۴ روش ساخت موزاییک واش بتن از صفر تا صد

4 روش ساخت موزاییک واش بتن از صفر تا صد

واش بتن ها از ترکیب موادی مانند سیمان، ماسه، چسب بتن، سنگ های معدنی، مواد روان کننده تولید می شوند. در تولید واش بتن سه روش وجود دارد که عبارتند از واش بتن درجا، واش بتن پرسی، واش بتن ویبره ای و واش بتن آنتیک. در مقاله زیر قصد داریم شما را با انواع این روش ها آشنا کنیم. برای اطلاع از آخرین قیمت واش بتن با رابین کفپوش تماس بگیرید.

روش های تولید واش بتن

روش ساخت واش بتن به روش درجا

در این روش بعد از این که زیرسازی درست و اصولی با سیمان را بر سطح کار انجام دادند سنگدانه های رنگی و زیبا را بر روی سیمان پرس می کنند. این روش در ایران انجام نمی شود زیرا هزینه آن بسیار زیاد است و سود زیادی برای تولیدکنندگان واش بتن به دست نمی آید. ولی در کشورهای توسعه یافته مانند اروپا و آمریکا از این روش برای تولید واش بتن استفاده می کنند.

ساخت واش بتن به روش پرسی

این روش مشابه روش درجا است. تفاوت واش بتن پرسی با واش بتن درجا در این است که در روش پرسی مراحل ساخت واش بتن را در داخل کارخانه و با کمک دستگاه ها انجام می دهند. مراحل روش تولید واش بتن پرسی به این صورت است که سیمان را به ضخامت ۳ تا ۴ سانتی متر قرار داده و سپس سایر مواد مانند سنگدانه های رنگی و دیگر مواد را در روی سیمان پرس خواهند کرد.

روش بتن پرسی معمولا روش مناسبی نمی باشد؛ زیرا به صورت ۲ لایه‌ای بوده و سنگ ها به صورت یکنواخت بر روی آن پخش نمی‌شود و مقاومت بالایی ندارد. همچنین با گذشت زمان و به دلیل عواملی مانند سرما و گرما، امکان دارد سنگ ها از واش بتن جدا شده و با جدا شدن سنگ ها واش بتن زیبایی اش را از دست خواهد داد.

معمولا تولید واش بتن به طریقه‌ی پرسی در واش بتن هایی بکار می‌رود که کیفیت در آن ‌ها مهم نیست. خریدارانی این واش بتن ها را خریداری می کنند که هر چند وقت یک بار واش بتن را تعویض می کنند. برای مثال ممکن است یک پیاده رو مهم در شهر هر سال یک بار واش بتنش تعویض شود و واش بتن با رنگ دیگری برای آن محیط خریداری کنند. در این شرایط خرید واش بتن به روش پرسی خرید خوبی به حساب می آید.از این محصولات در ایجاد نمای پارک ها، ویلا، حیاط منازل و معابر عمومی و … بهره گرفته می شود.

ساخت واش بتن به روش ویبره ای

 

"<yoastmark

بهترین روش برای تولید واش بتن روش ویبره ای است. زیرا محصولاتی که با استفاده از روش ویبره ای تولید می شوند کیفیت بسیار بالایی داشته و به همین دلیل طرفداران بیشتری نسبت به سایر روش ها دارد. واش بتن هایی که به روش ویبره ای ساخته می شوند در ایران پرفروش ترین واش بتن به حساب می آید.

"

در روش ساخت واش بتن به حالت ویبره سیمان کاملا یکنواخت پخش خواهد شد و سنگدانه ها در تمامی قسمت های واش بتن دیده می شوند. بعد از مخلوط کامل مواد، آنها را در داخل قالب هایی از جنس پلاستیک خواهند ریخت و سپس قالب پلاستیکی را بر روی میز ویبره می گذارند.

برای این که هوای داخل ظرف و مواد را کامل بگیرند و هوایی در داخل مواد باقی نماند واش بتن را در داخل اتاق قرار می دهند. البته بعد از گذشت ۲ تا ۳ دقیقه واش بتن را در داخل اتاق گذاشته تا بخار شود و مقاومت بیشتری پیدا کند. پس ازآن باید ۲۴ ساعت در داخل اتاق بماند.

 روش ساخت واش بتن ویبره ای
روش ساخت واش بتن ویبره ای

بعد از گذشت ۲۴ ساعت نوبت به فرآیند روش واترجت میرسد. در این مرحله واش بتن ظاهر زیبایی پیدا کرده که قابل مشاهده است.  با کمک فشار آب و برس فلزی، آلودگی ها بر روی واش بتن مانند لعاب باقی مانده از سیمان را پاک می کنند. با پاک کردن سطح آن سنگدانه های رنگی و زیبا مشخص خواهند شد و واش بتن آماده برای استفاده است. واش بتن های تولید شده به روش ویبره ای در برابر سرما شدید و همینطور گرما زیاد مقاومت بسیار بالایی داشته و تخریب نخواهند شد.

سرمایه کمی که برای راه اندازی کارگاه های تولید واش بتن به روش ویبره ای لازم است، سبب شده کارگاه های زیادی در کل کشور راه اندازی شده و باعث اشتغال آفرینی شود.

توجه داشته باشید که برخی تولیدکنندگان واش بتن به روش ویبره از موادی که مرغوب نیستند استفاده می کنند بنابراین ممکن است واش بتن ویبره ای که خریداری کرده اید مرغوبیت نداشته باشد و بسیار زود خراب شود به همین دلیل سعی کنید از مراکز معتبر واش بتن ویبره ای، واش بتن مورد نظر خود را خریداری کنید.

ساخت واش بتن به روش آنتیک

ساخت واش بتن به روش آنتیک از روش های جدید به حساب می آید. یکی از مزایای تولید واش بتن به روش آنتیک حساسیت و دقت در انتخاب مواد در این روش است. در واش بتن به روش آنتیک از موادی مانند آب، سیمان، پیگمنت های رنگی، سنگدانه های رنگی و سایر افزودنی استفاده می شود.

با استفاده از ماشین آلات پیشرفته مربوط به کمپانی معروف ایتالیایی برتون این واش بتن ها را تولید می کنند. در ایران از روش آنتیک برای تولید واش بتن استفاده نمی شود زیرا ایران امکانات پیشرفته را برای تولید به روش آنتیک ندارد و تنها به دو روش پرسی و روش ویبره ای اقدام می کند.

در روش ساخت واش بتن به صورت آنتیک، آبی را بکار می برند که بدون مواد معدنی بوده و از آب های تصفیه شده استفاده نخواهند کرد. کاملا به روش اتوماتیک مواد را باهم ترکیب می کنند و در قالب های مخصوص میریزند و سپس در مرحله بعد شروع به گرفتن حباب ها می کنند، برای گرفته شدن حباب ها از سیستمی به نام وکیوم کمک می گیرند و بعد از این که سیمان کاملا عمل آمد به مرحله نهایی رفته که در مرحله آخر باید ۱۹ مرحله تایل ها ساب بخورند تا کاملا واش بتن ها آماده شوند.

کلام آخر

در بالا به روش های تولید واش بتن اشاره کردیم و توضیحاتی در خصوص هر یک شرح دادیم. شما چه تجربه ای در خصوص خرید و استفاده از واش بتن در محیط های مختلف دارید؟ واش بتن برای استفاده در چه موقعیت های مکانی مناسب است و به کار بردن آن چه مزایایی دارد؟ نظرات خود در این زمینه را با ما و دیگر کاربران وب سایت رابین کف پوش در میان بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مقالات مرتبط

لیست کارخانه های موزاییک

برای دریافت لیست قیمت و گاتالوگ به روز محصولات رابین کفپوش می‌توانید با 02188243700 - 09123240232 تماس حاصل فرمایید و یا همین حالا این فرم را تکمیل نمایید موزاییک، در اصطلاح ساختمانی، به یک نوع کف‌ پوش متراکم اشاره دارد که از جمع آوری و ترکیب مواد مختلفی مانند ماسه، سیمان، سنگ‌ دانه، پودر سنگ و آب

ادامه مطلب »
هزینه نصب موزاییک

هزینه موزاییک کاری

برای دریافت لیست قیمت و گاتالوگ به روز محصولات رابین کفپوش می‌توانید با 02188243700 - 09123240232 تماس حاصل فرمایید و یا همین حالا این فرم را تکمیل نمایید موزاییک، یک نوع مصالح ساختمانی است که از ترکیب بتن و مواد معدنی مختلف ساخته می‌ شود. این مصالح به صورت پازلی تولید می‌ شوند و از طریق فشار

ادامه مطلب »
ابعاد موزاییک چقدر است

ابعاد موزاییک

برای دریافت لیست قیمت و گاتالوگ به روز محصولات رابین کفپوش می‌توانید با 02188243700 - 09123240232 تماس حاصل فرمایید و یا همین حالا این فرم را تکمیل نمایید موزاییک یک نوع مصالح ساختمانی است که از ترکیبات مختلف، مانند قطعات سنگی، شیشه‌ای یا مواد معدنی با مخلوط سیمانی یا رزینی تشکیل می‌ شود. موزاییک حاصل را معمولاً

ادامه مطلب »
قیمت هر متر مربع کفپوش بتنی

قیمت هر متر مربع کفپوش بتنی

برای دریافت لیست قیمت و گاتالوگ به روز محصولات رابین کفپوش می‌توانید با 02188243700 - 09123240232 تماس حاصل فرمایید و یا همین حالا این فرم را تکمیل نمایید کفپوش بتنی یک راه حل مطمئن و پایدار برای فضاهای پیاده‌ رو و معابر پر تردد است. با داشتن مقاومت سایشی بالا، این نوع کفپوش به عنوان گزینه‌ای ایده‌

ادامه مطلب »
اسکرول به بالا
Scroll to Top