتن آن استاندارد باشد و در کسب بتن آن سایر افزودنی ‌های موجود برای استحکام بیشتر استفاده شده باشد.
  • بهتر است، بدانید بعد از شکسته شدن واش بتن نباید، سنگ و سیمان آن از یکدیگر جدا گردند. یعنی اگر واش بتن شکسته شود، فرآیند شکست آن از وسط باشد و باعث قطعه قطعه شدن اجزای آن نشود.
  • برای این‌که واش بتن استحکام خود را داشته باشد، در برش‌ های طولی و عرضی باید در نظر گرفته شود که حباب هوا وجود نداشته باشد تا از این جهت بتواند استحکام لازم را داشته باشد.
واش بتن خوب باید دارای ویژگی های زیر باشد:
واش بتن خوب باید دارای ویژگی های زیر باشد:
اگر واش بتن تولید شده، مشخصات و ویژگی ‌هایی که در بالا برای شما ذکر کردیم، نداشته باشد، نمی ‌تواند از مقاومت و استحکام خوبی برخوردار باشد و در اولین برف و یخ‌بندان خراب می شود و سیمان و سنگ آن از یکدیگر جدا می‌گردند و کیفیت مناسبی برای استفاده بهینه ندارد.

مزیت مهم واش بتن

همان‌طورکه گفته شد، واش بتون از ویژگی ‌های منحصر به ‌فردی برخوردار می باشد، اما یکی دیگر از مزایای مهمی که واش بتن به خود اختصاص داده است، این است که می ‌تواند صنعت تولید در معادن کشورمان را وسعت ببخشد. یعنی سنگ های موجود برای به وجود آمدن واش بتن از کشور خودمان تولید می شوند و نیازی به وارد کردن سنگ از کشور های دیگر وجود ندارد. معادن الیگودرز، آذرشهر و بجستان از جمله معادن مفیدی هستند که می ‌توانند سنگ ‌های واش بتن را تهیه و تأمین کنند. به دلیل این‌که در این معادن مرغوبیت و دوام سنگ‌ های استخراجی بسیار زیاد می باشد، می ‌تواند گزینه مناسبی برای تولید کنندگان واش بتن به شمار بیاید و از این جهت کاربردی و مفید باشد.  

از مهم ‌ترین مزایای واش بتن می‌‌ توان موارد زیر را نام برد:

  • واش بتن مقاومت و استحکام بسیاری در برابر سرما و یخ‌بندان و نفوذ آب به خود دارد و از این جهت هرگز دچار ترک خوردگی و یخ‌زدگی نمی شود و از استحکام بالایی برخوردار است.
  • تولید کنندگان واش بتن از سیمان پرتلند با عیار ۴۰۰ استفاده می‌ کنند که می ‌تواند این نوع موزائیک را بسیار استحکام ببخشد.
  • سنگدانه های موجود در سطح واش بتن از تراکم یکنواختی برخوردار هستند.
  • واش بتن مقاومت فشاری بتن شکسته بسیار بالایی دارد.
  • به دلیل این‌که در واش بتن ها سنگدانه‌ ها چسبندگی بسیاری به بتن دارند، امکان شکستگی و جدا شدن سریع آن ‌ها وجود ندارد.
  • نسبت به سایر تکنیک های تزیینی برای محوطه‌ ها از قیمت مناسب ‌تری برخوردار می باشد.
  • اجرای نسبتاً ساده‌‌ای دارد.
  • نگهداری ارزان آن، مسئله و ویژگی بسیار مهم آن است که بیشتر محدود به نگهداری آب‌بندی و تمیزی سطح واش بتن‌ ها می‌ شود.
  • گزینه نامحدود در انتخاب رنگ و بافت دارد و از این جهت باعث می شود که سفارش دهنده انتخاب محدودی نداشته باشد.
  • قابلیت ساخت آن به سادگی در کارگاه‌ ها با ابزارهای ابتدایی صورت می‌گیرد.
  • به ابزار اضافی احتیاج ندارد و نسبت به سایر تکنیک های تزئینی از مواد مناسبی برخوردار است.
  • در برابر لغزش نسبت به بتن مسطح مقاوم تر می باشد.
از مهم ‌ترین مزایای واش بتن می‌‌ توان موارد زیر را نام برد:
از مهم ‌ترین مزایای واش بتن می‌‌ توان موارد زیر را نام برد:

بازار فروش واش بتن

از واش بتن استفاده ‌های بسیاری می‌شود و می ‌تواند طرفداران بسیاری را به خود جذب کند. از همین جهت مورد استقبال اغلب افراد قرار گرفته است و دلیل آن این می باشد، می ‌تواند در اغلب محیط ‌ها استفاده کاربردی داشته باشد. شهرداری ‌ها، پیمانکاران، انبوه‌ سازان تا مصرف ‌کنندگان شخصی می ‌توانند از واش بتن استفاده کنند و در طیف مشتریان این محصول قرار دارند. واش بتن‌ ها قیمت‌ های متنوعی دارند و با توجه به استحکام آن‌ ها در نظر گرفته می‌ شود. سنگ‌ های رنگی واش بتن به دلیل این‌که ظاهری جذاب و زیبا دارند، به سرعت زیادی در حال رواج پیدا کردن می باشند و مورد استفاده اغلب افراد قرار گرفته است. امروزه افراد به جای استفاده از موزاییک، واش بتن را جایگزین آن کرده اند و هر روز رکوردهای بی‌شماری برای فروش و سفارش تولید آن درکارخانه‌ ها ثبت می‌گردد.

واش بتن در کدام مناطق آب و هوایی استفاده می شود؟

اگر واش بتن از مواد مرغوب و با کیفیت خوب به واسطه روش‌ های علمی و مهندسی ساخته شده باشد،می ‌تواند در اغلب مناطق آب و هوایی مورد استفاده قرار بگیرد، زیرا نوع مرغوب واش بتن قادر است، در دمای ۴۰ تا ۶۰ درجه سانتی‌گراد مقاومت داشته باشد و همین ‌طور می‌ تواند در مناطق سرد که دارای باران و یخ‌بندان بسیاری هستند، استحکام بالایی از خود نشان دهد و از این جهت کاربردی و مفید باشد. ممکن است، اغلب افراد در رابطه با عمر و میزان استفاده از واش بتن اطلاعات دقیقی نداشته باشند و در رابطه با این موضوع نیز سوال داشته باشند. لازم است، بدانیم اگر واش بتن با مواد مرغوب تهیه شده باشد، عمری بالای ۲۰ سال خواهد داشت و از این جهت می ‌تواند کاربردی و مفید باشد،
واش بتن در کدام مناطق آب و هوایی استفاده می شود؟
واش بتن در کدام مناطق آب و هوایی استفاده می شود؟

استفاده از مواد نامرغوب

البته لازم به ذکر است، بگوییم در برخی از محصولات که با استفاده از مواد نامرغوب ساخته شده است، بعد از ۱ سال در سرمای زمستان و گرمای زیاد تابستان شکسته شده و از بین رفته‌اند. به همین دلیل محصولات بی ‌کیفیت از چسب بتن، سیمان مرغوب و مواد اولیه با کیفیت استفاده نمی‌ کنند و از این جهت ممکن است، ماندگاری بالایی به همراه نداشته باشند. لازم است، بدانید هرچه کیفیت مواد اولیه واش بتن بهتر باشد، ماندگاری بالاتری خواهد داشت. همان طور که ذکر کردیم، واش بتن از تنوع رنگی خوبی برخوردار است و می‌ تواند در رنگ ‌های متنوع تولید شود که اکثراً در معدن استفاده ‌های صنعتی از رنگ‌ های تیره ‌تر آن استفاده می شود و در محوطه سازی تالار ها و باغ‌ ها از رنگ ‌های روشن برای جلوه بهتر استفاده می‌ کنند. موزاییک واش بتن در انواع و اندازه‌ های متفاوت می ‌تواند، به واسطه سلیقه و مکانی که قرار است، مورد استفاده قرار بگیرد، در نظر گرفته شود. واش بتن‌ ها در ۲ نوع برجسته و ساب خورده تولید می شوند و ابعاد آن ‌ها ۴۰ در ۴۰ سانتی ‌متر مربع می باشد.  

 واش بتن ۴۰*۴۰

اغلب افراد بنا به محیطی که قرار است، از واش بتن استفاده کنند، نیاز دارند که از واش بتن ۴۰ در ۴۰ استفاده کنند تا از این جهت نمای زیبایی به مکان مد نظر خود بدهند. در همین راستا امکان دارد، سوالاتی در رابطه با واش بتن ۴۰ در ۴۰ برای آن‌ ها ایجاد شود. بهتر است، در این رابطه بگوییم همان ‌طورکه می‌ دانید واش بتن یکی از بهترین نوع کف ‌پوش در بین افراد شناخته شده است. از همین جهت نیز هزینه‌ هایی که صرف آن می شود، بسیار مهم می باشد اما منظور از بهترین نوع کف‌پوش این است که واش بتن به ‌‌عنوان یک کف ‌پوش که استحکام و مقاومت بسیاری دارد،در نظر گرفته می‌ شود و از این نظر قیمت آن محاسبه می ‌گردد. امکان این‌که شما در بازار با نمونه‌ های بی‌ کیفیتی که از مواد نامرغوب تولید شده‌اند،مواجه شوید، بسیار است. بهتر است، بدانید این موارد با نسخه ‌های اصلی واش بتن تفاوت بسیاری دارند و می‌ توانند در نحوه قیمت‌گذاری آن‌ ها تاثیر داشته باشند. به همین جهت هرچه کیفیت واش بتن ۴۰ در ۴۰ بهتر باشد، از قیمت بالاتری برخوردار است. به همین سبب می ‌تواند، استحکام و مقاومت بیشتری با خود به ‌همراه داشته باشد.
قیمت واش بتن 40*40
واش بتن ۴۰*۴۰
 

همان ‌طورکه می‌ دانید

واش بتن کاربرد بسیاری دارد و مهم ‌ترین عواملی که افراد آن را انتخاب می کنند تا بتوانند محوطه مورد نظر خود را بهتر جلوه دهند، مقاومت و استحکام آن می باشد و می ‌تواند در محوطه سازی از مناظر بسیار زیبا و طبیعی برخوردار باشد. به همین جهت ترکیب اولیه موادی که برای واش بتن استفاده می ‌شود، بسیار مهم است. یکی از مهم‌ ترین عواملی که می‌ تواند، تاثیر بسیاری بر روی بتن ۴۰ در ۴۰ داشته باشد، کیفیت و مواد مرغوبی است که در آن استفاده می‌ شود و از این جهت می‌‌ توان هزینه ‌های واش بتن را تعیین کرد، همچنین قیمت واش بتن به جدا نشدن سنگ و سیمان از یکدیگر مربوط می شود . همان طور که گفتیم، لازم است که سنگدانه‌ ها به خوبی در سطح موزائیک پخش شده باشند و در این صورت می ‌‌توان گفت که واش بتن از کیفیت خوبی برخوردار است. محصولات استاندارد و خوب می ‌توانند در مقابل شرایط متفاوت آب ‌و هوایی استحکام مناسبی از خود نشان دهد. به همین جهت قیمت آن‌ ها متفاوت می باشد و نمی ‌توان هیچ‌گونه قیمت ثابتی در رابطه با واش بتن ‌ها در نظر گرفت، زیرا به سبب مواد تولیدی آن ممکن است، قیمت متغیری داشته باشند.
همان ‌طورکه می‌ دانید
همان ‌طورکه می‌ دانید
هر چقدر میزان قیمت آن بالاتر باشد و از مواد باکیفیتی استفاده شده باشد، استحکام و مقاومت آن در برابر سرما و گرما بیشتر است. برای این‌که بتوانید از های واش بتن ۴۰ در ۴۰ اطلاعات دقیقی پیدا کنید، نیاز می‌دانیم که با نمایندگی ‌های ما در شهرهای متفاوت تماس برقرار کنید، یا می ‌توانید از طریق سایت رابین کفپوش از قیمت ‌های واش بتن ۴۰ در ۴۰ اطلاعات بهتری داشته باشید.  

جمع بندی مطالب

واش بتن ‌ها به ‌‌عنوان یکی از بهترین نوع کف‌پوش ها می ‌توانند، گزینه بسیار مناسبی برای زیبا جلوه دادن محیط اطراف باشند. همان ‌طورکه در مطالب بالا برایتان ذکر کردیم، از جمله مزایای آن می توان ساخت طرح و رنگ ‌های متنوع آن ‌ها را بیان کرد. این مطلب می ‌تواند نکته حائز اهمیتی در رابطه با زیبا سازی فضای اطراف باشد و از این جهت می ‌تواند با توجه به سلیقه و خلاقیت، طرح‌ های متنوعی ارائه دهد. ساخت این نوع کف‌پوش ها به‌ صورت درجا در اغلب کارگاه ها مقدور می باشد، این محصول با قیمت بسیار کم و به‌ صورت زیاد تولید می‌گردد. همان طور که در مطالب بالا برایتان ذکر کردیم، کاربردهای بسیاری برای واش بتن‌ها در نظر گرفته ‌شده تا از این جهت بتوانند بسیار مفید واقع شوند. در مطالب بالا از انواع واش بتن گفتیم.
جمع بندی مطالب
جمع بندی مطالب

نکته

برخی از افراد از روش ساخت واش بتن آگاهی نداشتند که با استفاده از مطالب بالا قصد داشتیم، اطلاعات مفید در اختیار آن‌ ها قرار دهیم. برای این‌که بتوان نشانه‌ های یک واش بتن خوب و باکیفیت را متوجه شد باید دانست که واش بتن نباید، با جدا شدن مصالح همراه باشد و اگر شکسته شود، نباید مصالح آن از یکدیگر جدا شوند. در یک واش بتن مرغوب و باکیفیت سنگدانه های رنگی آن به طور منظم یک سطح را پوشش می دهند و اگر شکسته شود، متوجه می شویم که کیفیت و کارایی آن واش بتن چگونه بوده است. اغلب افراد اطلاعاتی در رابطه با واش بتن ۴۰ در ۴۰ می‌خواهند، باید عنوان کنیم که قیمت انواع واش بتن‌ ها با توجه به کیفیت و مواد مرغوبی که در آن ‌ها استفاده می‌ شود، متفاوت است و ممکن است، متغیر باشد. از همین جهت نمی ‌توان یک رقم ثابت برای آن در نظر گرفت. در تمامی مطالب بالا قصد داشتیم برای شما در رابطه با واش بتن و کاربرد ها و مزیت ‌های آن صحبت کنیم و یکی از عوامل بسیار مهم واش بتن که قیمت آن می باشد، اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم. امیدواریم که توانسته باشیم با استفاده از مطالب بالا آگاهی خوبی برایتان به همراه داشته باشیم.
۱/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 5 =

مقالات مرتبط

لیست کارخانه های موزاییک

برای دریافت لیست قیمت و گاتالوگ به روز محصولات رابین کفپوش می‌توانید با 02188243700 - 09123240232 تماس حاصل فرمایید و یا همین حالا این فرم را تکمیل نمایید موزاییک، در اصطلاح ساختمانی، به یک نوع کف‌ پوش متراکم اشاره دارد که از جمع آوری و ترکیب مواد مختلفی مانند ماسه، سیمان، سنگ‌ دانه، پودر سنگ و آب

ادامه مطلب »
هزینه نصب موزاییک

هزینه موزاییک کاری

برای دریافت لیست قیمت و گاتالوگ به روز محصولات رابین کفپوش می‌توانید با 02188243700 - 09123240232 تماس حاصل فرمایید و یا همین حالا این فرم را تکمیل نمایید موزاییک، یک نوع مصالح ساختمانی است که از ترکیب بتن و مواد معدنی مختلف ساخته می‌ شود. این مصالح به صورت پازلی تولید می‌ شوند و از طریق فشار

ادامه مطلب »
ابعاد موزاییک چقدر است

ابعاد موزاییک

برای دریافت لیست قیمت و گاتالوگ به روز محصولات رابین کفپوش می‌توانید با 02188243700 - 09123240232 تماس حاصل فرمایید و یا همین حالا این فرم را تکمیل نمایید موزاییک یک نوع مصالح ساختمانی است که از ترکیبات مختلف، مانند قطعات سنگی، شیشه‌ای یا مواد معدنی با مخلوط سیمانی یا رزینی تشکیل می‌ شود. موزاییک حاصل را معمولاً

ادامه مطلب »
قیمت هر متر مربع کفپوش بتنی

قیمت هر متر مربع کفپوش بتنی

برای دریافت لیست قیمت و گاتالوگ به روز محصولات رابین کفپوش می‌توانید با 02188243700 - 09123240232 تماس حاصل فرمایید و یا همین حالا این فرم را تکمیل نمایید کفپوش بتنی یک راه حل مطمئن و پایدار برای فضاهای پیاده‌ رو و معابر پر تردد است. با داشتن مقاومت سایشی بالا، این نوع کفپوش به عنوان گزینه‌ای ایده‌

ادامه مطلب »
اسکرول به بالا
Scroll to Top