سنگ پلیمری چیست و چه کاربرد هایی دارد؟

سنگ پلیمری چیست و چه کاربرد هایی دارد؟
سنگ های پلیمری به عنوان یکی از پر کاربردترین نوع سنگ ها در ساخت و ساز محسوب می شود. اکثر معماران در پروژه های ساخت و ساز، نما و یا محوطه سازی در ترکیب با موزاییک پلیمری از این نوع سنگ استفاده می کنند. در این مقاله قصد داریم به موضوع سنگ پلیمری چیست و چه کاربرد هایی دارد بپردازیم. سنگ های پلیمری به مقدار فراوان در طبیعت یافت می شود. همچنین معادن بسیار زیادی که در کشور وجود دارند که سنگ پلیمری تولید می کنند، همین مسئله باعث شده که از این سنگ در کار های فراوان نظیر نماسازی، محوطه سازی و دکوراسیون به وفور استفاده شود.

منظور از سنگ های پلیمری چه نوع سنگ هایی است؟

منظور از سنگ های پلیمری چه نوع سنگ هایی است؟
منظور از سنگ های پلیمری چه نوع سنگ هایی است؟
این سنگ ها که به سنگ مهندسی نیز معروف هستند، به وسیله ی ترکیبات نانو و همچنین ترکیبات پلیمری ساخته شده اند. بنابراین استفاده از این نوع از سنگ برای به کاربردن در منازل و محیط های روباز بسیار توصیه می شود.

چرا از مواد نانو در سنگ های پلیمری استفاده می کنند؟

سنگ های طبیعی که از معادن استخراج می شوند که برای مقاومت بهتر با مواد نانو و پلیمری ترکیب می شوند. اما افزودن مواد نانو باعث به وجود آمدن فرآیندی به نام پلیمریزاسیون در سنگ شده در نتیجه باعث می گردد ساختار هایی کریستال مانند در سنگ شکل بگیرد. در نتیجه افزودن این مواد در سنگ سبب می شوند تا سنگ در مقابل نفوذ آب، بالا رفتن استحکام و پیوسته شدن سطح، ایمن تر شود و در هنگام استفاده و نصب مشکلی ایجاد نکند.

چگونه می توان مقاومت سنگ پلیمری را بالاتر برد؟

چگونه می توان مقاومت سنگ پلیمری را بالاتر برد؟
هنگامی که در سنگ از بتن استفاده شود مقاومت و چسپندگی سنگ بالاتر خواهد رفت. چرا که استفاده از بتن سبب می شود ساختار غیرقابل جداشدنی در سنگ به وجود بیاید. به طوری که در مقابل ضربه وشکستگی بسیار مقاومت از خود نشان خواهد داد. به همین دلیل اکثر کارخانه های تولید کننده‌ی موزاییک در هنگام تولید محصول پلیمری از سیمان نیز برای مقاومت بیشتر استفاده می کنند.

چرا سنگ مصنوعی نوعی بتن خود متراکم است؟

سنگ های پلیری از جمله سنگ هایی هستند که با توجه به تراکم بالا از سیمان ساخته می شوند. این تراکم بتن موجب می گردد تا فرایند پلیمری شدن صورت بگیرد. در نتیجه برای حاصل شدن این نوع فرایند از موادی مانند سیمان، روان‌کننده ها، رنگ‌دانه و آب استفاده می گردد. به طوری که ترکیب این مواد با یکدیگر موجب می شود سنگ پلیمری بسیار مقاومتر از قبل باشد.

استفاده از موزاییک پلیمری در مقایسه با سایر موزاییک ها چه تفاوت هایی دارد؟

تنوع رنگ به کار رفته در این محصولات

در تولید موزاییک های پلیمری از رنگ‌دانه های شیمیایی متفاوتی با رنگ های مختلف استفاده می شود.این موزاییک ها در مقابل موزاییک هایی که به شیوه ی سنتی تولید می شوند بسیار تنوع رنگی بیشتری دارند. به این دلیل که در این نوع از موزاییک های سنتی از روان‌کننده ها استفاده نمی گردد. اما در مقابل به دلیل استفاده کردن از فوق روان‌کننده ها باعث می گردد بتوان هر نوع رنگ‌دانه ای را برای تولید و رنگ کردن موزاییک به کار برد.

کمترین سایش در موزاییک های پلیمری

کمترین سایش در موزاییک های پلیمری
کمترین سایش در موزاییک های پلیمری
در موزاییک های که به صورت پلیمری ساخته می شوند به دلیل بکار بردن روان‌کننده، سایش موزاییک به حداقل می رسد. این در حالی است که موزاییک ها به صورت ویبره ای ساخته می شوند.

تاریخچه ی سنگ های مصنوعی مربوط به چه دوره ای می باشد؟

از این نوع سنگ ها برای اولین بار در قرن ۱۸ استفاده شد و تا به امروز به عنوان یکی از محصولات پرکاربرد در زمینه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. به طوری که در موارد غیر صنعتی نیز از این سنگ ها استفاده می کنند. از اولین سنگ با نام  LACS  در سال ۱۷۹۶ میلادی استفاده شد. اما از آن زمان به بعد با روش های مختلفی این سنگ را در جهت تولید محصولات مختلف به کار می برند به صورتی که به شکل امروزی در آمده است. سنگ های مصنوعی بسیار متراکم می باشند از ماسه و سیمان ساخته می شوند. همچنین در ترکیبات آن مواد شیمیایی و روان‌کننده ی مخصوصی نیز به کاربرده خواهد شد.

موزاییک های پلیمری در چه رنگ هایی تولید می شوند؟

با توجه به اینکه از رنگ‌دانه ها برای رنگ بندی در موزاییک های پلیمری استفاده می شود. این امکان را به تولید کننده خواهد داد که به وسیله روان‌کننده ها موزاییک هایی در رنگ بندی متفاوت مثل سبز، سفید، آبی و قرمز و… تولید کند. همچنین می توان از قالب های ABS برای ایجاد موزاییک هایی  با طرح های مختلف کمک گرفت.

از سنگ های مصنوعی در چه مکان هایی استفاده می کنند؟

"<yoastmark از سنگ های مصنوعی می توان در محوطه سازی، پارک ها، کفپوش کردن استخر ونمای ساختمان ها استفاده کرد. به دلیل مقاومت خوبی که این سنگ ها به دلیل اینکه مقاومت خوبی در مقابل رطوبت و شرایط آب و هوایی سرد دارند، می توان در مناطق و قسمت هایی از کشور که پر باران هستند بیشتر استفاده کرد.

چرا استفاده کردن از سنگ های پلیمری در نماسازی مناسب می باشد؟

این نوع از سنگ ها به دلیل چسبندگی بالا، کاربرد فراوانی در نما کردن ساختمان ها دارند. به همین دلیل در زمان استفاده از این سنگ ها و با استفاده از اسکوپ سنگ می توان به خوبی سنگ را بر روی دیوار قرار داد. به همین دلیل احتمال ریزش سنگ در این روش در زمان های زلزله یا هر چیز دیگری به حداقل خواهد رسید. صاحبان برج ها و آپارتمان های بلند از استفاده کنندگان عمده ی این نوع از سنگ ها برای زیباسازی نمای ساختمان می باشند. چراکه یک دست بودن سطح در کنار مقاومت فوق‌العاده و چسبندگی بی نظیر این نوع سنگ باعث می شود تا مشتریان زیادی پیدا کند.

ایران از نظر صادرات سنگ های پلیمری در جهان چه جایگاهی دارد؟

با توجه به آمار های موجود ایران از لحاظ صادرات سنگ های پلیمری در سال های مختلف فراز و فرود هایی داشته است. اما کاشی و سرامیک ایران با توجه به اینکه از نظر برندینگ وضعیت خوبی ندارد. اما همواره در جهان سنگ پلیمری ایران شناخته شده می باشد. به صورتی که کشور های جهان کاشی و موزاییک ایران را بهترین نوع در جهان به دلیل کیفیت و مقاومت بالایی که دارند می شناسند. ایران از لحاظ صادرات این محصول به کشور های مختلف از جایگاه خوبی در جهان برخوردار می باشد. همچنین وجود کشور های توسعه نیافته ای که در اطراف ایران مانند عراق، پاکستان، افغانستان و حتی کشور های آفریقایی باعث شده، بازار مناسبی برای صادرات این محصول برای ایران به وجود بیاید. بنابراین تولید کنندگان  ایرانی می تواند با ایجاد طرح های مختلفی که در این نوع از محصول می تواند بدهد میزان تقاضا برای واردات این محصول  را توسط کشور های دیگر به صورت چشمگیری افزایش می یابد. امیدواریم که مقاله قیمت سنگ پلیمری فوق در جهت راهنمایی شما در رابطه با سنگ های پلیمری مؤثر بوده باشد.
به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 1 =

مقالات مرتبط

لیست کارخانه های موزاییک

برای دریافت لیست قیمت و گاتالوگ به روز محصولات رابین کفپوش می‌توانید با 02188243700 - 09123240232 تماس حاصل فرمایید و یا همین حالا این فرم را تکمیل نمایید موزاییک، در اصطلاح ساختمانی، به یک نوع کف‌ پوش متراکم اشاره دارد که از جمع آوری و ترکیب مواد مختلفی مانند ماسه، سیمان، سنگ‌ دانه، پودر سنگ و آب

ادامه مطلب »
هزینه نصب موزاییک

هزینه موزاییک کاری

برای دریافت لیست قیمت و گاتالوگ به روز محصولات رابین کفپوش می‌توانید با 02188243700 - 09123240232 تماس حاصل فرمایید و یا همین حالا این فرم را تکمیل نمایید موزاییک، یک نوع مصالح ساختمانی است که از ترکیب بتن و مواد معدنی مختلف ساخته می‌ شود. این مصالح به صورت پازلی تولید می‌ شوند و از طریق فشار

ادامه مطلب »
ابعاد موزاییک چقدر است

ابعاد موزاییک

برای دریافت لیست قیمت و گاتالوگ به روز محصولات رابین کفپوش می‌توانید با 02188243700 - 09123240232 تماس حاصل فرمایید و یا همین حالا این فرم را تکمیل نمایید موزاییک یک نوع مصالح ساختمانی است که از ترکیبات مختلف، مانند قطعات سنگی، شیشه‌ای یا مواد معدنی با مخلوط سیمانی یا رزینی تشکیل می‌ شود. موزاییک حاصل را معمولاً

ادامه مطلب »
قیمت هر متر مربع کفپوش بتنی

قیمت هر متر مربع کفپوش بتنی

برای دریافت لیست قیمت و گاتالوگ به روز محصولات رابین کفپوش می‌توانید با 02188243700 - 09123240232 تماس حاصل فرمایید و یا همین حالا این فرم را تکمیل نمایید کفپوش بتنی یک راه حل مطمئن و پایدار برای فضاهای پیاده‌ رو و معابر پر تردد است. با داشتن مقاومت سایشی بالا، این نوع کفپوش به عنوان گزینه‌ای ایده‌

ادامه مطلب »
اسکرول به بالا
Scroll to Top